pien_2010 schreef:Zo lees ik dit topic niet pmarena.
Op mijn leeftijd denk je natuurlijk meer na over de dood als dat je jong bent. Temeer daar ik bij de oudste generatie nu hoor, daar mijn ouders dood zijn.
Hoe ik herinnerd wil worden weet ik niet. Wel probeer ik heel bewust de wereld "een beetje beter te maken" met mijn aanwezigheid. Ik geloof namelijk dat als je dood gaat, dat alles wat je verdiend hebt met geld of bezit gelijk wegvalt. Daar gaat het niet om. Ik denk , en dat klinkt heel sentimenteel, dat de liefde voor de ander hetgeen is wat telt, je daden dat het daarom gaat.
En dan heb ik het niet alleen over de liefde jegens partner, kinderen, familie, vrienden. Maar veel moeilijker ook de liefde voor mensen in het algemeen en waar je heb bijvoorbeeld niet mee eens bent of die je niet begrijpt.
Dat is iets wat ik wel heel erg bewust probeer na te leven zowel in de forum wereld zoals bijvoorbeeld hier op Bokt, als in de levende wereld waar iedereen elkaar ontmoet.
Mooie gedachte! ik ben er mee eens dat liefde en vriendelijkheid de wereld een stuk mooier maakt.