Herkent iemand deze klachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:12

Truf schreef:
kiki1976 schreef:
@Polly dat weet ik. Maar mijn dochter merkt goed verschil wanneer de de sabutamol neemt tegenover de Ventolin. Wel zijn de hulpstoffen anders en komt daar wellicht het merkbare verschil uit voort

Van welke fabrikant heeft ze de salbutamol? Ik hoor veel klachten over Sandoz, ook dat longartsen niet willen dat hun patiënten deze gebruiken en wij hebben deze ook helemaal niet meer in de apotheek. Van PCH/Teva geeft veel beter effect.

Ze heeft die van Teva.
Daarnaast kreeg ze nu ze de Duoresp heeft ook last van flinke hartkloppingen na gebruik van de Sabutamol die ze eerder er niet van had.

Vanmorgen moest ze weer op controle en de Sabutamol is nu stop gezet en over gezet op de Atrovent.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:21

Mijn dochter kreeg juist ergere klachten van de pufjes, gelukkig kwamen we toen ze 8 was er achter waar het aan lag. Geen astma maar allergieën enz.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:39

marleen_usar schreef:
Mijn dochter kreeg juist ergere klachten van de pufjes, gelukkig kwamen we toen ze 8 was er achter waar het aan lag. Geen astma maar allergieën enz.

Bij mijn dochter is het echt astma helaas.

Longverpleegkundige belde, de 22ste moet ze weer voor een nieuwe longfunctietest

xXxXsasxXxX

Re: Herkent iemand deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 19:48

_Nelleke_ ik ben niet getest op pfeiffer. Heb überhaupt geen bloedonderzoek gehad.

Ik hou nu per dag bij wat voor klachten ik heb en wanneer. Ik hoop zo wat meer duidelijkheid te krijgen waardoor het komt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:55

Ik zou dan als eerst bij de huisarts eens bloed laten prikken

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 02:07

Het zou ook uit je bijholten kunnen komen, is er wel eens een foto gemaakt van je holtes?
Vorig jaar ook veel last van gehad, flink hoesten tot geen lucht meer krijgen, AB, prednison, salbutamol deed allemaal niks. Toen ben ik naar de longarts gegaan en bleek ik chronische bijholteontsteking te hebben, welke zorgt voor een post nasale drip.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:42

Ik vind Pfeiffer niet gek gedacht, kan wel de koorts verklaren.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 23:41

Lottexx ik heb geen foto van mijn holtes gehad. Ik zet het op het lijstje er bij om te bespreken met de huisarts.

Pfeiffer en bloedonderzoek gaan ook op het lijstje er bij!

Bedankt voor het meedenken allemaal! Word er echt wel een beetje moedeloos van inmiddels.. Twijfel ook een beetje of ik nu eerst die afspraak bij de longarts in februari moet afwachten voordat ik weer naar de huisarts ga, of dat ik gewoon volgende week weer naar de huisarts ga.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:51

Ik ben zelf altijd astmatisch geweest, en ik denk dat jij meer in hoekje bronchitis(e astma) valt. Ik herkenje klachten wel, en meestal heb ik dan weer een luchtweg infectie te pakken
Maar ik zou sowieso maar de longarts gaan en evt tussendoor met je huisarts overleggen

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:04

kiki1976 schreef:
@Polly dat weet ik. Maar mijn dochter merkt goed verschil wanneer de de sabutamol neemt tegenover de Ventolin. Wel zijn de hulpstoffen anders en komt daar wellicht het merkbare verschil uit voort

Ik reageer ook niet goed op salbutamol. Ik mocht snel weer over op Ventolin gelukkig. Er is zeker iets anders in de hulpstoffen. De salbutamol is ook veel goedkoper dan de Ventolin

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:03

Daatje schreef:
kiki1976 schreef:

Ik reageer ook niet goed op salbutamol. Ik mocht snel weer over op Ventolin gelukkig. Er is zeker iets anders in de hulpstoffen. De salbutamol is ook veel goedkoper dan de Ventolin

Ze is nu over gezet op de Atrovent en dat gaat gelukkig beter. Geen hartkloppingen meer, geen gejaagd gevoel. En ze zei "ik heb ook veel meer lucht met de Atrovent". En dat is super!

Pfeiffer is idd ook geen raar idee.
Je kan ook even bellen en overleggen met de huisarts.