Veel je haar wassen, en nu last van roos?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:58

xPabloBokt schreef:
Ik denk vooral dat je toch echt minder je haar moet wassen. Die roos is denk ik puur omdat je al je huidvet weg wast elke keer, en daar krijg je ontzettend droge huid van. Helemaal als je H&S gebruikt, want dat is echt mega agressief spul. Zou dus minder gaan wassen en een minder heftige shampoo gaan gebruiken.

Dat denk ik ook.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:01

En twee keer per dag douchen, jeetje.. die keer in de ochtend kun je misschien overslaan dan? Ook beter voor je huid.

Probeer anders eens droogshampoo of een haar parfum(Ja, dat bestaat). Waarschijnlijk ben jij de enige die denkt dat je haar stinkt.

Oh en misschien dat je kunt switchen naar de shampoo en conditioner van Petal fresh. Die bevatten in ieder geval minder agressieve reinigers dan Head and shoulders.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:07

Als je niet te veel geld uit wil geven: een 'iedere dag' shampoo is iig al beter dan wat je nu hebt. Bijv. die van Andrelon! M'n zusje (die ook veel last had van roos) gebruikt Palmolive :)

Shaggy09

Re: Veel je haar wassen, en nu last van roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:08

Ik wil misschien overstappen naar de shampoo bars van Lush. Heb daar best wat positieve verhalen over gehoord.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:14

Inderdaad minder vaak wassen, ik heb ook dat als ik minder vaak was dat geurtjes juist niet in mijn haar blijven hangen.

heb zelf ook snel schilfers en jeuk op mijn hoofd en met max. 2 keer per week Inecto Coconut gaat het onwijs goed.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:22

Ook van de kapper men haar veel minder moeten gaan wassen. Vroeger waste ik men haar 4x per week, nu nog maar 2x. Alleen vind ik nu wel dat men haar er wel wat futlozer uitziet. Maar droogshampoo af en toe gebruiken, en inderdaad minder agressievere shampoo zoals aangehaald

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:22

Shaggy09 schreef:
Ik wil misschien overstappen naar de shampoo bars van Lush. Heb daar best wat positieve verhalen over gehoord.

Heel verschillend, ik had er 1 met meer citrus ingrediënten en daar kreeg ik dus juist roos van, dus wel een heel zachte kiezen (had er ook 1 met honing gebruikt en die was voor mij weer prima)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:30

moonsparkle schreef:
Ik gebruik al zo'n tien jaar head 'n shoulders anti jeuk en ik ben hartstikke tevreden (alleen niet met de prijs :o)

Hier het zelfde!
Heel tevreden over Head 'n shoulders. Al diverse gebruikt krijg er jeuk van en een soort Berg op mijn hoofd. Head 'n Shoulders en nergens last van :n
Kapper niet zo heel blij inderdaad maar zegt gewoon gebruiken als het voor jou werkt.

Ts ik zou beginnen met minder wassen van je haren naar 2x in de week.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:38

Ik rijd gemiddeld 4 keer in de week paard en was mijn haar met shampoo 1 keer in de maand. De rest van de tijd of met conditioner of niet, en mocht ik tussendoor shampoo moeten gebruiken altijd sulfaat vrij.

Zo vaak je haar wassen is gewoon super slecht voor je hoofdhuid maar ook voor je huid zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:49

Ik gebruik shampoo en conditioner van de kapper, blijft mijn haar veel mooier bij. Ik was het 3x per week, minder vaak lukt helaas niet, dan ziet het er echt vet uit. Ik heb m'n paarden thuis staan, dus loop heel vaak in de stal, moet zeggen dat ik dat nog nooit aan mijn haar heb geroken. Ik draag wel altijd een petje en gebruik soms hair& body mist van Rituals. :)

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:51

Kijk aub uit
Ik deed tijdens mijn zwangerschap ook 2x per dag een douche en dan 1x per dag wassen
Ik kreeg ongemerkt seborrisch exceem hiervan
T leek op roos
Graden shoulders is onzin;)
Je kan beter Ginger shampoo nemen

Maar vooral stop met dagelijks wassen
Ikzit nu chronisch met exceemen kan enkel shampoo van de dokter gebruiken en die is nagenoeg nooit
Lees weken
Niet op voorraad

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:42

Probeer eens of alleen met water of, indien lamg haar, je haar maar absoluut niet je hoofdhuid, dus niet met je handen over je hoofdhuid wrijven maar shampoo en danje haar tussen je handen wrijven (als.je t perse wilt blijven wassen)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 01:03

Buitenom alle shampoo adviezen:
Ik draag vaak een muts op stal om de paardenstank uit m'n haar te weren :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 02:56

Ik was mijn haar elke dag met andrelon krul.
Ik doe een druppel shampoo en cremespoeling in mijn hand en wrijf dat in. Nergens last van gelukkig.

Hopelijk trekt t gauw weg ts!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 05:56

Ik heb altijd roos, ene keer erger dan de andere keer. Welke shampoo ik ook gebruik, van de kruidvat of van de dokter, maakt niks uit en vaak word het er zelfs erger van! Het enige wat echt een beetje hielp was elke dag met zout water wassen en dan in de lengte van mijn haar appelazijn doen om te ontklitten. Helaas was dit ook maar tijdelijk want het kwam gewoon terug. Nu was ik eenmaal per 3 weken mijn haar (het word niet vet ofzo) met Andrelon oil&curl en daarna Mythische Olijf haarmasker, laat het gewoon 5 minuten zitten. Vervolgens vóór het uitspoelen mijn haar doorkammen onder de douche, uitspoelen met koud water (beide producten overigens..), haar uitwringen, 5 minuten in een handdoek en dan natuurlijk opdrogen. Dit is de enige manier voor mij waarop ik geen berg krijg. Spoel ik 1x niet goed uit, heb ik direct gele plekken op mijn hoofdhuid en gigantische roos.

Verder douche ik bijna elke dag ivm mijn werk, maar dat is vaak alleen maar even afspoelen onder lauw water met een blokje glycerinezeep waar kamfer in zit. Mijn haar maak ik alleen nat als ik naar stal ben geweest om de geur eruit te spoelen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 07:20

Ik verbaas me. Ik heb al 45 jaar paarden. Ze staan thuis, dus ik raak ze dagelijks meerdere malen per dag aan. Nog nooit gemerkt dat mijn haar naar paard ruikt. Ik ben veel buiten en daar waait het.
Je zit toch niet met je haar tegen je paard aan?
Ik probeer te begrijpen hoe de lucht van een paard in je haar komt. Geurmoleculen verwaaien toch grotendeels.

Ik was mijn lange haar 3 x per week.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:00

janouk schreef:
Ik verbaas me. Ik heb al 45 jaar paarden. Ze staan thuis, dus ik raak ze dagelijks meerdere malen per dag aan. Nog nooit gemerkt dat mijn haar naar paard ruikt. Ik ben veel buiten en daar waait het.
Ik probeer te begrijpen hoe de lucht van een paard in je haar komt. Geurmoleculen verwaaien toch grotendeels.

Ja ook mijn gedachte maar heb vaak pet op als ik bij de beestjes ben

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:13

Ik denk inderdaad ook dat je shampoo te agressief is. Ik heb zelf een hele gevoelige, snel droge en jeukerige hoofdhuid. Ik gebruik Wella Elements (eigenlijk voor kappers), dat heeft een hele zachte reiniger en is zonder parabenen, sulfaten, siliconen en geur/kleurstoffen. Mijn haar wordt er ook mooi vol van https://www.knipengoshop.nl/wella-renew ... 000ml.html

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:24

Mijn an krijgt via de huisarts een antiroosshampoo voorgeschreven. Maar die gebruikt haar soms als een soort kuurtje. En daarna weer tijden niet.

Ik zou vooral minder vaak gaan wassen. Ik kom ook iedere avond bij mijn paard maar was mijn haar maar eens in de 3 a 4 dagen.

Thuis ga ik wel douchen (Maar laat mijn haar droog). Schud mijn haar lekker uit(dat zand en stof er wel uit is.) en doe er in de ochtend wat verzorging in.
Lekker vaak je kussensloop vervangen...dat doe ik wel.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:29

Ik ga mee met wat hiervoor is gezegd, dus minder wassen. Daarnaast zou ik wat droogshampoo gebruiken en de binnenkant van je cap regelmatig uitwassen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:55

janouk schreef:

Bij mj komt het van het uitmesten. Zuiver de amoniakgeur, die immers vrij komt als je de boel beroerd en naar boven gaat, trekt erin.
Dit kan ook gebeuren als je een vies paard borstelt.
Overigens merk je het zelf niet zo, maar anderen hebben me er eens op gewezen en ik ruik het ook aan mijn kussensloop als ik geen petje ofzo gedragen heb en mijn haar niet gespoeld.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:05

Investeren in een goede shampoo! Ik gebruik Goldwell dualsenses en mijn haar is er enorm van opgeknapt. Ik was het om de dag, volgens de geleerden nog teveel maar dan is m'n haar ook wel vies van het sporten en de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:26

Die vegan Petal Fresh shampoo uit de Kruidvat link op de eerste pagina gebruik ik nu een tijdje (ik was mijn haar om de dag) en die is echt heel fijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:30

Dieuwke_ schreef:
Investeren in een goede shampoo! Ik gebruik Goldwell dualsenses en mijn haar is er enorm van opgeknapt. Ik was het om de dag, volgens de geleerden nog teveel maar dan is m'n haar ook wel vies van het sporten en de paarden.

Die gebruik ik ook. Hele fijne shampoo.