Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:43

Karin schreef:
tienus63 schreef:
De dunlop winterlaars is heel warm, maar ook erg zwaar.
Dit zijn wel echt standaard groene rubberen laarzen.

Bedoel jij de Dunlop Blizzard uit mijn linkje hierboven? Dat zijn geen standaard groene rubberen laarzen. Ze zijn er in diverse kleuren, o.a. zwart en blauw. Ik heb de zwarte. Ik vind ze zelf overigens helemaal niet zwaar.

Ik bedoel de Dunlop purofort.
Die zijn zwaar.
In de winter sterft mijn teen weleens af, maar dan zijn deze lompe laarzen het enige waar ik nog op kan lopen.
Ze rollen gemakkelijk af en houden mijn voeten warm.
Voor ‘net’ heb ik ze in voedingsindustrie-wit, met blauwe zool.

https://www.google.com/search?q=dunlop% ... %20laarzen

Voor dagelijks gebruik in de wei etc ben ik overgegaan op de bekina steplite xci ***
Super voetbed en veel lichter.

https://www.bekina-boots.com/nl

In die van jou krijg ik binnen no time koude voeten.

Die xtratufs lijken me wel wat. Maar ja, helaas niet in Nederland te verkrijgen.
https://www.xtratuf.com/
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 06-01-20 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:51

Annem84 schreef:
https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/t ... color=5065

Heb deze van de ANWB. Zijn heerlijk warm en waterdicht. O en ze hebben een fijne bontvoering aan de binnenkant. Ik laat de hond er mee uit door de modder en doe er dagelijks de stallen mee. Kan er alleen niet mee rijden. Heb 1 keer de zool opnieuw laten lijmen bij de schoenmaker. Maar ze gaan nu al 2 winters mee! En prima prijs.

Deze heb ik ook gehad. Heb inderdaad ook de zool redelijk snel moeten lijmen. Daarna waren ze nog wel okay, maar de zool heeft er meerdere keren half afgelegen, omdat die echt overal loslieten. Had ik de hak geplakt, ging de teen los. Toen was de waterdichtheid ook wel voorbij, tot ik de complete zool eraf geropt heb, en die in zijn totaal goed teruggelijmd heb, toen ging het weer een tijdje.
Heb ze in Canada achter gelaten voor nood als ik er weer heen ga. Maar met echte kou redde ik het er geen hele dag mee (Nederlandse kou, niet de Canadese kou, dat trokken ze sowieso niet).

tienus63

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:53

@eileen, in Canada kun je vast de xtratufs scoren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:57

tienus63 schreef:
In die van jou krijg ik binnen no time koude voeten.

Oh echt? Voor mij is het juist het allereerste paar rubberen laarzen in mijn leven waarin mijn voeten niet koud worden. En ik heb vrij snel koude voeten, ik rijd in de winter ook altijd met mijn gevoerde schoenen van Mountain Horse. Maar die hebben veters en dat is niet handig in de bagger. Dan heb ik liever rubber. Mijn voeten blijven iig heerlijk warm in deze. Maar mochten ze ooit stuk gaan, dan kan ik heel wat alternatieven uit dit topic halen. :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 02:14

Annem84 schreef:

Heb deze van de ANWB. Zijn heerlijk warm en waterdicht. O en ze hebben een fijne bontvoering aan de binnenkant. Ik laat de hond er mee uit door de modder en doe er dagelijks de stallen mee. Kan er alleen niet mee rijden. Heb 1 keer de zool opnieuw laten lijmen bij de schoenmaker. Maar ze gaan nu al 2 winters mee! En prima prijs.

Ik heb deze in het groen even op mijn verlanglijstje gezet. Wat een mooie laarzen ook!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:21

Ik ben ook een fulltime kouschijter. Ik zweer bij de Thermoboots van BR.

Ze zijn een beetje lastig om zonder schoentrekker aan te krijgen, ik trap de voering altijd onderuit dan, maar vrij simpel op te lossen door een schoentrekker op stal te leggen.
Ze komen tot een centimeter of 5 onder de knie, heerlijk!
En 100% waterdicht.

Ze kosten wel al snel 100 euro, maar ze zijn het meer dan waard. Ik mest dagelijks 3 stallen uit, haal minstens 3 paarden binnen, ploeter elke dag door modder, en heb nooit geen koude voeten met deze laarzen.

Ik heb ook Uggs, maar de Thermoboots komen een heel stuk hoger en sluiten veel beter aan.
Met Uggs heb je trouwens bitter weinig grip, ik schuif er constant mee uit :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:28

De Dubarry laarzen! Ik heb er serieus nooit koude voeten in en ik ben een echte koukleum. Eventueel kan je ze ook nog met van die speciaal gemaakte sokken erin dragen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:36

MissBambi schreef:
Annem84 schreef:

Ik heb deze in het groen even op mijn verlanglijstje gezet. Wat een mooie laarzen ook!

Let wel op dat deze een hele smalle kuit heeft.

TS je zou ook kunnen kijken naar verwarmde sokken of verwarmde inlegzolen? Beide op accu....

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:50

Ik vind die Dunlop Blizzard ook heel fijn, en ben echt een koukleum.
Ze zijn ook echt goed waterdicht. Er dreef pas op crossterrein hier vlakbij een springschoen in de waterbak, en dan loop ik er zo in om m te halen terwijl de rest nog overlegt over harken halen enz :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:15

Ik heb bouwlaarzen en wil niks anders meer. Zijn hoog, je kan ze van boven nog dicht maken met soort elastiek zodat er niks in komt. En ze kunnen tot -20 . Ze staan altijd buiten onder een afdak maar binnen een minuut alweer warmen voeten, en ik had andeds echt altijd kouden voeten. Zit in deze wel stalen neus maar merk ik niks van

Edit: even link erbij.
https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:27

x_Jeanine_x schreef:

Bedankt voor de tip! Gelukkig heb ik niet zo'n brede kuiten :D

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:34

Ik was zelf erg blij met m’n Horka outdoorlaarzen, maar die zijn maar 2 winters mee gegaan, nu is de zool lek.
Ik heb nu de kortere outdoorlaarsjes van Epplejeck, tot nu toe heel blij mee!

Let trouwens wel op dat je bij paarden geen stalen neus neemt. Als ze er op gaan staan, kan het staal verbuigen en zo je tenen afsnijden :+
Stalen neuzen zijn m.n. bedoelt om iets op te vangen wat er op valt, niet wat er voor langere tijd een ronde druk op zet.
Bij mijn werk op een manege hadden we ook altijd werklaarzen, maar met harde kunststof neus. Ook heel warm overigens, maar weet ff ‘t merk niet meer..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:43

In de meeste werkschoenen zitten composieten neuzen en die kunnen niet verbuigen.
Overgens heb ik het me altijd afgevraagd of dat geen broodje aap was maar dat terzijde.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:05

Citaat:

TS je zou ook kunnen kijken naar verwarmde sokken of verwarmde inlegzolen? Beide op accu....[/quote]

Klopt, maar ze zijn niet zo hoog dus ik heb vrij stevige kuiten, maar ze komen niet zo hoog.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:18

Het stalen neuzen die verbuigen is echt broodje aap verhaal. Kennis van me is met een 3-tons heftruck op z'n versleten schoenen gaan staan als test. Gebeurt echt helemaal niks mee. Zoveel kracht krijgt een paard niet voor elkaar.
Heel veel werkschoenen en -laarzen hebben nog steeds stalen neuzen en vooral ook stalen zolen. Let daarop als je iets wilt kopen wat warm blijft. Mijn ervaring met stalen neuzen en zolen: neemt de buitentemperatuur op en je stookt ze met je eigen voeten niet meer warm. Ik heb sinds kort Sixton laarzen met wollen voering en composiet neus en zool. Heerlijk warme en beschermde voeten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:26

Op dit moment loop ik nog op mijn Mondoni Alaska, 3e seizoen. Ik heb nog al lastige voeten (hielspoor) dus ze moeten echt een goed voetbed hebben.
Ze zijn nog steeds waterdicht maar ik zie nu dat de zool rondom op sommige stukken ietsje los begint te zitten. Helaas wordt deze laars niet meer verkocht :(

Dubarry heb ik in het verleden eens gepast maar die waren enorm breed. Daar komt dan nog het prijskaartje bij en dat werd hem niet.

Uiteindelijk ben ik toen met black friday naar Kraemer gereden en daar heb ik alle outdoorlaarzen aangehad. Uiteindelijk ben ik op deze uitgekomen:
https://www.kraemer.de/Topseller/Winter ... hlander-CX
Ze zijn heel warm, waterdicht en ze hebben een heel fijn voetbed. Ze hebben geen stalen neus, mocht je dat zoeken. Maar ik heb zelf ook een hoge wreef en door de veters is de pasvorm daar altijd goed.

Maar vooralsnog loop ik eerst helemaal de Mondoni's op en daarna ga ik de Steeds gebruiken. Met wandelen, stallen uitmesten en lesgeven. Ik kan nu dus nog geen objectief oordeel geven over de qualiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:40

Dubarry heeft zowel smal als medium als wijd tegenwoordig. En je doet er serieus jaren mee, ik woon er zo ongeveer in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:05

Ik heb die ANWB laarzen ook, ik vond de binnenzool echt niet fijn heb er zelf andere zooltjes in gedaan. Nu lopen ze heerlijk. Maar krijg er buiten evengoed koude voeten in. Evenals in muck boots trouwens.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:19

Als budget geen rol speelt en je een zeer goede kwaliteit paar laarzen wil die ook nog eens mooi zijn (vind ik) en lang meegaan:
https://vintagehandmade.nl

Ik heb zelf 2 paar van het model Reykjavik (ja een paar voor bij de paarden en nog een paar 'voor de net' :') )en met de herfst en winter woon ik in deze laarzen. De lamswollen voering is heerlijk warm, ik kan er prima lange afstanden mee wandelen (>10 km geen probleem) en ze gaan lang mee. Heb ze nu beiden ong. 8 jaar en ze zijn zeker nog niet versleten. Heb er ook geen problemen of schade aan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:30

Ik heb ook de Dunlop Blizzard.Ik ga ongeveer anderhalf uur wandelen met de paarden over ongelijk terrein en geen pijnlijke voeten.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:38

Muckboots, vooral als het waterdicht-deel ook belangrijk is. Voor mij behoren ze tot de eerste levensbehoefte zo ongeveer, verschillende voor zomer en winter.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:39

Muckboot ik woon erin!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:02

Hier ook de Muckboot. Het hele gezin heeft ze en er wordt dagelijks mee door de bagger gelopen en ze zijn als nieuw. Heb de hoge laarzen en de lage. Eerst had ik een paar dat ietsje krap zat en daarin stierven mijn tenen wel bijna af van de kou. Ik gebruik ze het hele jaar door :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:09

Ryder schreef:
Panama Jacks!!! Een soort Uggs maar dan minder lelijk :+

Ze zitten heerlijk, ik loop er dagelijks vele kms op. Ik had altijd koude voeten en nu nooit meer.

die heb ik ook voornamelijk wandelen met de honden :j ik wilde voor muckboots gaan maar nav een topic hier op bokt niet gedaan. Ik had mijn vorige jack's namelijk al 4 jaar en toen waren ze pas op

ik heb deze: https://www.panamajack.nl/dames/schoeis ... a-igloo-b6

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:10

Mijn Ariat grasmere's <3 Eventueel met een wollen zooltje erin.
Jaren zo gek op geweest!
Nu hier in Spanje zijn ze echt te warm, zelfs in de winter ;)