Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Hormonen begin ik niet aan, ben ooit in een soort hell gekomen door hormonen.
Alwiene schreef:purny schreef:Ik volg. Hier ook hetzelfde probleem. Ik neem voor ik ga slapen melatonine maar weet niet of dit juist goed is
Pas op dat melatonine op termijn juist slaapproblemen kan gaan veroorzaken.
henshem schreef:chanicha schreef:Hormonen begin ik niet aan, ben ooit in een soort hell gekomen door hormonen.
Iedereen moet daar samen met haar arts haar eigen afweging in maken.
In het verleden heb ik andere hormoontherapie gehad ivm andere klachten en daar werd ik ziek van en ook mentaal had het invloed. Nu heb ik echter nergens last van.
Veel vrouwen zijn er niet mee bekend dat slaapproblemen veroorzaakt kunnen worden door de overgang. Dat heeft bij mij trouwens ook een tijdje geduurd. Of en zo ja, hoe je dat wilt proberen op te lossen is aan een ieder.
Alwiene schreef:Word je wakker omdat je moet plassen of moet je plassen omdat je wakker wordt? Midden in de nacht (denk aan een uur of 2-3) wakker worden, met name heel plotseling klaarwakker worden is vaak een bloedsuikerprobleem. Die zakt dan te laag, je lichaam gooit er een stoot adrenaline in om dat op te vangen en gevolg is dat jij rechtop in je bed zit en niet meer kan slapen.
Mocht je je hierin herkennen probeer dan eens vlak voor het slapen nog iets te eten, bij voorkeur met eiwitten of vetten én langzame koolhydraten om pieken in de suikerspiegel te voorkomen.
Bij mij helpt het ook als ik toch eens op zo'n manier wakker wordt om iets, bv een haverkoekje te eten. Klinkt raar misschien, maar dan val ik wel snel weer in slaap terwijl ik anders wakker blijf liggen.
Storm schreef:De mensen met hetzelfde probleem en die het ook niet weten, komen nu antwoord geven