eczeem en clownseczeem na hormoonzalf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doutz16

Re: eczeem en clownseczeem na hormoonzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:26

Mag ik vragen welke hormoonzalf je hebt gekregen?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 12:26

ja hoor: Mometasonfuroaat

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 15:28

ik ben door de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog in het ziekenhuis. binnen 5 werkdagen ontvang ik een afspraakbevestiging.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:48

Oh fijn, hopelijk kun je snel terecht

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:01

veneri schreef:
ja dat is lastig, ik eet en drink vrij schoon. ben al bijna mijn hele leven vegetarisch. sinds een anderhalf jaar eet ik koolhydraatarm, dus kha brood ipv gewoon brood, aardappels vervangen voor een extra portie groente, gezonde vetten eten etc. laatste 2 maanden wel het dieet wat laten versloffen, maar de eczeemklachten bestonden toen al. heb ook al gedacht dat het voedselgerelateerd kan zijn, maar ja, hoe en wat dan?

Hou je je macro's bij? Als in, krijg je voldoende eiwitten binnen? Die mis ik een beetje als ik zo lees...

Mooi dat je een afspraak bij de dermatoloog bent, hopelijk heb jij er meer aan dan ik destijds.

Een waterontharder werd overigens ook nog genoemd... Mijn ouders hebben er eentje... Echt het is zooooooooooooo heerlijk! Mijn huid werd er zooo veel beter van!
Helaas kwam er niet eentje bij mijn huis en heb ik eerst andere prioriteiten... Maar ik merk wel dat ik gebaat ben bij fatsoenlijke huidverzorgingsproducten.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:34

Ik vind het altijd zo apart dat mensen de oorzaak niet aanpakken maar het gevolg?

Ga eens naar een klassieke homeopaat en dan ben je er zo vanaf zonder al die troep op je lichaam te smeren..

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 00:02

Janine1990 schreef:
veneri schreef:
ja dat is lastig, ik eet en drink vrij schoon. ben al bijna mijn hele leven vegetarisch. sinds een anderhalf jaar eet ik koolhydraatarm, dus kha brood ipv gewoon brood, aardappels vervangen voor een extra portie groente, gezonde vetten eten etc. laatste 2 maanden wel het dieet wat laten versloffen, maar de eczeemklachten bestonden toen al. heb ook al gedacht dat het voedselgerelateerd kan zijn, maar ja, hoe en wat dan?

Hou je je macro's bij? Als in, krijg je voldoende eiwitten binnen? Die mis ik een beetje als ik zo lees...

Mooi dat je een afspraak bij de dermatoloog bent, hopelijk heb jij er meer aan dan ik destijds.

Een waterontharder werd overigens ook nog genoemd... Mijn ouders hebben er eentje... Echt het is zooooooooooooo heerlijk! Mijn huid werd er zooo veel beter van!
Helaas kwam er niet eentje bij mijn huis en heb ik eerst andere prioriteiten... Maar ik merk wel dat ik gebaat ben bij fatsoenlijke huidverzorgingsproducten.

Hoi,

Ja de macro's houd ik goed in de gaten. Maar misschien doordat je met kha wat meer eiwitten en vetten eet en minder kh, dat die veranderde balans eczeem kan veroorzaken?

Waterontharder en andere tips zal ik eens in gaan verdiepen,maar voordat ik 100dingen tegelijk ga proberen,eerst maar eens de dermatoloog afwachten. Wie weet kan daar de oorzaak gevonden worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:03

BelgenGek schreef:
Ik vind het altijd zo apart dat mensen de oorzaak niet aanpakken maar het gevolg?

Ga eens naar een klassieke homeopaat en dan ben je er zo vanaf zonder al die troep op je lichaam te smeren..

Lekker kort door de bocht ....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:12

veneri schreef:
Hoi,

Ja de macro's houd ik goed in de gaten. Maar misschien doordat je met kha wat meer eiwitten en vetten eet en minder kh, dat die veranderde balans eczeem kan veroorzaken?

Waterontharder en andere tips zal ik eens in gaan verdiepen,maar voordat ik 100dingen tegelijk ga proberen,eerst maar eens de dermatoloog afwachten. Wie weet kan daar de oorzaak gevonden worden.

Ik ben geen kenner hoor, maar ik merkte niet echt eiwitten op (weet niet wat je vleesvervangers zijn) dus vandaar de vraag... Als ik je zo lees, denk ik dat dat wel wat meevalt...

Overigens nog een dingetje wat ik vergat te schrijven... Een jaar of 10 geleden had ik een enorm plek op mijn borst... Eczeemplek... Dit jeukte als de ziekte, en was dus ook echt open... Dus ik ging naar de huisarts, die durfde amper te kijken (man) die ik moest m'n boobies flashen voor hem... 8)7
Binnen 3 seconden wist hij genoeg en kreeg ik een zalfje voorgeschreven. Anderhalf jaar later was het plek af en toe dicht, maar dat kwam meer door het afbinden van mijn handen :+
Anyhow, toch maar weer naar de huisarts... Een andere man dit keer, die wel de tijd nam, waar ik me rustig voor mocht uitkleden achter een scherm... Kortom, die mijn klacht serieus nam...
Die schrok van de ellende en constateerde dat de eerste arts een zalf had voorgeschreven die het veel erger maakte... Binnen twee weken was het plek goed genezen en sindsdien geen klachten meer gehad...

Dus ik zou even de zalf meenemen die je hebt gehad...

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:41

genja schreef:
BelgenGek schreef:

Exceem krijg je door dat binnen in je lichaam ergens íets niet in balans is, als je die verstoring oplost ben je het kwijt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:07

BelgenGek schreef:
genja schreef:

Exceem krijg je door dat binnen in je lichaam ergens íets niet in balans is, als je die verstoring oplost ben je het kwijt.

Ook dat is kort door de bocht. Mijn dochter heeft eczeem en psoriasis en dat is echt gewoon aanleg. Ik ben ooit een keer naar een bioresonantie mevrouw geweest maar dat heeft niks gedaan. Het duikt af en toe op en ook in verschillende vormen en varianten, het lijkt steeds te veranderen. Op dit moment gelukkig zo der hormoonzalf onder controle te houden maar wel onder toezicht en crème van de dermatoloog.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:43

je zou ook eens kunnen informeren bij een natuurarts

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:45

Eczeem heeft zoveel oorzaken en er zijn zoveel verschillende oplossingen. Als het al opgelost kan worden . Denk dat veel mensen een feestje zouden vieren als het opgelost zou zijn .
Er is geen een oplossing dus ook geen homeopaat wat vóór alle soorten eczeem werkt.
Sommige mensen zijn jarenlang bezig om maar een enigszins draagbare oplossing te vinden .

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 19:51

Nog iav uitnodiging dermatoloog. Wel sinds vrijdag de dode zee producten in gebruik. De huid is nu minder dik en pijnlijk. Jeukt nog wel wat. Plekjes worden wel iets minder en de huid vervelt wat....lijkt alsof het aan de beterende hand is.
Zal je zien dat als ik straks eindelijk naar de dermatoloog kan, dat alles dan weg is.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:03

Ik heb locoaid crelo voor dit werkt super geen last meer van.

Ik krijg last van dit als ik tomaat heb gegeten.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 14:20

Sinds 2 weken bdn ik gestoptmet kha eten. Ik merkte al snel verbetering aan mijn huid....afspraak bij de dermatoloog een maand opgeschoven om het even aan te kijken....
De jeuk is zo goed als weg. De bultjes zij weg en de roodheid wordt steeds minder....toch oorzaak voeding dus.
Ik vermoed door het binnenkrijgen van meer vetten bij kha eten,omdat dat dan je brandstof is ipv de koolhydraten. Zal toch voor een bepaalde disbalans zorgen in mijn lijf.
Ik eet nu weer normaal volgens de schijf van 5 zeg maar.wel nog steeds vegetarisch en ik denk om het aantal calorien dat ik binnenkrijg. Ik ben benieuwdof deze vooruitgang zich zo gaat voortzetten (en dat ik niet teveel ga aankomen)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:35

veneri schreef:
heb toch de dode zeezout lijn van de tuinen gehaald, daarmee gescrubd, maskertje gedaan, lotion en facewash, shampoo en conditioner gebruikt. tot nu toe voelt het prima. huid zelf voelt een stuk zachter en ziet er verzorgder uit. zal door masker en scrub komen vermoed ik. hoe dan ook, ik wil de oorzaak weten, en niet alleen symptoombestrijding doen....

Poeh hee, ben blij dat ik niet jouw huid ben. Waarom zo veel poetsen, scrubben, smeren, boenen etc etc?

Probeer eens een paar weken met gewoon warm (niet te heet) water je gezicht (eigenlijk liefst je hele lichaam) te spoelen. Nix geen zepen, shampoos, whatever, where ever. En probeer zo de huid zijn natuurlijke laag aan weerstand weer op te laten bouwen. Mocht je je haren wel met zeep willen wassen dan doe dat zo veel mogelijk zonder de zeep over de rest van je lichaam te laten gaan, bv onder de keukenkraan oid.

Als je huid trekkerig wordt kun je er een milde, dunne olie als bijvoorbeeld amandelolie op smeren, maar let op, niet te veel. Verwijder eventuele make-up ook met wat olie of desgewenst met Zarqa sensitive face milk. En probeer je eens geen zorgen te maken om de restjes of het gevoel dat 'het niet schoon is'.

Ondertussen kun je dan eventueel met behulp van de dermatoloog of een dietist verder met achterhalen wat het eczeem van binnen uit zou kunnen triggeren.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 09:08

en helaas, vandaag weer rode jeukende plekken in mij gezicht. het is 3 weken rustig geweest, roodheid was weg, jeuk was bijna weg en het deed geen pijn meer. nu voelt het alsof ik met mn knar in de brandnetels heb gelegen. toch maar heen over 2 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:03

Het is ook echt eczeemweer, iedereen die ik ken met eczeem heeft last!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:20

Joman schreef:
Het is ook echt eczeemweer, iedereen die ik ken met eczeem heeft last!

Klopt, hier ook weer erger dan eerst. Super droog ook, goed vet houden met Balneum helpt hier goed.

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:29

Hier ook eczeem. Ik heb de constitutionele variant. Ik had van mijn huisarts ook hormoonzalf meegekregen, maar dat werkte niet. Hydrocortison, triamcinolonacetonide, mometasonfuroaat, het werkte allemaal niet goed genoeg. Totdat ik een macrogolzalf kreeg. (Is normaliter het eerste wat voorgeschreven wordt 8)7 ) Zitten geen hormonen in. Misschien dat dat nog een idee voor je is TS.

Ik heb overigens alle middeltjes van de drogist geprobeerd, maar dat werkte niet voor mij. Van Bepanthen en Grahams werd het bij mij juist erger, dan brandde mijn hele gezicht. Biodermal werkte voor mij het beste.

Het is trouwens niet gek dat je nu weer last hebt. Heel veel mensen met eczeem hebben dat in deze periode. Zijn toch vaak de temperatuurswisselingen en kou die mijn huid weer onrustig maken. Zorg dat je je huid met een goede creme beschermt voordat je de kou in gaat ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:26

Clownsexceem is wel iets anders dan 'gewone' exceem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:20

Kimbers schreef:
Clownsexceem is wel iets anders dan 'gewone' exceem.

Ja dat was echt verschrikkelijk om vanaf te komen. Het enige dat lijkt te helpen is de hormoonzalf terwijl dat juist hetgeen is wat het veroorzaakt. Daar kom je zelf niet uit. Dermatoloog heeft toen een afbouwschema gegeven met een ander soort hormoonzalf en Protopic. Uiteindelijk na een aantal weken alleen nog Protopic (Tacrolimus) en toen ging het weg. Later overgegaan op Elidel, deze lijkt er op maar is een crème i.p.v. zalf.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:27

veneri schreef:
hoe dan ook, ik wil de oorzaak weten, en niet alleen symptoombestrijding doen....

Hoi,
Misschien een heel ander antwoord dan je verwacht maar ik wil het je toch meegeven omdat ik zelf ook zwaar verbaasd was.
Een tijd geleden heb ik EMDR gedaan bij iemand die bij me kwam om haar emotionele problemen aan te pakken. Ze had al een tijd (2 jaar) last van eczeem en gelooft in holistische aanpak.
Smeerseltjes en chinese kruiden hadden niet geholpen en ze had gelezen dat eczeem te maken heeft met emotionele verwaarlozing.
Wij kennen elkaar al jaren (van opleiding en ik heb bij haar gewerkt) en ze wilde graag bij mij een EMDR traject doen. Ik heb vooraf aangegeven dat we aan de emotionele problematiek konden werken met EMDR maar dat ik sterk mijn twijfels had of dat voor het eczeem zou werken en als dat het doel van de behandeling was we het dan misschien niet moesten doen. Maar zij was vast overtuigd en .... na 4 sessies (intake + 3x EMDR) heeft ze veel minder stress en angst en is het eczeem helemaal weg.

Mocht je interesse hebben dan kun je hier de recensie lezen om te zien dat ik het niet verzonnen heb :)