Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:ja dat is lastig, ik eet en drink vrij schoon. ben al bijna mijn hele leven vegetarisch. sinds een anderhalf jaar eet ik koolhydraatarm, dus kha brood ipv gewoon brood, aardappels vervangen voor een extra portie groente, gezonde vetten eten etc. laatste 2 maanden wel het dieet wat laten versloffen, maar de eczeemklachten bestonden toen al. heb ook al gedacht dat het voedselgerelateerd kan zijn, maar ja, hoe en wat dan?
Janine1990 schreef:veneri schreef:ja dat is lastig, ik eet en drink vrij schoon. ben al bijna mijn hele leven vegetarisch. sinds een anderhalf jaar eet ik koolhydraatarm, dus kha brood ipv gewoon brood, aardappels vervangen voor een extra portie groente, gezonde vetten eten etc. laatste 2 maanden wel het dieet wat laten versloffen, maar de eczeemklachten bestonden toen al. heb ook al gedacht dat het voedselgerelateerd kan zijn, maar ja, hoe en wat dan?
Hou je je macro's bij? Als in, krijg je voldoende eiwitten binnen? Die mis ik een beetje als ik zo lees...
Mooi dat je een afspraak bij de dermatoloog bent, hopelijk heb jij er meer aan dan ik destijds.
Een waterontharder werd overigens ook nog genoemd... Mijn ouders hebben er eentje... Echt het is zooooooooooooo heerlijk! Mijn huid werd er zooo veel beter van!
Helaas kwam er niet eentje bij mijn huis en heb ik eerst andere prioriteiten... Maar ik merk wel dat ik gebaat ben bij fatsoenlijke huidverzorgingsproducten.
veneri schreef:Hoi,
Ja de macro's houd ik goed in de gaten. Maar misschien doordat je met kha wat meer eiwitten en vetten eet en minder kh, dat die veranderde balans eczeem kan veroorzaken?
Waterontharder en andere tips zal ik eens in gaan verdiepen,maar voordat ik 100dingen tegelijk ga proberen,eerst maar eens de dermatoloog afwachten. Wie weet kan daar de oorzaak gevonden worden.
genja schreef:BelgenGek schreef:Ik vind het altijd zo apart dat mensen de oorzaak niet aanpakken maar het gevolg?
Ga eens naar een klassieke homeopaat en dan ben je er zo vanaf zonder al die troep op je lichaam te smeren..
Lekker kort door de bocht ....
BelgenGek schreef:genja schreef:
Lekker kort door de bocht ....
Exceem krijg je door dat binnen in je lichaam ergens íets niet in balans is, als je die verstoring oplost ben je het kwijt.
veneri schreef:heb toch de dode zeezout lijn van de tuinen gehaald, daarmee gescrubd, maskertje gedaan, lotion en facewash, shampoo en conditioner gebruikt. tot nu toe voelt het prima. huid zelf voelt een stuk zachter en ziet er verzorgder uit. zal door masker en scrub komen vermoed ik. hoe dan ook, ik wil de oorzaak weten, en niet alleen symptoombestrijding doen....
Kimbers schreef:Clownsexceem is wel iets anders dan 'gewone' exceem.
veneri schreef:hoe dan ook, ik wil de oorzaak weten, en niet alleen symptoombestrijding doen....