Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:10

Ik wil ook wel meedoen. Vorig jaar 9 kilo afgevallen na 2 zwangerschappen en weer op streefgewicht gekomen. Wil er eigenlijk nog 3 kilo af maar mijn motivatie was afgelopen weken echt verdwenen. Doel is voor de zomer deze 3 kilo nog kwijt te zijn. Ik doe koolhydraatarm. Heb een goed vol te houden dieet met een diëtist opgesteld. Die ga ik nu gewoon weer volgen. Overigens wel met koolhydraten, maar het aantal kh momenten beperkt en geminderd per maaltijd.

Sporten heb ik geen tijd voor, maar wil ik na mijn studie weer oppakken. Ik fiets wel haast alles en sport 1 x per week.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:13

Ik doe mee! Doel is -10kg ik begin als de oliebollen op zijn. Vaker sporten en kcal tellen is het plan.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:20

Ik doe ook mee! Vandaag nog even de restjes opmaken, maar daarna gezond en afkeerde eten zonder pakje en zonder suiker. Ik houd de boeken en maaltijdplannen van Puur Figuur aan zonder de recepten al te nauw te volgend. het komt voor mij neer op zo’n 1500 kcal per dag in de verdeling 35%vet, 35% eiwit en 30% koolhydraten.

Wil trouwens een kleine 10 kilo afvallen. Mijn streven is 65 kilo (ben 168cm). Morgen zal ik me wegen, nu durf ik niet :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:22

Mag ik ook meepraten? 31 december gestart bij een personal trainer voor een jaar.
Ik zit niet lekker in mijn vel, en de metingen bewijzen dat ook.
Hoge bloeddruk, bmi geeft overgewicht aan en vetpercentage zit in de hoogte categorie.
Momenteel starten met 1x per week studiotraining en 3x per week thuis een work-out.

Angie_Uresca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:25

Ik meld me ook. Ik wil graag 7 kilo kwijt, door gezonder eten en minder snoepen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:29

Ik doe ook mee. Mijn gewicht was al tijden rond de 70kg en daar was ik redelijk tevrede mee. Toen ben ik halve wegen het jaar compleet ingestort door ijzer tekort en ik had nergens meer energie voor. Niks doen en wel eten dan vliegen de kilo's er aan. Nu is mn gewicht net onder de 80kg. Ik hoop dat ik dit jaar meer energie heb en door gezonde voeding in combinatie met lekker bewegen weer terug kom op de 70 kg.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:29

Ik wil graag ook wat afvallen, ik wil het liefste 10 kilo er af. Maar ik heb wel tegen mezelf gezegd dat ik juist geen minimum gewicht moet bedenken als doel, want dan sla ik door en daar zit ik niet op te wachten.
Ik wil meer bewegen en gezonder eten. Als ik nu in de supermarkt ben, koop ik zo snel ff een paar lekkere broodjes, chippies, energy, frisdrank en allerlei slechte troep. Daar moet ik echt meestoppen, pff. Ik moet minder snaaien en een hobby zoeken. Nu is het zo dat ik na werk/school lekker thuis in bed ga netflixen of achter m'n laptop en dan een zak chips er bij, en die is binnen no-time op. Dusss, ik wil i.p.v. telkens netflix een hobby zoeken en meer bewegen. Ik heb vorig jaar een abbo op Basic Fit genomen maar god, wat vond ik dat verschrikkelijk. Geen idee hoe al die apparaten werken, al die mensen en geen begeleiding, vreselijk. Ik wil dus een sportschool zoeken waar ik wel begeleiding krijg, maar heb nou ook weer niet echt budget daarvoor. Dus misschien moet ik maar weer gaan hardlopen, maar daar heb ik ook een hekel aan ( :Y)). En ik mis het paardrijden heel erg maar heb eigenlijk niet echt energie/tijd voor een verzorgpaard...
Ik ga straks iig een rondje lopen, kom ik buiten en het is gezond!

Succes iedereen :D

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:37

deksel schreef:
Ik wil graag ook wat afvallen, ik wil het liefste 10 kilo er af. Maar ik heb wel tegen mezelf gezegd dat ik juist geen minimum gewicht moet bedenken als doel, want dan sla ik door en daar zit ik niet op te wachten.
Ik wil meer bewegen en gezonder eten. Als ik nu in de supermarkt ben, koop ik zo snel ff een paar lekkere broodjes, chippies, energy, frisdrank en allerlei slechte troep. Daar moet ik echt meestoppen, pff. Ik moet minder snaaien en een hobby zoeken. Nu is het zo dat ik na werk/school lekker thuis in bed ga netflixen of achter m'n laptop en dan een zak chips er bij, en die is binnen no-time op. Dusss, ik wil i.p.v. telkens netflix een hobby zoeken en meer bewegen. Ik heb vorig jaar een abbo op Basic Fit genomen maar god, wat vond ik dat verschrikkelijk. Geen idee hoe al die apparaten werken, al die mensen en geen begeleiding, vreselijk. Ik wil dus een sportschool zoeken waar ik wel begeleiding krijg, maar heb nou ook weer niet echt budget daarvoor. Dus misschien moet ik maar weer gaan hardlopen, maar daar heb ik ook een hekel aan ( :Y)). En ik mis het paardrijden heel erg maar heb eigenlijk niet echt energie/tijd voor een verzorgpaard...
Ik ga straks iig een rondje lopen, kom ik buiten en het is gezond!

Succes iedereen :D

Door slaan ben ik ook bang voor :o . Daarom rustig aan sleutelen aan mijn voedings patroon en geen dieet.
Met 2000 kal val ik ongeveer 0,5 kilo af per week. Heb geen zittend werk en beweeg daarnaast voldoende.

Sport school vind ik ook niks :') ben liever buiten. Klussen bij de paarden doen, rijden en extra rondje lopen met de hond.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:03

Basislijstje week 1:

Naam - leeftijd - huidig gewicht - doel gewicht

Ladymadonna - 39 - 82,4kg - 75kg
Renee1991 - 28 - 97,2 kg - 70-75 kg

Ik ga hier verder niet bijhouden wat ik iedere ochtend, middag en avond eet, daar houd ik niet zo van.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:04

Ik kom ook weer gezellig meekletsen en motivatie zoeken! Heb me weer behoorlijk laten gaan met de feestdagen en dat terwijl ik eigenlijk net weer lekker bezig was.

Vorig jaar op 1 januari begonnen met 71 met doelgewicht 61, toen halverwege het jaar 61,8 kg en het lukte maar niet om van dat laatste plateautje af te komen.
Toen door een turbulent 2e halfjaar weer terug op 65 (en ik denk nu door de feestdagen eerder richting de 67...).

Staan nu weer (hoop ik) stabielere perioden voor de deur, dus wil dit jaar die 61 echt gaan halen en daar ook blijven!

We gaan er weer voor guys!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:06

Newallure schreef:
Door slaan ben ik ook bang voor :o . Daarom rustig aan sleutelen aan mijn voedings patroon en geen dieet.
Met 2000 kal val ik ongeveer 0,5 kilo af per week. Heb geen zittend werk en beweeg daarnaast voldoende.

Sport school vind ik ook niks :') ben liever buiten. Klussen bij de paarden doen, rijden en extra rondje lopen met de hond.

Precies, ik ga ook geen dieet doen (daarnaast ben ik veganist dus wordt het nog een stuk lastiger). Moet gewoon van die ongezonde troep af die ik telkens naar binnen werk.
Zes maanden geleden probeerde ik ook wat af te vallen en dat ging echt goed, gewoon door meer te sporten en geen ongezonde dingen te eten (alleen een bakje chips in het weekend). Ik moet het gewoon niet in huis halen, simple as that.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:06

Citaat:
Basislijstje week 1:

DideH - 25 - 66,5kg - 61kg

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:16

DideH schreef:
Basislijstje week 1:

Onpaard - 44 - 79.4kg - 70 kg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 15:16

Renee1991 schreef:
Ik ga hier verder niet bijhouden wat ik iedere ochtend, middag en avond eet, daar houd ik niet zo van.

Was ook maar een idee, probeer een beetje af te tasten wat mensen wel/niet fijn vinden :)

xZiva_

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:18

Ik meld me ook :D
Ik ben op 1 september al begonnen en inmiddels al 20kg afgevallen.
Maar er moet nog 20kg af, dus ik klets gezellig mee :))

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:25

Ik ga dit jaar ook meedoen.
Startgewicht 98kg
Streefgewicht 75-80kg
Zwangerschap achter de rug.
Mijn idee?
Niet snaaien
Gezonder eten
Water drinken
Proberen meer te wandelen met de honden.

Succes iedereen

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:26

Citaat:
Basislijstje week 1:

Indi_Vito - 26 - 98kg - 75kg

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:31

Ik meld mij ook, nooit op m’n eten hoeven leggen maar toen mijn ex en ik uit elkaar gingen kwam ik 5 kilo aan, opzich geen drama maar ik ben nu ook gestopt met roken en dat was 7 kilo die moeten er dit jaar af. Voor juni lijkt mij fijn en haalbaar. Weeg nu 73

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:34

Ik weet mijn precieze gewicht niet eens haha. Gok 80-82 kilo. Maar wil rond de 75 wegen!

Mijn tip: koop een Fitbit en zet elke dag 10.000 stappen! Geen excuses gewoon gaan! Kcal tellen en vooral niet te weinig gaan eten!
Ik ga in januari eerst een paar weken flink streng eten om een sprint te maken en daarna gematigder afvallen. Sporten doe ik wel en veel wandelen ook!
Ik eet vegetarisch trouwens.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:36

Ik kom me hier ook melden! Ik was afgelopen maand al begonnen, 3 kilo kwijt! Alleen de kerstdagen maakte het wel heel moeilijk. Er is dus weer iets bijgekomen. Ik wil heel graag 15 kilo afvallen. Maar iedere kilo is mooi meegenomen!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:38

Ik meld mij ook!

Door de jaren heen helaas 25 kilo aangekomen. Verschillende redenen, maar ben ook echt een emotie eter.
Momenteel heb ik te maken met een depressie en dat maakt de motivatie wel moeilijk....

Maar besloten dat 2020 een jaar wordt waarin ik keihard aan mezelf ga werken, dus ook gewoon fit ga worden:D

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:46

LadyMadonna schreef:
Renee1991 schreef:

Was ook maar een idee, probeer een beetje af te tasten wat mensen wel/niet fijn vinden :)

Oh ja, was ook geen aanval hoor :+ Maar ik haak zelf meestal af bij een topic als er van die
O
T
L
T
D
lijstjes ontstaan :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:59

Nu ga ik ook echt meedoen!
2 jaar geleden heb ik mijn rug gebroken. Daarna ben ik zo’n 10-15 kilo aangekomen. En dat zit er nog steeds aan. Daar wil ik nu echt van af. Vanaf de zomer is m’n werk veranderd van hele dagen door een bejaardenhuis vliegen, naar begeleiding in een woonhuis. Helpt niet. En ik ben weer gaan studeren, helpt ook niet.
Maar ik ben er nu echt wel klaar voor. Sommige kleren pas ik niet meer, of voel ik me niet mooi in, en daar baal ik van.
Lijstjes en regeltjes werken niet voor mij, daar word ik vooral boos van.

Ik wil vooral gezonder gaan eten, minder snacken, niet zo vaak uit eten maar gewoon koken en wat meer bewegen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:08

Ik meld me ook.

Citaat:
Basislijstje week 1:

Indi_Vito - 26 - 98kg - 75kg
Domi_94 - 25 - 69,5 - 63 kg

Ik zit al een tijdje niet zo lekker in mijn vel. Dan val ik wel weer 1/2 kilo af, maar dan zit ik weer in een hele hectische periode met werk/school, waardoor ik het sporten links laat liggen en weer meer ongezonde meuk naar binnen werk en dus alles er weer aan komt.
Halverwege september heb ik een bruiloft en ik wil dan graag mijn ene jurkje aan, maar hiervoor moet ik wel wat afvallen en meer in shape komen (wat goedkoper is dan een nieuwe jurk kopen :$ ). Voor nu is het vooral belangrijk de ongezonde tussendoortjes te stippen en me weer aan mijn sportschema te houden.
Ik voel me gewoon prettiger als ik minder fluffy ben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 16:11

san4nie schreef:
Sommige kleren pas ik niet meer, of voel ik me niet mooi in, en daar baal ik van.

Nou, dit dus!
Ik had een leuk jurkje gekocht voor kerst, en toen ik het aantrok zag ik eruit of ik 5 maanden zwanger was |o