Ga ik opzoeken wat dat precies is en wat daar bij hoort.
B12 is te laag, HA wil eerst weten wat de internist/endocrinoloog vind/denkt en dan gaan we daarmee verder als er in het ziekenhuis verder niks uitkomt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Devil_ina schreef:Marlinde: Cushing? bestaat dat bij mensen? natuurlijk anders kwam je er niet mee![]()
Ga ik opzoeken wat dat precies is en wat daar bij hoort.
B12 is te laag, HA wil eerst weten wat de internist/endocrinoloog vind/denkt en dan gaan we daarmee verder als er in het ziekenhuis verder niks uitkomt.
Hevonen schreef:Mijn dochter heeft veel klachten gemeen met jou. Behalve dan dat ze afvalt terwijl ze meer eet dan ooit. Ze is ontzettend slap en moe, misselijk en duizelig, af en toe heel heet en zweten. Spierpijn, gewrichtspijn en haaruitval. Hartkloppingen. Geen concentratievermogen. Depressie.
te lage vitamine D (27), B12 (236) zou normaal zijn volgens arts en TSH 1,7 (ook normaal zegt arts).
Volgens huisarts stress, maar ondanks wat stressvolle gebeurtenissen in het afgelopen jaar, voelt ze zich niet bijzonder gestrest.
Haar glucose was 1 uur na het eten 3,3 mmol - Lijkt mij laag, maar huisarts zegt dat dat niet vreemd is.
Ook zij/wij vinden dit niet normaal en hebben geen idee waar te zoeken.
Volgend jaar volgt meer onderzoek, op ons verzoek, huisarts vindt het niet echt nodig maar wil wel meewerken.
Devil_ina schreef:Tieme: Dat klinkt best logisch wat je zegt, dat neem ik ook mee. Dank je wel.
Marlinde: Dat klinkt interessant, kun je dat ook online terug luisteren?
Tieme schreef:Hevonen schreef:Mijn dochter heeft veel klachten gemeen met jou. Behalve dan dat ze afvalt terwijl ze meer eet dan ooit. Ze is ontzettend slap en moe, misselijk en duizelig, af en toe heel heet en zweten. Spierpijn, gewrichtspijn en haaruitval. Hartkloppingen. Geen concentratievermogen. Depressie.
te lage vitamine D (27), B12 (236) zou normaal zijn volgens arts en TSH 1,7 (ook normaal zegt arts).
Volgens huisarts stress, maar ondanks wat stressvolle gebeurtenissen in het afgelopen jaar, voelt ze zich niet bijzonder gestrest.
Haar glucose was 1 uur na het eten 3,3 mmol - Lijkt mij laag, maar huisarts zegt dat dat niet vreemd is.
Ook zij/wij vinden dit niet normaal en hebben geen idee waar te zoeken.
Volgend jaar volgt meer onderzoek, op ons verzoek, huisarts vindt het niet echt nodig maar wil wel meewerken.
En neemt je dochter nu wel stootkuren vitamine D? Mag hopen van wel. Vitamine d van 27 is veel te laag en zit op het randje van gevaarlijk. Die klachten die je omschrijft had ik ook met lage vitamine d.
Van lage vitamine d kan je ook depressie krijgen, stress enz
Vitamine d moet minimaal 80 zijn en liefste rond de 100.
Mocht ze nog geen vitamine d krijgen dan zou ik geen extra onderzoeken af van wachten maar zelf vitamine d kopen. En dan niet het spul wat bij Kruidvat enz te koop ism dat heeft geen enkele zin bij zo'n groot tekort. Daar zit vaak max 800 in . Met zo'n tekort heb je pillen of olie nodig van rond de 2500 of meer per dag . Deze zijn via internet te bestellen. Weet zo even de naam niet uit m'n hoofd.
Hevonen schreef:Ze heeft in november een stootkuur gekregen, maar nog geen hermeting. Er is niet veel veranderd. Omdat haar eigen risico (verzekering) verhoogd was, kon ze niet naar de internist (kon ze niet betalen), maar ze heeft nu een nieuwe verzekering afgesloten en zal binnenkort een afspraak maken.