Allerlei vage klachten en zo verschrikkelijk moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paellapan

Re: Allerlei vage klachten en zo verschrikkelijk moe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 11:51

Marlinde: Cushing? bestaat dat bij mensen? natuurlijk anders kwam je er niet mee :+
Ga ik opzoeken wat dat precies is en wat daar bij hoort.

B12 is te laag, HA wil eerst weten wat de internist/endocrinoloog vind/denkt en dan gaan we daarmee verder als er in het ziekenhuis verder niks uitkomt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:56

Combi te lage vitamine d en B12. Beide kunnen deze klachten geven. Beide worden opgenomen in de darmen dus grote kans dat je een opname stoornis hebt.
Er is een vit B12 kliniek. Die zou je evt kunnen bellen voor informatie.

Kan zeker deels ontstaan zijn door stress. Door stress wordt vitamine d minder goed opgenomen en van een lage vitamine d kan je weer sneller stress krijgen. Vicieuze cirkel dus

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:57

Devil_ina schreef:
Marlinde: Cushing? bestaat dat bij mensen? natuurlijk anders kwam je er niet mee :+
Ga ik opzoeken wat dat precies is en wat daar bij hoort.

B12 is te laag, HA wil eerst weten wat de internist/endocrinoloog vind/denkt en dan gaan we daarmee verder als er in het ziekenhuis verder niks uitkomt.

Ja hoorde gisteren toevallig een podcast van een arts erover!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:02

Hevonen schreef:
Mijn dochter heeft veel klachten gemeen met jou. Behalve dan dat ze afvalt terwijl ze meer eet dan ooit. Ze is ontzettend slap en moe, misselijk en duizelig, af en toe heel heet en zweten. Spierpijn, gewrichtspijn en haaruitval. Hartkloppingen. Geen concentratievermogen. Depressie.
te lage vitamine D (27), B12 (236) zou normaal zijn volgens arts en TSH 1,7 (ook normaal zegt arts).

Volgens huisarts stress, maar ondanks wat stressvolle gebeurtenissen in het afgelopen jaar, voelt ze zich niet bijzonder gestrest.

Haar glucose was 1 uur na het eten 3,3 mmol - Lijkt mij laag, maar huisarts zegt dat dat niet vreemd is.

Ook zij/wij vinden dit niet normaal en hebben geen idee waar te zoeken.

Volgend jaar volgt meer onderzoek, op ons verzoek, huisarts vindt het niet echt nodig maar wil wel meewerken.

En neemt je dochter nu wel stootkuren vitamine D? Mag hopen van wel. Vitamine d van 27 is veel te laag en zit op het randje van gevaarlijk. Die klachten die je omschrijft had ik ook met lage vitamine d.
Van lage vitamine d kan je ook depressie krijgen, stress enz
Vitamine d moet minimaal 80 zijn en liefste rond de 100.
Mocht ze nog geen vitamine d krijgen dan zou ik geen extra onderzoeken af van wachten maar zelf vitamine d kopen. En dan niet het spul wat bij Kruidvat enz te koop ism dat heeft geen enkele zin bij zo'n groot tekort. Daar zit vaak max 800 in . Met zo'n tekort heb je pillen of olie nodig van rond de 2500 of meer per dag . Deze zijn via internet te bestellen. Weet zo even de naam niet uit m'n hoofd.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 12:04

Tieme: Dat klinkt best logisch wat je zegt, dat neem ik ook mee. Dank je wel.

Marlinde: Dat klinkt interessant, kun je dat ook online terug luisteren?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:07

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 12:14

Thanx marlinde, ik heb geen spotify, maar misschien is dat bij deezer ook te vinden :)

Ik ga in ierder gaval even lezen over cushing.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:15

Tieme schreef:
Hevonen schreef:
Mijn dochter heeft veel klachten gemeen met jou. Behalve dan dat ze afvalt terwijl ze meer eet dan ooit. Ze is ontzettend slap en moe, misselijk en duizelig, af en toe heel heet en zweten. Spierpijn, gewrichtspijn en haaruitval. Hartkloppingen. Geen concentratievermogen. Depressie.
te lage vitamine D (27), B12 (236) zou normaal zijn volgens arts en TSH 1,7 (ook normaal zegt arts).

Volgens huisarts stress, maar ondanks wat stressvolle gebeurtenissen in het afgelopen jaar, voelt ze zich niet bijzonder gestrest.

Haar glucose was 1 uur na het eten 3,3 mmol - Lijkt mij laag, maar huisarts zegt dat dat niet vreemd is.

Ook zij/wij vinden dit niet normaal en hebben geen idee waar te zoeken.

Volgend jaar volgt meer onderzoek, op ons verzoek, huisarts vindt het niet echt nodig maar wil wel meewerken.

En neemt je dochter nu wel stootkuren vitamine D? Mag hopen van wel. Vitamine d van 27 is veel te laag en zit op het randje van gevaarlijk. Die klachten die je omschrijft had ik ook met lage vitamine d.
Van lage vitamine d kan je ook depressie krijgen, stress enz
Vitamine d moet minimaal 80 zijn en liefste rond de 100.
Mocht ze nog geen vitamine d krijgen dan zou ik geen extra onderzoeken af van wachten maar zelf vitamine d kopen. En dan niet het spul wat bij Kruidvat enz te koop ism dat heeft geen enkele zin bij zo'n groot tekort. Daar zit vaak max 800 in . Met zo'n tekort heb je pillen of olie nodig van rond de 2500 of meer per dag . Deze zijn via internet te bestellen. Weet zo even de naam niet uit m'n hoofd.

Ze heeft in november een stootkuur gekregen, maar nog geen hermeting. Er is niet veel veranderd. Omdat haar eigen risico (verzekering) verhoogd was, kon ze niet naar de internist (kon ze niet betalen), maar ze heeft nu een nieuwe verzekering afgesloten en zal binnenkort een afspraak maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:26

Hij staat ook op YT!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 12:35

Ik ga hem kijken, dank je wel

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:04

Hevonen schreef:
Ze heeft in november een stootkuur gekregen, maar nog geen hermeting. Er is niet veel veranderd. Omdat haar eigen risico (verzekering) verhoogd was, kon ze niet naar de internist (kon ze niet betalen), maar ze heeft nu een nieuwe verzekering afgesloten en zal binnenkort een afspraak maken.

Alleen in november een stootkuur?? Dat heeft echt geen enkele zin. stootkuur met van die pipetjes moet wekelijks (bij sommige 1x per maand) en dit voor een paar maanden lang. Zeker in de wintermaanden. In dit seizoen daalt vit D. sowieso kan je beter dagelijks een pil nemen met een hele hoge waarde dan 1x per week of 1x per maand een hoge waarde. Dat is hetzelfde als dat je uitgedroogd bent. Dan kan je beter dagelijks wat water nemen dan 1x een sloot en vervolgens tijdenlang niks. Je lichaam neemt het max op van wat hij op dat moment op kan nemen .

Ik kreeg eerst 800 pillen. Werkte niet. Vitamine D zakte alleen maar. Toen kreeg ik stootkuur. Soort pipetje met olie voor 1x per week. Zelfs met dit steeg het nauwelijks. Toen zelf pillen besteld die 2500 en meer per pil bevat.
Met die pillen voelde ik me al snel een stuk beter en steeg vitamine D.
Op Facebook zit een groep vitamine D te kort. Veel mensen met ervaring.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:31

Goed dat je naar de internist gaat maar probeer nou niet te veel op internet te zoeken...

Vraag je internist wat hij of zij gaat doen. Vraag eventueel om een volledig bloedonderzoek. Dus ook nieren, glucose, insuline, pth, fosfaat, calcium, en alle andere electrolyten. Lipidenspectrum.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:07

Soms herkennen artsen het gewoon niet!
zelf had ik iets zeldzaams,echt al vanaf mijn 20e loop ik te sukkelen uiteindelijk via een kno bij de immunoloog gekomen waar een multidisciplinair team van laatstejaars studenten die een project zocht en dus uitkwam bij wat ik had....had ik geluk! echt mijn leven is verbeterd. Maar ik kan dus ook nooitmeer zonder extra B12, c , D, magnesium en andere mineralen en vitamines. En is het op of ik begin niet snel genoeg dan begint het weer van voren af aan de gekste vage klachten!
Waar dus al die artsen dus niets in herkend hadden al 20 jaar lang, soms kost het enorm veel tijd en ellende voor je weet wat er speelt of voor ze het kunnen aflezen/herkennen.

mijn tip ga bij twijffel naar een academisch ziekenhuis in de grote steden, daar is meer actuelere kennis dan in de lokale ziekenhuizen!