Strakke steunkous en vocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 07:56

Maartje1990 schreef:
Serieus lezen jullie ts dr berichten niet?!?! Ts mag niet teveel bewegen en jullie roepen allemaal dat ze meer moet gaan bewegen :+

Belasten en bewegen zijn 2 verschillende dingen. Ze mag het niet belasten idd, maar bewegen is juist goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 10:58

Ik brak mijn kuitbeen en daar zit een plaat in en schroeven.Als ik over 8 weken bij de orthopeed kom en ik heb nog klachten dan pas mag ik naar de fysio.Ik mag nu met 2 krukken 50 % belasten en over 2 weken mag ik proberen 100% te belasten.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:03

Dan is het zaak om echt veel te wisselen van houding en met regelmaat stukjes te bewegen. Heb zelf 3 maanden in het gips gezeten, maar beweging is echt heel belangrijk om het vocht af te kunnen voeren. En na belasting altijd weer even been omhoog.

Veel sterkte gewenst :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:28

Maartje1990 schreef:
Serieus lezen jullie ts dr berichten niet?!?! Ts mag niet teveel bewegen en jullie roepen allemaal dat ze meer moet gaan bewegen :+

_O- _O- zo een grote waffel en dan zelf weer eens niet goed gelezen of begrepen hebben. Jij bent hilarisch!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:55

Heb je al iets van oefeningen Meegekregen van de orthopeed?

Anders zou ik toch eens bij een Fysio Langs gaan
Als je die uitlegt wat Er aan de Hand is en wat het geplande verloop is
Van nu Met 2 krukken 50% etc naar 100%
Dan kan dat echt een hele goede ondersteuning zijn in hoe je fijn naar Die 50% kunt en vandaar uit verder opbouwen

Orthopeed kan wel zeggen dat de Fysio pas nodig is als je Er over 8 weken nog zo een last van hebt
Maar een Fysio kan veel meer dan je helpen als je dan nog last hebt
Die kan je juist helpen om te voorkomen dat je last houd door wat goede oefeningen mee te geven(Met goeie uitleg hoe je die moet doen )
Belast en onbelast
En Helpen met correct opbouwen zodat je de boel niet verkeerd Belast of over belast

En idd , de tubigrip zo dicht mogelijk achter je tenen houden
Veel varieren en regelmatig Binnen je grenzen bewegen bewegen bewegen
Dat is echt nodig tegen dat vocht

MaNdiii

Re: Strakke steunkous en vocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:48

De kous iets verder bij je tenen aan trekken. Dat er nu nog zoveel vocht is is normaal. Bewegen binnen je beperkingen zou ik zeker aanrader.

Als je nog fysio in je zorgpakket hebt zitten zou ik deze zeker bezoeken en niet pas over 8 weken als de orthopeed het zegt. De fysio kan je gericht oefeningen geven dan wel 50% belast als onbelast.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 18:28

Oké goede tips ik bel maandag de fysio.

Sonja_vR

Re: Strakke steunkous en vocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:03

Mijn orthopeed had het bij mijn eerste knie operatie niet eens over Fysio gehad
Ben toen pas gegaan toen het niet Wilde , twee operatie een paar jaar later Ben ik direct daarna naar de Fysio gegaan en Ben veel beter/sneller Hersteld de tweede keer (zelfde operatie )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:01

marleen_usar schreef:
Ik brak mijn kuitbeen en daar zit een plaat in en schroeven.Als ik over 8 weken bij de orthopeed kom en ik heb nog klachten dan pas mag ik naar de fysio.Ik mag nu met 2 krukken 50 % belasten en over 2 weken mag ik proberen 100% te belasten.
Orthopeden zijn soms echt allergisch voor fysio's lijkt wel en zijn dan helemaal verbaasd over de goede resultaten als je wel naar de fysio gaat. Verstandig dat je maandag even gaat bellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:06

O ik moest van de orthopeed juist naar de fysio ivm mijn knie vorig jaar. Heeft me zo goed geholpen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:08

Dat verkleuren van je tenen trekt met der tijd echt weg als je meer beweegt :)

Ik heb mijn tibiaplateau gebroken in september. 1 week gips, 6 weken rolstoel en steunkous, daarna nog 4 weken krukken en af en toe steunkous.

Voor de doorbloedig is bewegen inderdaad belangrijk, teentjes wat bewegen, al een wisselen van houding, mag je je been wel plooien?

En verder, geduld hebben, véél geduld, en rusten :')

Ik snap je frustratie en wens je met gans mijn hart een spoedig herstel toe!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 12:13

Fijne reacties dat doet me goed, ik ga donderdag naar de fysio.Ik hoop dat ik dan beter kan gaan lopen.