47 en staar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 10:34

janderegelaa schreef:
Gezchtveldonderzoek met staar is wel een beetje raar.

Een goede opticien/optometrist had het direct gezien. Echt!

Misschien was ik niet duidelijk!
De staar is zeker!
Het gezichtsveld onderzoek krijg ik omdat er verdenking is op glaucoom
Dus niet vanwege de staar

BigOne

Re: 47 en staar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:53

Een opticien die staat niet ontdekt is geen goede. En dan kun je aangeven tja hij zag wel dat het maar 50% was met één oog maar dan nog niet zien is gewoon prutswerk.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:17

bigone schreef:
Een opticien die staat niet ontdekt is geen goede. En dan kun je aangeven tja hij zag wel dat het maar 50% was met één oog maar dan nog niet zien is gewoon prutswerk.

Een opticien mag helemaal geen diagnose stellen, dat kan enkel een dokter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:29

xAnthea schreef:
bigone schreef:

Nee maar een goede geeft aan dat iemand naar de oogarts moet gaan ipv proberen een bril te verkopen. Ik ben zelf brildragend en heb gelukkig een goede optometrist . Alleen de jaarlijkse controle duurt al een goede drie kwartier .

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:08

xAnthea schreef:
bigone schreef:

Een goede opticien is optometrist of heeft er 1 in dienst. En die mogen dat wel.
https://www.nivel.nl/nl/nieuws/optometr ... de-oogarts

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 20:19

bigone schreef:
Nee maar een goede geeft aan dat iemand naar de oogarts moet gaan ipv proberen een bril te verkopen. Ik ben zelf brildragend en heb gelukkig een goede optometrist . Alleen de jaarlijkse controle duurt al een goede drie kwartier .

Maar dat heeft de Hans Anders ook geadviseerd.
Die heeft mij geen bril proberen te verkopen hoor!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:40

Ik ben geboren met staar, en op zich vind ik het geen ramp. Nu ben ik het natuurlijk ook wel gewend.... in het donker zie ik alleen he-le-maal niks, maar verder is er echt wel mee te functioneren.
Ik kan niet geopereerd worden, omdat mijn ogen niet goed zijn ontwikkeld. Maar mijn opa is wel geopereerd en die is er erg tevreden over !

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:03

janderegelaa schreef:
Dit is nou waarom je niet naar Hans Anders moet ipv een echte opticien. Die zien het als ze in je ogen kijken. Glaucoom kunnen ze ook al vermoeden als ze je oogboldruk meten bij de opticien (dat is met zo'n pufje).

Nou sorry hoor, ik werk toevallig bij Hans Anders en heb precies dezelfde opleiding gedaan als 'de echte' opticien . Ik kan hier echt heel boos om worden. Ik heb bij 'de echte' opticien in de klas gezeten, 4 jaar gezwoegt voor mn diploma en het heeft me evenveel geld gekost om dat diploma te behalen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:09

Collega van me heeft ook staar gehad en is aan beide ogen geopereerd. Nij vond het bijzonder meevallen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:42

idylle schreef:
janderegelaa schreef:
Dit is nou waarom je niet naar Hans Anders moet ipv een echte opticien. Die zien het als ze in je ogen kijken. Glaucoom kunnen ze ook al vermoeden als ze je oogboldruk meten bij de opticien (dat is met zo'n pufje).

Nou sorry hoor, ik werk toevallig bij Hans Anders en heb precies dezelfde opleiding gedaan als 'de echte' opticien . Ik kan hier echt heel boos om worden. Ik heb bij 'de echte' opticien in de klas gezeten, 4 jaar gezwoegt voor mn diploma en het heeft me evenveel geld gekost om dat diploma te behalen!

Dan ben je een uitzondering.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 20:08

janderegelaa schreef:
idylle schreef:

En dat zeg je omdat jij alle medewerkers van de Hans Anders kent en weet wat voor opleiding zij hebben gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:32

idylle schreef:
janderegelaa schreef:

Dit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:00

ponyparadijs schreef:
janderegelaa schreef:

En dat zeg je omdat jij alle medewerkers van de Hans Anders kent en weet wat voor opleiding zij hebben gedaan?

Ik zeg dat omdat het een feit is dat niet iedereen in de Hans Anders winkel een opticien is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 12:11

janderegelaa schreef:
Ik zeg dat omdat het een feit is dat niet iedereen in de Hans Anders winkel een opticien is.

Maar dat wordt ook nergens beweerd!
De mensen die de metingen doen zijn dat wel.

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:26

Je zou 'fasting and glaucoma' kunnen googlen. Er zijn een heel aantal onderzoeken hierover. Als je vast gaat je lichaam kapotte cellen afbreken en onderdelen hiervan hergebruiken en de rest uitscheiden. Dit heet autofagie. Veel aandoeningen komen door beschadigde cellen. Dit is één van de redenen dat meer en meer ziekten nu op jongere leeftijd voorkomen. Heeft met wat er in onze voeding zit te maken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:27

Als je je ergens zorgen over maakt, is google raadplegen vaak onverstandig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:28

janderegelaa schreef:

Ff lans breken voor de ketens.

Mijn moeder is via de specsavers na oogdruk meting subiet naar oogarts gestuurd.
Kennis is van de week via oogdrukmeting bij Hans anders dezelfde dag nog door oogarts gezien en acuut medicatie gekregen.
Kennis had nog nooit meegemaakt dat haar oogdruk gemeten werd bij de opticien.
Bij mijn moeder werd dat sowieso standaard gedaan bij de specsavers.
Mijn man kent het ook niet anders bij zelfstandige opticien.

Beide (nauwe kamerhoek) glaucoom.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 13:11

lochsong schreef:
Je zou 'fasting and glaucoma' kunnen googlen. Er zijn een heel aantal onderzoeken hierover. Als je vast gaat je lichaam kapotte cellen afbreken en onderdelen hiervan hergebruiken en de rest uitscheiden. Dit heet autofagie. Veel aandoeningen komen door beschadigde cellen. Dit is één van de redenen dat meer en meer ziekten nu op jongere leeftijd voorkomen. Heeft met wat er in onze voeding zit te maken.

Nu ben ik niet zo goed onderlegd hoor.. maar het klinkt nu alsof je met vasten glaucoom kan terug draaien?
Terwijl het naar mijn idee niet kan.

Pipodipo schreef:
Als je je ergens zorgen over maakt, is google raadplegen vaak onverstandig.

Daar heb je zeker gelijk in.
Maar dan is dit topic eigenlijk ook niet echt aan te raden natuurlijk

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:53

Pp, haha daar zit wat in. De kunst is om de zin van de onzin te scheiden, je zou dus best google en bokt kunnen raadplegen als je een neus hebt om aperte onzin te signaleren.

Een familielid van mij heeft ook moeilijkheden met de ogen en die geeft ook de voorkeur aan een ouderwetse opticien. Op een dorp heb je die volgens mij vaker, terwijl in de stad je van keten naar keten kan lopen. Je eigen ervaring telt en het beste advies krijg je waarschijnlijk bij de oogarts.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:33

lochsong schreef:
Ik word altijd een beetje boos om dit soort berichten. Glaucoom is niet terug te draaien er is in ieder geval geen wetenschappelijk bewijs voor. Net als dat kanker niet te genezen is met een bepaald dieet en meer van dat soort dingen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 20:27

Katja schreef:
lochsong schreef:
Ik word altijd een beetje boos om dit soort berichten. Glaucoom is niet terug te draaien er is in ieder geval geen wetenschappelijk bewijs voor. Net als dat kanker niet te genezen is met een bepaald dieet en meer van dat soort dingen.

Ben dus niet de enige die denkt dat lochsong bedoelt dat je met vasten glaucoom kan terug draaien

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:39

Katja schreef:
lochsong schreef:
Ik word altijd een beetje boos om dit soort berichten. Glaucoom is niet terug te draaien er is in ieder geval geen wetenschappelijk bewijs voor. Net als dat kanker niet te genezen is met een bepaald dieet en meer van dat

Er is steeds meer wetenschappelijk bewijs dat veel aandoeningen zoals glaucoom, maar ook meerdere soorten kanker met ons immuunsysteem te maken hebben. Wat we eten beïnvloedt direct de werking van ons immuunsysteem. Zo hebben een aantal recente studies laten zien dat vasten autofagie in werking zet en dat dit bijvoorbeeld glaucoom kan vertragen (niet terugdraaien). Er is een Europese database die voor iedereen toegankelijk is waar je alle lopende medische studies in kan op zoeken. En ja, ook een aantal soorten kanker kunnen direct beïnvloed worden, dit bedenk ik niet, dit is wetenschappelijk aangetoond.

Ik zeg niet dat je het moet doen, dat moet iedereen voor zichzelf weten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:09

lochsong schreef:
Er is steeds meer wetenschappelijk bewijs dat veel aandoeningen zoals glaucoom, maar ook meerdere soorten kanker met ons immuunsysteem te maken hebben. Wat we eten beïnvloedt direct de werking van ons immuunsysteem. Zo hebben een aantal recente studies laten zien dat vasten autofagie in werking zet en dat dit bijvoorbeeld glaucoom kan vertragen (niet terugdraaien). Er is een Europese database die voor iedereen toegankelijk is waar je alle lopende medische studies in kan op zoeken. En ja, ook een aantal soorten kanker kunnen direct beïnvloed worden, dit bedenk ik niet, dit is wetenschappelijk aangetoond.

Ik zeg niet dat je het moet doen, dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Wil je de link naar die glaucoomstudie eens posten? Ik kan hem niet vinden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 17:01

22 januari een gezichtsveld onderzoek gehad.
En ik heb gelukkig geen glaucoom.

We zijn wel tot de conclusie gekomen dat ik aan beide ogen staar heb.
En ook aan beide ogen geopereerd moet worden.

12 februari wordt er een echo gemaakt om de lens sterkte te bepalen.
En daarna is het wachten wanneer ik geopereerd wordt.

Wacht tijd is ongeveer 4 weken.
Zou betekenen dat de eerste operatie eind februari ongeveer plaats vindt.

Eerst het rechter oog.
En daarna het linker.

Ik vindt het maar spannend

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:03

Ponyparadijs, het is ook spannend, maar ik ken mensen die zeggen dat naar de tandarts vervelender is. Het kan dus ook best meevallen en meestal is het met een dik kwartier weer achter de rug.