Welke wake up light?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:31

Hier ook een wake up light. Al jaaaaaren, inmiddels mijn tweede. Heb er een van het merk Beurer, vind m opzich heel fijn maar mijn vorige kon héél zachtjes de radio af laten gaan nadat het licht langzaam aan was gegaan. Deze kan niet heel heel erg zacht, dat vind ik t enige nadeel. Word liever wat zachter gewekt :+ Verder; ik wil nooit meer zonder wake up light!

Gowlan

Re: Welke wake up light?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:06

Ik heb sinds een jaar een wake up Light gewoon bij de action vandaan haha. Werkt onwijs goed en kan je instellen op natuurgeluiden, radio of zonder geluid. En dan kan je ook kiezen of hij gewoon verlicht of in kleuren. :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:10

Zijn er hier mensen die voorheen echt niet op konden staan en met de wakeup light wel? En dan bedoel ik echt niet kunnen opstaan.. ik kom vaak pas een uur na de wekker m’n bed uit, mijn ogen doen pijn, gaan niet open, m’n hoofd klapt uit elkaar etc. Het maakt hierbij niet uit of m’n wekker om 6:00 uur gaat of om 8:00 uur.. :n (slaap meestal tussen 22:00 en 23:00 en de wekker gaat rond 7:00)

Ben benieuwd naar ervaringen van lotgenoten :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:25

Ik kan echt niet meer zonder.
Toen ik hem nog niet had werd ik altijd met veel te lage bloeddruk wakker en was dan duizelig en misselijk.
Ik heb inmiddels zeker al 15 jaar zo‘n ding en toen hij pas geleden stuk was miste ik hem verschrikkelijk.
Wel moest ik spelen met de intensiteit, als hij te fel staat krijg ik er hoofdpijn van.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:30

Frummels schreef:
Zijn er hier mensen die voorheen echt niet op konden staan en met de wakeup light wel? En dan bedoel ik echt niet kunnen opstaan.. ik kom vaak pas een uur na de wekker m’n bed uit, mijn ogen doen pijn, gaan niet open, m’n hoofd klapt uit elkaar etc. Het maakt hierbij niet uit of m’n wekker om 6:00 uur gaat of om 8:00 uur.. :n (slaap meestal tussen 22:00 en 23:00 en de wekker gaat rond 7:00)

Ik sliep gewoon door wekkers heen, zette altijd 10 wekkers en ook al gingen die een uur af, ik draaide me om en hoorde het niet. Verschrikkelijk was dat.
Door het lichtje van de wake up light word ik rustig wakker en vaak zelfs een minuut of 5 voor m'n wekker echt af gaat. Het geeft zelfs een soort van uitgeslapen gevoel om zo wakker te worden. :)
Nu moet ik wel zeggen dat het wel nog altijd pijnlijk is als ik gewoon te kort slaap (3 a 4 uur slaap), maar zelfs daarbij helpt het mij. Ik wil ook echt niet anders meer!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 00:40

In de tijd dat ik hem nog niet had moest ik inderdaad wekkers overal neerzetten. Ik had daar echt stress van.
Ik zal nooit een ochtendmens worden maar half 7 is in iedergeval haalbaar, vroeger was dat een marteling.
Ik slaap meestal 8-9 uur, slaap tekort is het bij mij echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 02:23

De mijne (Philips, super tevreden van) staat echt al jaren gewoon beneden als klok/extra verlichting in de woonkamer.

Als ik jullie reacties lees wil ik hem wel weer gaan gebruiken! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:10

Gowlan schreef:
Frummels schreef:

Ik sliep gewoon door wekkers heen, zette altijd 10 wekkers en ook al gingen die een uur af, ik draaide me om en hoorde het niet. Verschrikkelijk was dat.
Door het lichtje van de wake up light word ik rustig wakker en vaak zelfs een minuut of 5 voor m'n wekker echt af gaat. Het geeft zelfs een soort van uitgeslapen gevoel om zo wakker te worden. :)
Nu moet ik wel zeggen dat het wel nog altijd pijnlijk is als ik gewoon te kort slaap (3 a 4 uur slaap), maar zelfs daarbij helpt het mij. Ik wil ook echt niet anders meer!

Dat klinkt wel heel goed! Maakt wel dat ik het in elk geval ga overwegen, want zoals het nu gaat, is het niks.. :=

Sizzle schreef:
In de tijd dat ik hem nog niet had moest ik inderdaad wekkers overal neerzetten. Ik had daar echt stress van.
Ik zal nooit een ochtendmens worden maar half 7 is in iedergeval haalbaar, vroeger was dat een marteling.
Ik slaap meestal 8-9 uur, slaap tekort is het bij mij echt niet.

Ik zal denk ik ook nooit een ochtend mens worden, maar het zou fijn zijn als ik in elk geval op tijd m’n bed uit kom. Ik slaap ook 8 a 9 uur inderdaad dus ook hier zal t geen slaaptekort zijn..

Ik ga eens even op onderzoek uit

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:55

Ik heb een hekel aan het geluid van wekkers, en met de wake-up light werd ik een stuk relaxter wakker. Wij hadden er 1 van Philips. Maar in de winter gebruik ik sowieso ook nog een daglichtlamp voor bij het ontbijt. Daar wordt ik echt helemaal wakker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:52

Frummels schreef:

Nou, zo heftig als jij heb ik het niet. Maar ik moet wel licht hebben om een beetje lekker wakker te worden. Vooral als ik heel vroeg op moet. Als mijn wekker om 5 uur gaat en ik moet eruit zonder licht, dan slaapwandel ik gewoon verder.

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:20

Hier ook al 10 jaar een van Philips. Kan niet meer zonder! Ik wordt wel echt wakker van de geluiden (iets van een boeren markt met koeien en bellen :+). Maar nadat de wekker is gegaan wel gelijk wakker en niet eerst 10 minuten hoeven wennen aan het licht.

Zelf gebruik ik ook altijd de zonsondergang modus, dan gaat het licht langzaam uit. Mijn vriend is vooral blij met de snooze "knop", gewoon op je nachtkastje slaan :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:26

Janine1990 schreef:
Denise_Storm schreef:
Je kan ook gewoon een Hue lamp (bolletje) in je huidige lamp draaien. Maar de aanschaf van de bridge is niet heel goedkoop. Wij zijn begonnen met de bridge en 3 lampen. Langzaam uitgebreid naar meer in huis.

Ik heb zo'n touw met zo'n aparte lamp als verlichting, dus dat zal nergens naar lijken gok ik :')

Maar bij jou werkt het gewoon goed? Als in, je wordt er nog steed wakker van?

Zo'n filament lamp? Want die heeft Philips tegenwoordig ook als Hue editie waarbij felheid etc dus ook met de app te regelen is.

Verder heb ik al jaren een Philips Wake-up light en sinds een jaar ook Philips Hue in huis.
Op het moment dat ik moe ben wordt ik vaak pas echt wakker van het geluid van de wekker, maar ik merk dan wel dat ik langzaam al aan het wakker worden was door het licht. Met alleen een wekker wordt ik te abrupt, en daardoor vaak behoorlijk chagrijnig, wakker. Sinds ik de wake-up light heb, heb ik daar bijna geen last meer van. Ben ik uitgerust dan wordt ik vaak alleen van het licht al wakker. Daarnaast gaat ongeveer tegelijkertijd mijn Hue lamp aan. En als ik vrij ben dan heb ik vaak alleen mijn Hue lamp in gebruik als "wekker".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:12

Worden bedpartners ook wakker van een wake up light?ik bedoel dus, als je er een aan je eigen zijde hebt wordt ie dan zo fel dat je partner ook ontwaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:39

Anoniem schreef:
Worden bedpartners ook wakker van een wake up light?ik bedoel dus, als je er een aan je eigen zijde hebt wordt ie dan zo fel dat je partner ook ontwaakt?

Ja, hier wel.

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:58

Anoniem schreef:

Hier niet, maar mijn vriend wordt ook slecht wakker van een 'gewone' wekker

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:05

Ik ben m vorig jaar gaan gebruiken en vond het wel fijn maar toen werd het voorjaar en werd ik voor mn wekker wakker door licht van buiten. Dat was niet fijn dus ik gebruik m niet meer.
Ik gebruik nu de app sleeptime die je wakker maakt als je licht slaapt. Hier heb ik veel meer baat bij.
Daarna bij het ontbijt een daglicht lamp en ik shine weer heel de dag

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:08

Oh ik heb ook de HUE, maar heb er niet aan gedacht om die als een wake-up light te gebruiken, wat een goed idee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:53

Anoniem schreef:

Mijn partner staat veel eerder op dan ik.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:33

Blacky94 schreef:
Op het moment dat ik moe ben wordt ik vaak pas echt wakker van het geluid van de wekker, maar ik merk dan wel dat ik langzaam al aan het wakker worden was door het licht. Met alleen een wekker wordt ik te abrupt, en daardoor vaak behoorlijk chagrijnig, wakker. Sinds ik de wake-up light heb, heb ik daar bijna geen last meer van. Ben ik uitgerust dan wordt ik vaak alleen van het licht al wakker

Precies dit :j en ik heb de Philips Somneo Sleep & Wake up light nu een jaar en wil niet meer zonder!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:35

Heerlijk zo’n wake-up light!
Ik kan je alleen maar die van Philips aanraden. Wij hebben hem al zeker 13 jaar en dat kreng doet het nog steeds.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 22:38

ItsMe2 schreef:
Blacky94 schreef:
Op het moment dat ik moe ben wordt ik vaak pas echt wakker van het geluid van de wekker, maar ik merk dan wel dat ik langzaam al aan het wakker worden was door het licht. Met alleen een wekker wordt ik te abrupt, en daardoor vaak behoorlijk chagrijnig, wakker. Sinds ik de wake-up light heb, heb ik daar bijna geen last meer van. Ben ik uitgerust dan wordt ik vaak alleen van het licht al wakker

Precies dit :j en ik heb de Philips Somneo Sleep & Wake up light nu een jaar en wil niet meer zonder!

Heb je bewust de Somneo genomen? Of heb je eerder andere wake up lights geprobeerd/gehad?

Even pure interesse, ik ben inmiddels voorzien en ga het morgenochtend voor het eerst meemaken *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:41

Oh cool, je hebt er een gekocht :)
Verwacht niet gelijk een wonder of zo, je lichaam heeft ook tijd nodig om dat nieuwe ritme te gaan herkennen al signaal om wakker te worden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:44

Janine: ik heb bewust voor de Somneo gekozen. Dit voor de functies/ vele opties die dit model biedt en door zo natuurlijk mogelijke kleuren die de lamp geeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 22:51

ItsMe2 schreef:
Janine: ik heb bewust voor de Somneo gekozen. Dit voor de functies/ vele opties die dit model biedt en door zo natuurlijk mogelijke kleuren die de lamp geeft.

Ik heb door het bekijken van die Somneo wel gekozen voor een lamp die van rood naar wit gaat :j

Sizzle schreef:
Oh cool, je hebt er een gekocht :)
Verwacht niet gelijk een wonder of zo, je lichaam heeft ook tijd nodig om dat nieuwe ritme te gaan herkennen al signaal om wakker te worden.

Aangezien 's zomers wakker worden geen enkel probleem is... Verwacht ik wel een klein beetje een wondertje hoor :P Als het niet voldoende is en mijn vitamine D is wel enorm verhoogd na behandeling dan ga ik een daglichtlamp bij het ontbijt proberen, werd hier ook opgemerkt.

Heb er wel heel veel zin om het te proberen!

Ik woon, ondanks dat ik in een rijwoning woon, best wel afgelegen. Als ik niet 's avonds door de tuin heb gelopen is het 's nachts echt aardedonker. Achter mij zit nog een woonboerderij, hemelsbreed ruim 100 meter, en die hebben ook niet heel erg veel licht aan ofzo... Heerlijk wonen, maar toen ik bij mijn ouders woonde stond er een straatlantaarn voor mijn raam :Y)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:57

Handig topic :)

En welke versie van Philips raden jullie aan?
Ik zie eigenlijk 3 opties.

Lamp vormig met display aan de onderkant
Schijf / discus met display in het midden
Somneo met een gat in het midden