Contact zus verbroken wegens onenigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:10

Wow, wat een top uitspraak, die ga ik er in houden Majabeestje.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:10

Ik heb een vaag vermoeden dat hier toch nog meer oud zeer mee speelt...
Hier kunnen jij en je zus toch over heen stappen en een gesprek aangaan?
Of is dit incident de druppel die de emmer doet overlopen?

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:11

Wat ook jammer is...het kind is de dupe van de ruziemakende volwassenen...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:11

Oké, je zus heeft geen excuus gemaakt, of in elk geval niet rechtstreeks, al leest haar laatste appje alsof ze het daar wel probeert, maar ik ken haar niet. Hoe dan ook denk ik dat het verstandig is om even een afkoelperiode in te lassen en na oud & nieuw eens rustig om de tafel te gaan zitten en de boel uit te spreken met elkaar. Zij reageert heftig vanuit haar standpunt en jij net zo goed vanuit het jouwe.

Inderdaad, zulke akkefietjes gebeuren. In de ogen van iemand met een angststoornis worden zulke dingen soms groter dan ze zijn, maar laat je nichtje hiervan niet de dupe worden. Je zus en jij zullen nooit twee handen op een buik worden, maar ik zou echt proberen weer tot een zo normaal mogelijke gang van zaken te komen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:16

Tja lastige situatie. Hier 2 dochters van inmiddels 9 en 12. Ik was nooit fan van lollies. Simpelweg omdat je 10 keer kunt waarschuwen ''niet lopen, rennen, spelen met een lollie in je mond'' en toch gebeurd het.
Het is voor alle partijen schrikken geweest. Ik denk dat het vooral belangrijk is in het oog te houden dat niemand slechte intenties had.
Dit soort dingen kunnen gebeuren, was even schrikken, maar is goed afgelopen. Het heeft weinig zin hier een ''schuldige'' in aan te wijzen. Het is een samenloop van omstandigheden geweest waarin niemand dit met opzet gedaan heeft.

Het is vooral die angststoornis van je zus die het groter maakt. Ik begrijp dat dat lastig is om mee om te gaan, helemaal als zij zich daarvoor niet durft(?)/wilt laten behandelen.

Ik zou denk ik niet via whatsapp communiceren i.v.m. iets verkeerd kunnen interpreteren. Bij voorkeur ook niet via de telefoon, maar face to face. Aangeven dat je baalt van de situatie, jullie ook geschrokken zijn, maar dit absoluut niet met opzet was. Ik zou wel een ''sorry'' geven, wat niet aan wilt geven dat dit met opzet was of verkeerde intenties. Andersom vind ik een sorry van je zus ook wel op zijn plaats doordat zij hier zo'n drama van maakt.

Het zou zonde zijn dat het contact met je zus en nichtje omwille van een stomme lollie totaal verbroken zou worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:17

rien10 schreef:

+1

Wijze moeder.

Als ts en andere betrokkenen vast blijven houden aan hun eigen visie en gevoel, mondt dit uit in typisch gevalletje Familiediner en is nichtje de dupe.
Want die ziet haar favoriete tante niet meer.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:18

Ik denk niet dat dit over de lolly gaat, maar over jullie interactie. Ik heb het gevoel dat jullie je allebei niet gehoord voelen door de ander. En dan is een simpel incident aanleiding tot een conflict. Dáár zou het over moeten gaan.

Ik vind het persoonlijk wel zielig voor je nichtje dat ze niet meer mag komen. Zij kan er niks aan doen dat jullie ruzie hebben. Met een beetje pech weet ze ook nog dat dit is gekomen door haar lolly en geeft ze zichzelf de schuld. Daar zijn kinderen enorm gevoelig in.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:21

ik snap TS wel waarom er dagen later opeens iets geeist wordt. Op het moment dat het gebeurde is kind getroost, zullen er ongetwijfeld dingen zijn gezegd als 'dat was schrikken' oid en was het vast voor iedereen duidelijk dat het een angstige situatie was. Kind is getroost, alles weer ok. Ik zou ook niet snappen waarom de vriend van TS daar dan op terug had moeten komen. Overigens zou mijn man waarschijnlijk ook niet direct het gevaar zien van klieren/lolly in de mond. Maar wat Majabeestje ook zegt, ga je voet bij stuk houden dan betekent dit inderdaad dat je je nichtje en zus niet meer gaat zien. Wil je dat het zo eindigt dan laat het hierbij, wil je dat niet dan zou ik het gesprek aangaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:22

rien10 schreef:

Ja, mooi hè? Ik vond dat altijd zoooo stom. Als ik het nu zeg tegen mijn dochter krijg ik ook rollende ogen te zien en een zucht te horen :D
Maar.. ooit gebruikt zij hem ook. Weet het zeker.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:26

Sorry TS, maar ik snap je zus volkomen!
Haar dochter had kunnen stikken!!!
GelukKig met een sisser afgelopen maar dit had echt heeeeel erg mis kunnen gaan.

Los van of je excuses aanbiedt voor het incident (wat ik logisch zou vinden, ook al was het een ongeluk en niet expres), vind ik dat je vriend mínstens zijn excuses moet maken voor zijn reactie. In paniek doen we allemaal weleens gekke dingen maar na afloop snapt hij zelf toch hoop ik ook wel dat het van de zotte is om op je telefoon te gaan kijken? Dat hij dat deed, daar valt niks aan te veranderen en kan inderdaad sociale onhandigheid zijn zoals hier boven genoemd of paniek. Hoe hij na afloop met zijn gedrag omgaat, daar kan hij wél wat aan doen en excuses voor aanbieden.

En zoals al vaker genoemd : tot vier jaar geen lolly geven heeft niks met een angststoornis te maken, maar met gezond verstand. Je hebt nu gezien hoe snel er iets mis kan gaan met lolly ''s, dit gaat echt veel vaker fout dan je denkt.

Ik vind dat je onredelijk bent geweest door de logeerpartijtjes gelijk te annuleren en het contact te verbreken...

Ik hoop dat je de moed hebt dit snel goed te maken en in te zien dat je vriend hier wel degelijk fouten heeft gemaakt (ja, de ouders hadden ook moeten opletten, ja. Maar dat doet niet af aan zijn verantwoordelijkheid). Hoe langer je dit zo laat hoe moeilijker het wordt het goed te maken met je zus.

Veel sterkte! Ik hoop dat het goed komt. Voor jullie, maar zeker ook voor je nichtje Y;(
Laatst bijgewerkt door Zelda_Link op 15-12-19 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:29

MarcoBorsato schreef:
Maar excuses waarvoor? De moeder zat er naast toch? Ongelukken gebeuren gewoon. Gelukkig liep dit goed af.

Om de boel niet te laten uitmonden in een familieruzie om zo’n klein akkefietje en om nichtje de logeerpartijtjes niet af te pakken en jezelf het contact met nichtje kwijt te raken.

Ongeacht wiens ‘schuld’ het is, want idd, dit gebeurt gewoon wel eens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:31

Zelda_Link schreef:
GelukKig met een sisser afgelopen maar dit had echt heeeeel erg mis kunnen gaan.

Dan had zus zelf moeten ingrijpen. Niet ernaast zitten en dan achteraf verwijten maken en nog dreigen met 'mijn man belt de jouwe wel'.

Nichtje is de dupe, zeker, maar ik zou na die drama ook bedanken voor logeerpartijtjes.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:34

Gaat dit alleen om die lolly of speelt er nog veel mee van uit het verleden, als het alleen om die lolly gaat vind ik het wel een groot drama worden. Om nou gelijk bij van alles geblokt te worden.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:36

MarcoBorsato schreef:
Zelda_Link schreef:

Dan had zus zelf moeten ingrijpen. Niet ernaast zitten en dan achteraf verwijten maken en nog dreigen met 'mijn man belt de jouwe wel'.

Ik zeg nergens dat de zus geen verantwoordelijkheid heeft in dit verhaal. Natuurlijk had die de lolly moeten afpakken. Maar dat neemt niet weg dat die vriend niet zelf had kunnen bedenken dat je niet met een kind met een lolly gaat stoeien. Dat snapt toch elke volwassene?

Nogmaals, ik zeg niet dat de zus goed gehandeld heeft noch dat ze de lolly niet had moeten afpakken. Ik zeg alleen dat ik haar reactie, die voorkomt uit schrik en angst door wat er gebeurd is, volkomen begrijp.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:38

marleen_usar schreef:
Gaat dit alleen om die lolly of speelt er nog veel mee van uit het verleden, als het alleen om die lolly gaat vind ik het wel een groot drama worden. Om nou gelijk bij van alles geblokt te worden.

Als je de 1e alinea leest, heb je je antwoord.

verootjoo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar excuses waarvoor? De moeder zat er naast toch? Ongelukken gebeuren gewoon. Gelukkig liep dit goed af.

Om de boel niet te laten uitmonden in een familieruzie om zo’n klein akkefietje en om nichtje de logeerpartijtjes niet af te pakken en jezelf het contact met nichtje kwijt te raken.

Ongeacht wiens ‘schuld’ het is, want idd, dit gebeurt gewoon wel eens.

Het zou mij echt mijn eer te na zijn om na zo'n drama nog sorry te zeggen. Maar, eerlijk, dat had ik dan gedaan direct nadat het gebeurd was. In ieder geval aan het kind.

Maar dat iemand zonder kinderen zo schrikt en onhandig reageert snap ik.

Zelda_Link schreef:
Ik zeg nergens dat de zus geen verantwoordelijkheid heeft in dit verhaal. Natuurlijk had die de lolly moeten afpakken. Maar dat neemt niet weg dat die vriend niet zelf had kunnen bedenken dat je niet met een kind met een lolly gaat stoeien. Dat snapt toch elke volwassene?

Nogmaals, ik zeg niet dat de zus goed gehandeld heeft noch dat ze de lolly niet had moeten afpakken. Ik zeg alleen dat ik haar reactie, die voorkomt uit schrik en angst door wat er gebeurd is, volkomen begrijp.

Nee, blijkbaar snapt niet elke volwassene dat. Het zou mij ook overkomen kunnen zijn.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:42

Ik vind dat je deze breuk aan jezelf te wijten hebt eerlijk gezegd en ik zou mijn bliksemse best doen het goed te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:47

Mazida schreef:
"Ze appte nog dat ze van me hield en dat ze alleen maar haar zorgen wilde uiten. Dat zij ook wel wisten dat M deze intentie niet had."

Dat zie ik toch als een vorm van excuses, ze legde uit waarom ze dit deed. Jij blijft nu in je wrok hangen :o

Zo zie ik het ook ja.
Ik zie dit als een handreiking van je zus. En met jouw reactie dat ze dan geen excuses zouden eisen heb je die hand niet aangenomen maar de deur dichtgegooid.
Je hoeft geen excuses te maken, maar je zou een een vergelijkbaar bericht als dat van je zus kunnen sturen, een handreiking. Maar dat moet wel oprecht zijn dan.

De vraag is hoe belangrijk je het contact met je familie vindt. Ik vind dat heel belangrijk, dus ik zou door zo'n situatie niet het contact met mijn zus willen laten verbreken. Maar dat kan voor jou heel anders zijn, vooral als er al heel veel aan vooraf gegaan is.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:57

Lieffiefi schreef:
Lieve bokkers;
Mijn zus heeft geen excuus gemaakt,
Er was geen rep en roer. De lolly was extreem snel te pakken, haar ouders waren bij haar en praatte dus ook met haar. Het was op dat moment écht ongepast om er doorheen te praten.

Er wordt een week later gebeld met de mededeling dat wij wel excuses hadden moeten maken en op zn minst hadden kunnen informeren naar haar. (Wat ik niet snap want toen wij weggingen was alles 'gewoon' weer in orde.)
Daarnaast zie ik niet in waarom haar man de mijne 'wel even gaat bellen'.
Why?

Maar je zegt zelf in je openingspost:
Lieffiefi schreef:
Dit is geeindigd in een algehele breuk.
We hebben elkaar overal geblokkeerd. Ze appte nog dat ze van me hield en dat ze alleen maar haar zorgen wilde uiten. Dat zij ook wel wisten dat M deze intentie niet had.
Ik heb geantwoord dat als dat zo was ze ook geen vreem excuses zouden eisen.

Ik vind het wel heel wat om voor zoiets het contact te verbreken en je nichtje hier de dupe van te laten worden. Ze heeft gezegd dat ze ook wel wisten dat M deze intenties niet had.
Dat ze een excuus vraagt, gaat dan misschien wel weer ver. Misschien dat jullie voor een gulden middenweg kunnen kiezen en hen laten weten dat jullie snappen dat ze heel erg geschrokken zijn, maar dat ze zelf ook hopelijk wel snappen dat jullie nooit jullie nichtje expres in gevaar zouden brengen. Maar wat je ermee wil doen, hangt natuurlijk af van hoe belangrijk het contact/band met hen is.

En over lollies: ik denk dat dat de schrik van elke ouder met jonge kinderen is. Ik vind het stiekem niet eens zo gek dat je je kind tot een jaar of 4 ver bij die dingen vandaan houdt. Ze zijn ook gewoon echt levensgevaarlijk. Steekt zo'n ding door bijvoorbeeld vallen of spelen niet achter in een keel, dan schiet zo'n ding ook nog regelmatig van het stokje als ze er aan zuigen. Drama dingen.

In ieder geval, dit zal je vriend nooit meer gebeuren :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:03

Langs beide kanten zullen er onhandige dingen gebeurd zijn, maar dat een lolly zo een breekpunt kan zijn, daar dragen toch echt beide partijen toe bij. Op dat vlak is niet de zus de grote boeman. Beide personen laten de situatie tot dit escaleren. En zolang TS bij haar grote gelijk blijft en zelfs op een forum deels haar gelijk wil halen zal die situatie er niet beter op worden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:10

Ik ga niet dingen voor je bedenken , maar soms is er jarenlang gewapende vredeen door een kleine gebeurtenis is het mis voor altijd....
Zo zie ik mijn broer al meer dan 20 jaar niet meer....worden we door kennisen gefeliciteerd met de geboorte van onze nichtje en neefje.
Staat hij deze zomer in eens voor de deur als nieuwe vertegenwoordiger van de zaak xxx.
Dat was schrikken voor ons beiden :+ , maar een poging om het ijs te breken hield hij enorm af. Prima als jij het zo wilt tot over 20 jaar dan....ja dat inclusief een verkoop gesprek over product xxx.
Komt er in het najaar een verkoper van een naburige regio....hij vond het nogal ongemakkelijk hier ;).
Blijf zelf correct dan kan je jezelf dat nooit verwijten, wat zij doet is aan haar!

soms lopen dingen in het leven zo -O-

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:59

Majabeestje schreef:
Als er strijd is kan je er zelf in blijven hangen of niet. Wie er ook gelijk heeft..
Mijn moeder zei altijd 'Wil je gelijk hebben of gelukkig zijn?'
Beetje overdreven ;) maar ik gebruik het toch wel eens.

Je kan ook bellen en zeggen 'Joh, we hebben beide niet handig gereageerd. Wie er ook gelijk heeft, ik vind het niet de moeite waard om hier ruzie over te maken en we passen met alle liefde op XXX..'

Ik vind de uitspraak “gelijk of gelukkig zijn” een beetje dubbel. Want voor sommige mensen moeten ze gelijk krijgen om gelukkig te kunnen zijn. Daarnaast is de vraag in deze situatie of het om geluk gaat of verdragen of zelfs nog andere benamingen.

Ik zou liever nagaan welke strijd het jezelf waard is om energie in te steken. Wat levert de strijd jou persoonlijk op, wat levert het in deze situatie de verschillende personen iets op?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:44

Beste TS,

vind je nu zelf ook niet dat je met dit verhaal niet zo slim bezig bent? Afgezien wie er gelijk heeft etc.
verbaasd het me dat je jou, voor ons onbekende, zus in een kwaad daglicht zet.
Je hoeft toch niet te vermelden van je vermoeden van toeslag fraude, of, ook niet chique, gaan mededelen dat je zus een angststoornis heeft, en jawel.... die laat ze niet behandelen ook.

Kortom, jullie zijn geen dikke vriendinnen, en dan komt het hele drama verhaal van de lolly waarin jij schijnbaar graag ondersteuning krijgt op Bokt.
Lijkt mij gewoon niet de weg om dit op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:45

Je zus heeft gelijk dat ze het kind tot 4 jaar weghield van lolly's.
Het is ook normaal dat ze zo geschrokken en emotioneel reageert. Je mag er als ouder gewoon niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...!

Wiens schuld is het?
Niet die van jullie. Jullie hebben geen kinderen en, even rechtuit gezegd, kennen er waarschijnlijk ook niets van. Jullie hebben geen idee wat op welke leeftijd gevaarlijk is. En je vriend heeft gelukkig per direct goed gereageerd.

Het enige wat jij kan doen, is proberen de emotionele reactie van je zus te begrijpen. Ze heeft vast veel stress en is overstuur. Dat mag je niet persoonlijk nemen.

Iedereen is hiervan geschrokken, maar laat dit niet tussen jullie in komen... misschien gewoon een paar dagen laten bedaren en dan komt het vanzelf wel weer goed :o
En anders ga je nu naar haar toe en praat je het uit.

Wat de medicatie betreft, ook hier kan ik je zus geen ongelijk in geven. Als het voor haar leefbaar is zonder, waarom dan die troep innemen. Maar dat geheel ter zijde natuurlijk.

Ik zou elkaar beter proberen te begrijpen :)
Je wil toch niet dat je nichtje zonder haar favoriete tante zal opgroeien?

PS: dat zij een ander type is dan jij, mag niet tussen jullie instaan. Je hoeft elkaars deur niet plat te lopen, maar een familiebreuk is erg heftig en kan levenslange gevolgen hebben. Ik zou er niet mee spelen :)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:49

Djali schreef:
Je zus heeft gelijk dat ze het kind tot 4 jaar weghield van lolly's.
Het is ook normaal dat ze zo geschrokken en emotioneel reageert. Je mag er als ouder gewoon niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...!

Wiens schuld is het?
Niet die van jullie. Jullie hebben geen kinderen en, even rechtuit gezegd, kennen er waarschijnlijk ook niets van. Jullie hebben geen idee wat op welke leeftijd gevaarlijk is. En je vriend heeft gelukkig per direct goed gereageerd.

Het enige wat jij kan doen, is proberen de emotionele reactie van je zus te begrijpen. Ze heeft vast veel stress en is overstuur. Dat mag je niet persoonlijk nemen.

Iedereen is hiervan geschrokken, maar laat dit niet tussen jullie in komen... misschien gewoon een paar dagen laten bedaren en dan komt het vanzelf wel weer goed :o
En anders ga je nu naar haar toe en praat je het uit.

Wat de medicatie betreft, ook hier kan ik je zus geen ongelijk in geven. Als het voor haar leefbaar is zonder, waarom dan die troep innemen. Maar dat geheel ter zijde natuurlijk.

Ik zou elkaar beter proberen te begrijpen :)
Je wil toch niet dat je nichtje zonder haar favoriete tante zal opgroeien?

Mee eens!

Wat staat er in je onderschrift :o

marleen_88

Re: Contact zus verbroken wegens onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:03

Ik vind excuses aanbieden, omdat het precies goed afliep met een lolly echt enorm overdreven. Je vriend deed het niet expres, de moeder zat ernaast, nam geen maatregelen en dan achteraf zo doen...

Ik zou precies zoals jij hebben gereageerd wat betreft excuses. Persoonlijk had ik de logeerpartijtjes wel door laten gaan, nu is een kind de dupe.