Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:Maar excuses waarvoor? De moeder zat er naast toch? Ongelukken gebeuren gewoon. Gelukkig liep dit goed af.
Zelda_Link schreef:Sorry TS, maar ik snap je zus volkomen!
Haar dochter had kunnen stikken!!!
GelukKig met een sisser afgelopen maar dit had echt heeeeel erg mis kunnen gaan.
MarcoBorsato schreef:Zelda_Link schreef:Sorry TS, maar ik snap je zus volkomen!
Haar dochter had kunnen stikken!!!
GelukKig met een sisser afgelopen maar dit had echt heeeeel erg mis kunnen gaan.
Dan had zus zelf moeten ingrijpen. Niet ernaast zitten en dan achteraf verwijten maken en nog dreigen met 'mijn man belt de jouwe wel'.
marleen_usar schreef:Gaat dit alleen om die lolly of speelt er nog veel mee van uit het verleden, als het alleen om die lolly gaat vind ik het wel een groot drama worden. Om nou gelijk bij van alles geblokt te worden.
verootjoo schreef:MarcoBorsato schreef:Maar excuses waarvoor? De moeder zat er naast toch? Ongelukken gebeuren gewoon. Gelukkig liep dit goed af.
Om de boel niet te laten uitmonden in een familieruzie om zo’n klein akkefietje en om nichtje de logeerpartijtjes niet af te pakken en jezelf het contact met nichtje kwijt te raken.
Ongeacht wiens ‘schuld’ het is, want idd, dit gebeurt gewoon wel eens.
Zelda_Link schreef:Ik zeg nergens dat de zus geen verantwoordelijkheid heeft in dit verhaal. Natuurlijk had die de lolly moeten afpakken. Maar dat neemt niet weg dat die vriend niet zelf had kunnen bedenken dat je niet met een kind met een lolly gaat stoeien. Dat snapt toch elke volwassene?
Nogmaals, ik zeg niet dat de zus goed gehandeld heeft noch dat ze de lolly niet had moeten afpakken. Ik zeg alleen dat ik haar reactie, die voorkomt uit schrik en angst door wat er gebeurd is, volkomen begrijp.
Mazida schreef:"Ze appte nog dat ze van me hield en dat ze alleen maar haar zorgen wilde uiten. Dat zij ook wel wisten dat M deze intentie niet had."
Dat zie ik toch als een vorm van excuses, ze legde uit waarom ze dit deed. Jij blijft nu in je wrok hangen
Lieffiefi schreef:Lieve bokkers;
Mijn zus heeft geen excuus gemaakt,
Er was geen rep en roer. De lolly was extreem snel te pakken, haar ouders waren bij haar en praatte dus ook met haar. Het was op dat moment écht ongepast om er doorheen te praten.
Er wordt een week later gebeld met de mededeling dat wij wel excuses hadden moeten maken en op zn minst hadden kunnen informeren naar haar. (Wat ik niet snap want toen wij weggingen was alles 'gewoon' weer in orde.)
Daarnaast zie ik niet in waarom haar man de mijne 'wel even gaat bellen'.
Why?
Lieffiefi schreef:Dit is geeindigd in een algehele breuk.
We hebben elkaar overal geblokkeerd. Ze appte nog dat ze van me hield en dat ze alleen maar haar zorgen wilde uiten. Dat zij ook wel wisten dat M deze intentie niet had.
Ik heb geantwoord dat als dat zo was ze ook geen vreem excuses zouden eisen.
Majabeestje schreef:Als er strijd is kan je er zelf in blijven hangen of niet. Wie er ook gelijk heeft..
Mijn moeder zei altijd 'Wil je gelijk hebben of gelukkig zijn?'
Beetje overdrevenmaar ik gebruik het toch wel eens.
Je kan ook bellen en zeggen 'Joh, we hebben beide niet handig gereageerd. Wie er ook gelijk heeft, ik vind het niet de moeite waard om hier ruzie over te maken en we passen met alle liefde op XXX..'
Djali schreef:Je zus heeft gelijk dat ze het kind tot 4 jaar weghield van lolly's.
Het is ook normaal dat ze zo geschrokken en emotioneel reageert. Je mag er als ouder gewoon niet aan denken wat er had kunnen gebeuren...!
Wiens schuld is het?
Niet die van jullie. Jullie hebben geen kinderen en, even rechtuit gezegd, kennen er waarschijnlijk ook niets van. Jullie hebben geen idee wat op welke leeftijd gevaarlijk is. En je vriend heeft gelukkig per direct goed gereageerd.
Het enige wat jij kan doen, is proberen de emotionele reactie van je zus te begrijpen. Ze heeft vast veel stress en is overstuur. Dat mag je niet persoonlijk nemen.
Iedereen is hiervan geschrokken, maar laat dit niet tussen jullie in komen... misschien gewoon een paar dagen laten bedaren en dan komt het vanzelf wel weer goed![]()
En anders ga je nu naar haar toe en praat je het uit.
Wat de medicatie betreft, ook hier kan ik je zus geen ongelijk in geven. Als het voor haar leefbaar is zonder, waarom dan die troep innemen. Maar dat geheel ter zijde natuurlijk.
Ik zou elkaar beter proberen te begrijpen![]()
Je wil toch niet dat je nichtje zonder haar favoriete tante zal opgroeien?