Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lowara schreef:Dat je niet meteen bent doorverwezen naar de Tropenafdeling van het AMC?
Mijn vriend heeft eind september op de terugvlucht uit Indonesië koorts gehad aan boord en het was meteen rood alarm. Ambulances stonden klaar plus medisch team op Schiphol en kwamen notabene aan boord hem ophalen, en we moesten eenmaal geland meteen door naar het AMC in quarantaine tot de uitslagen terugkwamen dat hij niets besmettelijks had.
Ik zou absoluut niet gaan werken en eerst de medische nederlandse testen ondergaan, tropen blijven tropen.
Pandora2 schreef:Wipher schreef:Is hier iemand met ervaring met dergelijke ziekten of iemand die met me mee kan denken/advies kan geven wat slim is om nu te doen? Wat zouden jullie doen?
Na je laatste post begrijp ik deze vraag niet zo heel goed meer. Je huisarts heeft dan toch gezegd wat te doen ...
Wipher schreef:De HA zei testen of wachten. Ik vroeg om advies over testen of wachten.. en dat advies heb ik ter harte genomen: ik heb getest. En door de adviezen hier dus ook gemeld op werk, dus dat vond ik prettige bruikbare adviezen
anjali schreef:Ben je vantevoren niet bij de GGD geweest? Daar word je goed geinformeerd over de risico's van een reis naar de tropen.In het algemeen is het zo dat bij een verblijf in een luxe strandresort de gezondheidsrisico's klein zijn. Maar bij backpacken zijn ze veel groter en worden veel meer vaccinaties en pillen aangeraden.
anjali schreef:Ben je vantevoren niet bij de GGD geweest? Daar word je goed geinformeerd over de risico's van een reis naar de tropen.In het algemeen is het zo dat bij een verblijf in een luxe strandresort de gezondheidsrisico's klein zijn. Maar bij backpacken zijn ze veel groter en worden veel meer vaccinaties en pillen aangeraden.
Schuur_ schreef:Ik dacht dat het wel standaard was dat als je ziek bent na een bezoek in de tropen je naar het tropisch instituut gaat?
Als er niets uitkomt bij de huisarts zou ik dit toch als volgende stap doen