Uit het niets: paniekaanval op de snelweg met 130 km

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Uit het niets: paniekaanval op de snelweg met 130 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:19

Lastig! Ik heb niet het hele topic doorgelezen, ik heb het ook en bij mij werkt het als stress thermometer. Als ik teveel stress heb dan is snelweggen lastig, als de stress weg is kan ik het wel weer. Net alsof mijn hoofd bij stress te vol is om alle snelweg prikkels aan te kunnen. Ik maak me er dus ook minimaal druk om behalve dat ik het serieus neem als teken dat ik echt wat aan mijn leven moet doen. Momenteel heb ik lage stress levels en kan ik weer prima overal naartoe scheuren!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 08:49

fjordjes schreef:
Kun je met iemand meerijden ofzo? Of dat je tot de snelweg zelf rijd en daarna mee met een collega? Denk dat blijven praten in ieder geval fijn kan zijn zodat je het kan delen met anderen.

Dat is helaas niet mogelijk. De meeste collega’s op die locatie wonen daar in de buurt. Ben de enigste vanuit mijn woonplaats. Dat is ongeveer 40min rijden. Ik ben invaller en zit nu een maand op die locatie.

Ik zal vitamine D ook nog opperen. Bedankt voor de tip.

Ik denk dat ik een vriendin app of ik haar mag bellen als ik naar huis rijd. Om iig tegen iemand te praten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:00

Misschien met het openbaar vervoer? Vervelend hoor, ik hoop dat je snel hulp krijgt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:02

Al eens aan hypnotherapie gedacht?

Dan niet bij zo'n aanbieder van roken en afvallen maar echt een die het doet voor trauma's enz.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:03

Nog een andere gekke suggestie... Heb je een bril of lenzen met een cylindrische correctie?
Een verkeerde cylinder heeft mij een keer bijna de das omgedaan nl. Ik kreeg opeens het gevoel dat ik flauw ging vallen, in de spits op de A1. Dat maakte uiteraard dat ik in paniek schoot (maar ik had wel door dat de paniek door die flauwte kwam). En gelukkig kwam ik er ook vrij snel achter dat die nieuwe bril de reden van de flauwte was.

Ik had daar alleen last van met autorijden, omdat je dan vrij snel met je ogen en hoofd beweegt om het verkeer in de gaten te houden, en die cylinder maakte daar kennelijk zo'n soepzootje van dat ik daardoor dreigde flauw te vallen. Maar voordat ik die link legde ben ik echt wel een aantal keer met knikkende knietjes de auto ingestapt, want ik zag mezelf al bij Muiderberg door de vangrail gaan...

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:16

Mijn man werkt al jaren in Duitsland en moet iedere dag ongeveer 1,5 uur rijden om er te komen. Een jaar of 2 geleden kreeg hij hetzelfde als jij tijdens het rijden. Hij is uiteindelijk naar de praktijkondersteuner van de huisarts geweest en die heeft hem bepaalde ademhalingsoefeningen gegeven. Bij hem is het toen weggegaan.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:19

Ik was in het donker heel onzeker in de auto. Het liefst zette ik de auto aan de kant en durfde niet meer verder te rijden. Mijn man kwam ermee dat ik wel eens nachtvlinders kon zijn. Nu heb ik een nachtbril met die gele glazen. Wat een verademing! Ik heb geen last meer van auto's die me verblinden en geen paniek waardoor ik de auto aan de kant wil zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:46

Praktijkondersteuning van de huisarts kan een heel eind komen
Vaak wordt er gevraagd je dag/nacht ritme op papier te zetten en er zit een vragenlijst bij om te kijken of er factoren zijn die de aanvallen triggeren.
Bij mij was het teveel hooi op mijn vork en teveel pressie om mij in een bepaalde richting te manoeuvreren vanuit het UWV.
Uiteindelijk is dit door het UWV onderkend.
Herken nu wat sneller de symptomen en kan er ook naar handelen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:49

Wat kan helpen is zingen in de auto :+
Helpt tegen verkeerd ademhalen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 13:03

Ik probeer ook te zingen, als dat niet meer lukt probeer ik bewust te ademen. Maar soms zit ik er zo in dat ik de muziek niet meer hoor. Dat van de cilinder en nachtbril is ook een goede tip!

Ik heb zelf prisma en +1. Links heb ik ook een cilinder. Hier ondervind ik geen last van in het dagelijks leven maar wellicht dus wel met het autorijden en dat het is verandert!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 14:14

Ik heb 1 oktober afspraak bij de opticien, ook word ik getest op nachtblindheid. Kon helaas niet eerder omdat er nu maar 1 iemand is die kan testen met prisma's en cilinders, de ander is met vakantie. Dus nog even doorbikkelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:05

Hoe is het nu met je?