Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjanB schreef:Ik heb ook lipoedeem en heb er ook lymfoedeem bij. Gelukkig sport ik mn hele leven veel en regelmatig. Ik had ooit steunkousen maar daar had ik meer last van dan profijt. Dus die heb ik weggedaan. Ga nog wel regelmatig naar de fysio voor massage en controle. Moet eigenlijk 20 kilo afvallen van mezelf maar het gaat zo enorm traag..
purny schreef:MarjanB schreef:Ik heb ook lipoedeem en heb er ook lymfoedeem bij. Gelukkig sport ik mn hele leven veel en regelmatig. Ik had ooit steunkousen maar daar had ik meer last van dan profijt. Dus die heb ik weggedaan. Ga nog wel regelmatig naar de fysio voor massage en controle. Moet eigenlijk 20 kilo afvallen van mezelf maar het gaat zo enorm traag..
Ik zou dus 30 kilo af moeten vallen. Maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Ik moet maandag weer naar de diëtist toe en zie er best tegenop... ben bang dat ze geen begrip of verstand heeft van lipoedeem.
Wat voor massage is dat? Toevallig ga ik dinsdag bij een salon voor een ontspanningsmassage..
Pikkepor schreef:Een paard kijkt ook niet naar BMI, maar voelt het gewicht wel![]()
Ik heb trouwens een gezond gewicht en ben maar klein van stuk, dus wat betreft paardrijden maakt ik me geen zorgen. Dat doe ik ook nog gewoon. Mijn favoriete broek is dan wel weer versleten, dus dat wordt weer een hele worsteling om een goeie vervanger te vinden.