Zorgverzekering 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:59

Celiien schreef:
Relaxed schreef:
Na 2 jaar eigen risico op maximaal heb je het verschil in premie er al uit. Moet je dus alleen niks krijgen :+

oooh die fiets!
2 Dingen tegelijk en dan lees je even niet helder :+

Maar andere kant, als je wordt aangereden (bij wijze van) en per ambulance moet worden afgevoerd.. dan krijg je een lekkere rekening.

Ik twijfel nog :')

Wanneer het niet je eigen schuld is zijn alle kosten op de tegenpartij te verhalen , ook ziekenhuiskosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:04

Zit al jaren bij DSW, geen gezeur met contracten. Hele goede klantenservice en rekeningen zijn, als ik ze krijg, met 2 werkdagen terugbetaald.
Veelal gaan de rekeningen rechtstreeks en krijg ik alleen de eigen bijdrage.
Plus dat eigenwijze eigen risico van 375.
Daphne, DSW biedt een goede tandartspolis aan zonder dat er een keuring of vragenlijst aan vooraf gaat.

Independence

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:10

Ik zit bij de OHRA, ben daar eigenlijk heel tevreden over. Ik heb nog niet gekeken naar de premie voor volgend jaar, maar ik vind vrije zorgkeuze erg belangrijk en dat is bij OHRA goed geregeld. Ik heb een jaar therapie gevolgd aan de andere kant van het land, ivm de vrije zorgkeuze kreeg ik de reiskosten vergoed en dat was niet gebeurd als ik elders verzekerd was.

Ik heb wel extra fysio in mijn pakket maar ben in die jaren nog nooit naar de fysio geweest :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:13

Ik zit bij Menzis en had dit jaar ixorg voor de tanden.
Al met al betaalde ik €131,- , maar ixorg stopt ermee.
Bij menzis zou ik €135,- gaan betalen.
Ditzo heeft zijn premie nog niet bekend gemaakt en wacht dat nog even af. Anders blijf ik daar.

De tandartsdekking van dsw is er beperkt (10 min reinigen p.j/ 2 x10 bijv)en zou daar dan €140,- kwijt zijn. Daar begin ik dus niet aan :n

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:20

Ik zit bij een collectieve verzekering van het werk. Ik betaal nu €113,-. Ga nu ook even vergelijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:28

Ik ga dit jaar wel rondkijken denk ik, mijn verzekering gaat flink omhoog door het verminderen van de collectiviteit. Zilveren Kruis max aanvullend.

Heb wel eens een jaar elders gezeten (DSW) maar daar kreeg ik mondhygiene nauwelijks vergoed (3x5 minuten geloof ik) terwijl ik 3x per jaar moet voor extreme aanleg op tandsteen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-19 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:29

DonDon schreef:
Ik zit bij een collectieve verzekering van het werk. Ik betaal nu €113,-. Ga nu ook even vergelijken :D

Ik denk dat je met €113,- al redelijk goedkoop zit hoor!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:55

Ik heb even gekeken en kan via independer voor €106,- bij zilverenkruis verzekeren.. Dit is dan alleen een basisverzekering net zoals ik nu heb. Scheelt toch wel iets.. Mijn verzekering gaat ook omhoog omdat ik nu ipv 10% nu 5% korting krijg via mijn werk.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:17

Pantykous schreef:
Celiien schreef:

oooh die fiets!
2 Dingen tegelijk en dan lees je even niet helder :+

Maar andere kant, als je wordt aangereden (bij wijze van) en per ambulance moet worden afgevoerd.. dan krijg je een lekkere rekening.

Ik twijfel nog :')

Het is 'maar' 500 euro extra, op zich wel te overzien.

Minder dan 500 extra, want je krijgt ook flinke korting op je premie met een hoger eigen risico. :) Bijna niemand ligt jaarlijks in het ziekenhuis en dan is een hoger eigen risico al gauw veel gunstiger. :)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:33

Ik zit bij DSW en denk dat ik er ook blijf zitten. Inderdaad snel terug betalen van ingediende declaraties, vriendelijke klantenservice, nette pakketten. En ik maak helaas met mij kinderen zoveel gebruik van de zorg dat ik mijn premie met alle liefde betaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:37

upendo schreef:
Ik lees even mee. Zit op dit moment bij Zilveren Kruis, daarvan waren de premies nog niet bekend.

Die heb ik zojuist online kunnen inzien. Als je inlogt kun je alles bekijken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:41

Anoniem schreef:
upendo schreef:
Ik lees even mee. Zit op dit moment bij Zilveren Kruis, daarvan waren de premies nog niet bekend.

Die heb ik zojuist online kunnen inzien. Als je inlogt kun je alles bekijken.

Ik krijg bij Ziezo dat ze de site aan het updaten zijn..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:41

Ik als zorgverlener ben heel erg blij met DSW. Ik ben er zelf 5 jaar klant geweest en da theb ik als zeer positief ervaren. Ben toen naar Ditzo gegaan omdat die iets vergoedde wat DSW niet in het pakket had zitten maar ik overweeg weer terug te gaan.

DSW gaat ook niet op de stoel van artsen of zorgverleners zitten, hebben geen achterlijke regels en eisen en bieden redelijke tarieven. Ze leggen de kwaliteitscriteria daar waar ze horen: bij de beroepsgroepen. Geen extra administratieve lasten gewoon goed.

Ik ben echt pro DSW.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:56

Ik lees weer even mee. Ga dit jaar 181,75 betalen. Heb 36x fysio in mijn pakket (heb zo'n 45 behandelingen per jaar) en wil graag een restitutiepolis...

Ik roep elk jaar, dat kan goedkoper... Maar dat is toch elke keer een hele puzzel.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:11

Door alle zorg die ik krijg, ben ik halverwege het jaar al door mijn eigen risico heen. Dus ik zou hem echt nooit vrijwillig omhoog gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:12

Nee je doet dat uiteraard ook alleen als je eigenlijk nooit iets hebt.. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:08

Er zijn dit jaar minder restitutiepolissen, een paar verzekeraars hebben aangegeven daarmee te stoppen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:18

Ik zit nu met een collectief bij CZ. Maar ga aankomend jaar 136 euro betalen. Denk dat ik maar eens ga zoeken naar een goedkopere verzekering. Heel leuk dat ze de basisverzekering omlaag doen. Maar ze pakken het dus dubbel terug met de aanvullende verzekering.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:21

Ik zit ook bij DSW en ben nog niet van plan over te stappen. 27x fysio en 36x oefentherapie en voor mij prima dekking voor de tandarts. Het is wel redelijk aan de prijs, maar goedkoper kon ik het vorig jaar ook niet vinden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:32

Ik zit nu nog bij Zilveren Kruis, maar ga toch eens even wat vergelijken komende periode.

Voor volgend jaar wil ik ook even extra aandacht aan kraamzorg schenken, mits het ons gegund is om zwanger te raken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:46

En aan iedereen die fysio nodig heeft: vraag bij je fysio na of het voor hem/haar uitmaakt. Zo beloven sommige zorgverzekeraars een bepaald aantal behandelingen te vergoeden, maar hebben ze contracten met fysio's die het bestraffen om ook daadwerkelijk zoveel behandelingen te geven. Dus vraag het na, en niet alleen bij de zorgverzekeraars.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:56

ik zit bij anderzorg, hoogste eigen risico, alleen het basispakket. En ondanks dat ik copd medicatie gebruik kom ik nooit aan de 350 eigen risico, dus die gok durf ik wel te nemen. Met de zorgtoeslag kom ik precies goed uit. Ik weet nog niet wat ik volgend jaar moet gaan betalen. Ik betaal nu rond de 90,-
Ik moet er wel bij zeggen dat ik uit principe ook nooit naar de huisarts ga (vind het een vervelende man) en eigenlijk ook nooit iets aan kwaaltjes laat doen
tandartscontrole betaal ik ook zo, meestal rond de 20 euro per controle, soms iets meer als de tandarts persé weer foto's wil maken. Ook dat probeer ik te rekken, ik hoef die straling liever niet te vaak.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:13

ik zit ook bij Anderzorg met een jongpakket. pakket is nu niet meer te krijgen. maar ik ga nu 4 euro per maand meer betalen, betaal dan 127 per maand.
Ga dus kijken of ik ergens beter zit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:53

Ik zit nu bij FBTO, zou als ik mijn polis daar zo zou houden € 145 per maand gaan betalen :oo :oo

Dat vind ik echt een idioot bedrag, dus maar eens even gluren bij de andere verzekeraars. Ook levert hoger eigen risico niets op. € 500 hoger eigen risico scheelt me €8 per maand in premie. Whoehoe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:04

Berdien schreef:
Ik zit nu bij FBTO, zou als ik mijn polis daar zo zou houden € 145 per maand gaan betalen :oo :oo

Dat vind ik echt een idioot bedrag, dus maar eens even gluren bij de andere verzekeraars. Ook levert hoger eigen risico niets op. € 500 hoger eigen risico scheelt me €8 per maand in premie. Whoehoe :+

Das niet veel, scheelde altijd echt wel 25 per maand :j