verootjoo schreef:Ja zeker. Ik ken er al 2. 1 daarvan heeft een vertraging erop zitten zodat het eerst met de patiënten besproken kan worden. Een bij een andere staat alles gelijk erop. En dan krijg je idd Truus op je spreekuur die de uitslag al heeft gegoogled en denkt dat ze over 3 maanden dood is. Of je krijgt zulke issues zoals dat topic hier op bokt waarin TS dacht dat er dingen verzwegen werden
Slim vind ik het niet om alles open te zetten. Maar tegenwoordig willen verzekeringen ook een open dossier. Tot nu toe is het aan de ziekenhuizen zelf hoe dat ingevuld wordt.
Ik werk in de revalidatie en wij zijn er ook mee bezig om dit vorm te geven.
Mijn uitslagen kan ik ook online zien ja, nog voor ik de arts spreek in principe. Heb dit zelf ook zo ervaren bij radboud en cwz hier.
Maar bijvoorbeeld de rontgenfoto’s zie ik niet, en de rapportages die door zorg geschreven zijn tijdens mijn opname ook niet. Verbaasd me dat er Zkh zijn die dat zo open en bloot hebben staan voor iedere leek te lezen.
Hilary schreef:Ik werk in een ziekenhuis waar alles direct online te zien is.
Bij een second opinion is het handiger om het andere ziekenhuis de gegevens op te laten vragen. Gaat vaak sneller (nou ja, als iedereen meewerkt), makkelijker en is gratis.
Eens met dat laatste, maar niet mijn ervaring.