Jessix schreef:Ik vind het een docu van toegevoegde waarde tussen de vele documentaires die er al zijn over plantaardige diëten. De een heeft dierenleed als insteek, de ander gezondheid en deze liet voor mij gewoon een kijkje zien in het leven van sporters en hoe zij presteren op een plantaardig dieet.
Er zijn zoveel vooroordelen en zo vaak worden vegans afgeschilderd als slap, zwak en met grauwe, grijze bekkies. Nou niet dus!
En verder, niet iedereen is te veranderen en dat hoeft ook helemaal niet. Mij zou je bijvoorbeeld nooit meer kunnen overtuigen om vlees te eten en dat zou andersom ook zo zijn. Maar als het jouw dieet niet is, voel je vooral dan niet zo aangevallen.
Het is niet zo dat ik niet beweer dat het geen toegevoegde waarde heeft, maar het is 'gevaarlijk' voor mensen die al problemen hebben met eten en hun gewicht, dat het net deze soort mensen zijn die hierdoor weer gemakkelijk in een ander patroon vervallen. Het kan voor sommige mensen een echte trigger zijn en dat vind ik gevaarlijk aan deze dingen, want wetenschappelijk is de toegevoegde waarde echt 0 :/