Elastieken, staarten en haarbanden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 21:27

Flying_Angel schreef:
En zoiets?
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0 ... 6-EALw_wcB

Staat leuk, is dan echt een diadeem, maar het lijkt op een band.

Ik heb al járen geen diadeem meer gehad, maar ik weet van vroeger dat ze altijd achter m’n oren gingen prikken. Nu heb ik ook eenvijfde groot hoofd (capmaat 59) dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Vlechten zal ik eens proberen. Ben ik alleen bij mezelf niet super handig mee :')

kiwiwitje

Re: Elastieken, staarten en haarbanden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:19

Oefening baart kunst :P
Met nat haar na t douchen wil t bij mij wel eens zeer doen. Als ik dan opnieuw vlecht is het weg :)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:29

LadyMadonna schreef:
Ik heb al járen geen diadeem meer gehad, maar ik weet van vroeger dat ze altijd achter m’n oren gingen prikken. Nu heb ik ook eenvijfde groot hoofd (capmaat 59) dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Vlechten zal ik eens proberen. Ben ik alleen bij mezelf niet super handig mee :')

(Ik wist niet dat je die dingen een diadeem noemde, ik zag een prinsessenkroontje voor me :') )

Maar zo'n diadeem werkt bij mij ook absoluut niet, prikken achter de oren inderdaad (heb ik ook een groot hoofd?) :+

kiwiwitje schreef:
Met nat haar na t douchen wil t bij mij wel eens zeer doen. Als ik dan opnieuw vlecht is het weg :)

Bij mij werkt het vlechten juist met nat haar beter. Met droog haar vind ik het veel lastiger om alles netjes in drie strengen over elkaar heen te krijgen zonder dat een eigenwijze haar denkt; ik ga lekkur de andere kant op.. :')

Verder inderdaad een kwestie van oefenen en handig erin worden. Ik droog mn haar met een handdoek na het douchen, verdeel het dan in drie delen en gooi er een vlecht in. Ik borstel altijd voor het douchen, nooit als het nat is. De vlecht laat ik meestal (luiheid) plusminus 3 dagen zitten.

Ik heb ook het "probleem" van lagen. Meer omdat mijn zijkanten geschoren zijn geweest en dus zo'n 20 cm korter zijn dan de rest. Dat zijn inderdaad de plukken die er na een dag als eerste weer uitschieten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:34

Serenity350 schreef:
LadyMadonna schreef:

(Ik wist niet dat je die dingen een diadeem noemde, ik zag een prinsessenkroontje voor me :') )

Maar zo'n diadeem werkt bij mij ook absoluut niet, prikken achter de oren inderdaad (heb ik ook een groot hoofd?) :+

kiwiwitje schreef:

Bij mij werkt het vlechten juist met nat haar beter. Met droog haar vind ik het veel lastiger om alles netjes in drie strengen over elkaar heen te krijgen zonder dat een eigenwijze haar denkt; ik ga lekkur de andere kant op.. :')

Verder inderdaad een kwestie van oefenen en handig erin worden. Ik droog mn haar met een handdoek na het douchen, verdeel het dan in drie delen en gooi er een vlecht in. Ik borstel altijd voor het douchen, nooit als het nat is. De vlecht laat ik meestal (luiheid) plusminus 3 dagen zitten.

Ik heb ook het "probleem" van lagen. Meer omdat mijn zijkanten geschoren zijn geweest en dus zo'n 20 cm korter zijn dan de rest. Dat zijn inderdaad de plukken die er na een dag als eerste weer uitschieten.

Vlechten met nat haar is ook veel makkelijker. Maar bij mij gaat t dan vaak na een paar uur ineens trekken. En dan moet ik opnieuw vlechten.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:57

kiwiwitje schreef:
Vlechten met nat haar is ook veel makkelijker. Maar bij mij gaat t dan vaak na een paar uur ineens trekken. En dan moet ik opnieuw vlechten.

Dat heb ik nog niet echt eerder gehad, alleen als ik het heel strak probeer te vlechten. Maar kan me ook zo voorstellen dat het van invloed is wat voor haar je hebt en dat dat dus ook weer voor iedereen anders is.

((Gefeliciteerd trouwens!)) :)F

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:58

Heel dik en zwaar haar :P Dus dat ''glijd'' altijd een beetje uit. En dan net verkeerd natuurlijk :P

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:44

Ik heb een stapeltje Hygge Bands. 1 + 3 gratis. Dat zijn ook van die kokers van stof. Ze zouden niet verschuiven, maar dat doen ze bij mij wel... Dus gebruik een (schuif) speldje bij. Of draai er eentje om m'n knot, blijven alle plukken net wat beter op hun plek.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:23

Ik doe het dan meestal in een vlecht. Hoge staart gaat ook nog wel, maar soms als ik het elastiekje eruit haal voelt het bijna als een opluchting. :')

Ik lees mee.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:43

Ik lees ook mee.
Ik heb een litteken midden op mijn hoofd en zwaar en dik haar, waardoor dat litteken snel gaat 'trekken'. Hierdoor kan ik ook vaak geen staart of knot dragen. Nu heb ik ook nog een baan, waarbij ik mijn haar vast moet dragen. Vaak helpt dan een vlecht bij mij wel.

En als ik een staart draag heb ik altijd van die plastikken elastiekjes, die rond draaien zegmaar. Die zitten beter dan een normaal elastiekje.

Edit: deze bedoel ik https://www.bol.com/nl/p/invisibobble-h ... 2HEALw_wcB

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:47

Invlechten werkt bij mij.