Holte verstopt? Hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Re: Holte verstopt? Hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:09

Antibiotica heeft alleen zin als het om een bacteriële infectie gaat. Meestal gaat het om een virale infectie. Ik moet wel zeggen dat ik een keer echt langdurig klachten had en ik ook vond dat het bacterieel rook (heb een echte zusterneus...haha)...maar arts wilde geen antibiotica geven. Uiteindelijk na 2 maanden toch gedaan en was er toen gelijk vanaf. Dus soms is antibiotica een uitkomst, maar zou eerst gaan spoelen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:33

Anoniem schreef:
Ben 20 jaar geleden al geopereerd aan mijn neus.
Antibiotica komen ze ( gelukkig) van terug om dat snel te geven hiervoor.
Heb t vroeger constant gehad. Meerdere kuren per jaar..

Wat komt niet tot in je holtes trouwens?

De Jet heeft geen zin als je vol poliepen zit. Als je eerder geopereerd bent dus grote kans dat ze er weer zitten.
Poliepen zijn net onkruid. Een x in de zover tijd moet je het onkruid wieden (operatie) en vervolgens bijhouden (prednisolon)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:50

Als je zoutoplossing op snuift komt dat toch niet in je holtes? Lijkt mij niet dat je dat red mits je op je kop gaat staan!?

Ik eindigde toch altijd met een AB kuur omdat thuismiddeltjes afdoende hielpen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:07

Popstra schreef:
Als je zoutoplossing op snuift komt dat toch niet in je holtes? Lijkt mij niet dat je dat red mits je op je kop gaat staan!?

Volgens de KNO arts wel.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:08

Ik heb zelf een verstopping(rechts) gehad in een bijholte enkele jaren terug richting de buis van eustachius. Toen had ik precies dezelfde verschijnselen gehad, inclusief een fikse middenooronsteking door die verstopping, en heb toen gestoomd. Toen, met 1 kant (links)van mijn neus dicht gedrukt, ben ik het er uit gaan snuiten. Kort en krachtige snuiten, zeg maar. Toen kwam het ook echt allemaal los en sindsdien is het echt weg. Stomen, en dan ook echt goed alles er uit snuiten, is het beste denk ik. En anders gewoon een flinke antibiotica kuur zodat het van binnenuit bestreden kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:18

manubres schreef:
Popstra schreef:

Volgens de KNO arts wel.

Strongjet spuit zo hard dat t via je mond en andere neusgat eruit komt.
Dus die komt wel in je holtes.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:27

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:31

manubres schreef:
In het ziekenhuis moeten kinderen bij ons van de KNO arts spoelen met zoutoplossing. Zelf doe ik dat ook als ik idee krijg dat mijn holtes weer vol lopen. Ik vind het goed werken. Ik maak zelf de zout oplossing. Theelepeltje zeezout (maar kan ook keukenzout) en dan kokend water erbij, af laten koelen en daarna op een grote lepel en vanaf de lepel opsnuiven (1 neusgat dicht houden). Je holte wordt zo gespoeld met zoutoplossing en er blijft ook wat achter. Dit 3 of 4 x per dag doen en als het minder erg is 2 x per dag (ochtend en voor slapen gaan). Het is even wennen, maar als je effect merkt misschien toch de moeite waard.

Verder zou ik er ook eventueel xylometazoline spray bij gebruiken. Je moet namelijk zorgen dat de neusgaten open blijven. Vooral voor de nacht belangrijk. Je mag zo'n spray max 7 dagen gebruiken. Maar ik gebruik het vaak alleen voor de nacht en dan iets langer dan 7 dagen.

Zo heb ik het ook gedaan toen ik er last van had. De eerste dagen deed ik het 5-6 keer spoelen met een beetje zout en dan water snuiven haha. Hielp wel al snel! Na de eerste dag voelde ik al duidelijk verschil en zo werd het elke dag wat minder. Behalve dat en parecetemol deed ik niks eigenlijk...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:34

Ik heb dit vorige week gehad! Vond het best bijzonder, want normaal gesproken ken ik het met een verkoudheid.
Ik heb een paar dagen met zoutspoeling gespoeld door mijn neus en was er ook zo weer van af.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:36

Anoniem schreef:
Strongjet spuit zo hard dat t via je mond en andere neusgat eruit komt.
Dus die komt wel in je holtes.

In je bijholtes,maar niet in je voorhoofdsholtes. Onmogelijk
Maar als je poliepen hebt (en daar is al helemaal grote kans op als je er al een keer aan bent geopereerd, want ze groeien gewoon weer terug) helpt geen enkel huismiddeltje. AB helpt even tegen de ontsteking, maar de onsteking keert ook makkelijk weer terug. De enige behandeling met resultaat is prednisolon kuurtje. Of een opnieuw een operatie.

Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan poliepen in de neus en holten. Een jaar daarna zaten ze er weer. Bij mij veroorzaakte het ook reuk en smaakverlies. Daarna regelmatig een prednisolon kuur. De laatste prednisolon kuur was afgelopen winter. Nu al ruim een half jaar geen last meer. Gebruik nog Dymista verstuiver voor de neuspoliepen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:35

Hier ook iemand met holtes die mega vol zitten helaas. Ben niet verkouden geweest meteen alles vol en vast.

Zie vlekken van de hoofdpijn draaierig etc.

Hier al heel wat middeltjes verder en niets kijkt te helpen

- xylo neusspray
- flucticason gekregen
- cinuforte tabletjes
- antibiotica kuur
- stomen

Ben nu sinds gister aan het spoelen met een neusdouche en hoop dat dit gaat werken anders bel ik donderdag op voor door verwijzing naar kno arts.

Moest vorige week door de ct scan en daar is ook bevestigd dat al mijn holtes dicht zitten.

Ontzettend irritant werk in de kinderopvang pijnstillers maken de hoofdpijn niet minder dus zit al ruime week thuis.

We gaan over 5.5 week op vakantie (lees 24 uur in het vliegtuig) dus het moet nu echt wel gaan leeglopen

Iemand ervaring met een neusdouche en hoe snel dit dan je holtes leeg maakt?

Het duurt nu echt een tijd voor het spoelt in eerste instantie stagneert het water in me neus en komt het er niet door. Uiteindelijk prikt het zout er onwijs doorheen en dan komt het op gang! Ik spoel nu zo'n 4 a 5x per dag. Fingers crossed

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:48

HouVanUtopia schreef:
Moest vorige week door de ct scan en daar is ook bevestigd dat al mijn holtes dicht zitten.

Dicht zitten met wat? Prut of poliepen? Want dan verschilt de behandeling namelijk aanzienlijk.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:01

Met prut

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:50

Let op met als je echt pijn àchter je oog hebt, daar zit een holte waarbij het kan doorbreken naar de hersenen en dan ben je verder van huis. Ik weet dat het voor sommige huisartsen een reden is om dan wel antibiotica te geven, hoewel het bij de andere holtes vaak geen zin heeft en je anders alleen maar resistentie voor antibiotica kweekt.

Cinuforce zag ik genoemd worden, dat is een homeopathisch middel met geen enkele werkzame stof behalve wat kruiden of iets dergelijks? Dus ik zou mijn geld vooral niet daaraan uitgeven, maar een neusspray kopen met xylometazoline en die een week gebruiken, plus spoelen met zo'n Rhinohorn of jetding wat jij zelf noemde. Stomen met heet water kun je ook nog doen!

Hier nog wat leesvoer:
https://www.thuisarts.nl/bijholte-ontst ... ontsteking

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:55

Snuiven werkt goed, een mens heeft zo.n 44 holtes dus je moet even door gaan. Cinuforce werkt echt goed.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:56

Ik neem altijd homeopatische pilletjes, cineforce en echinaforce.
Zelfs de ergste bijholteonsteking krijg ik daarmee weg.

Als het daarmee na een week nog niet over is of in ieder geval minder is geworden ga ik naar de huisarts.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:21

Zo'n neusdouche is wel echt een aanrader daardoor komt het uiteindelijk los bij mij! Het is echt een hel in het begin omdat het bij mij zo vast zit.

Het ging niet eens mijn neus door en nu 3de dag gaat het met moeite direct doorlopen en komt er een hoop mee vooral ook uit me keel tijdens het spoelen! Laat het er maar uit komen zeg heerlijk.

Voel me vandaag weliswaar ook stuk beter. Heb net weer even in huis gerommeld ipv alleen duf op de bank kunnen liggen. Nu wel erg moe maar ik hoop dat dit het begin is van mijn herstel!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:47

Bij mij werkt het beste om een harde douchestraal op mijn hoofd te zetten en dat enige tijd, en dan gewoon alles wat eruit komt laten lopen.
Dit is de enige manier wat voor mij verlichting geeft, helaas werkt het niet voor de hele dag maar scheelt mij wel pijnstillers slikken.
En dan voor ik naar bed ga nog een keer, wel goed je haar daarna afdrogen en droogmaken.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:50

Laatst via deze techniek goed geholpen geweest.
Duurt maar enkele seconden.