Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Ben 20 jaar geleden al geopereerd aan mijn neus.
Antibiotica komen ze ( gelukkig) van terug om dat snel te geven hiervoor.
Heb t vroeger constant gehad. Meerdere kuren per jaar..
Wat komt niet tot in je holtes trouwens?
manubres schreef:Popstra schreef:Als je zoutoplossing op snuift komt dat toch niet in je holtes? Lijkt mij niet dat je dat red mits je op je kop gaat staan!?
Ik eindigde toch altijd met een AB kuur omdat thuismiddeltjes afdoende hielpen.
Volgens de KNO arts wel.
manubres schreef:In het ziekenhuis moeten kinderen bij ons van de KNO arts spoelen met zoutoplossing. Zelf doe ik dat ook als ik idee krijg dat mijn holtes weer vol lopen. Ik vind het goed werken. Ik maak zelf de zout oplossing. Theelepeltje zeezout (maar kan ook keukenzout) en dan kokend water erbij, af laten koelen en daarna op een grote lepel en vanaf de lepel opsnuiven (1 neusgat dicht houden). Je holte wordt zo gespoeld met zoutoplossing en er blijft ook wat achter. Dit 3 of 4 x per dag doen en als het minder erg is 2 x per dag (ochtend en voor slapen gaan). Het is even wennen, maar als je effect merkt misschien toch de moeite waard.
Verder zou ik er ook eventueel xylometazoline spray bij gebruiken. Je moet namelijk zorgen dat de neusgaten open blijven. Vooral voor de nacht belangrijk. Je mag zo'n spray max 7 dagen gebruiken. Maar ik gebruik het vaak alleen voor de nacht en dan iets langer dan 7 dagen.
Anoniem schreef:Strongjet spuit zo hard dat t via je mond en andere neusgat eruit komt.
Dus die komt wel in je holtes.