Tips tegen zweetgeur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Tips tegen zweetgeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:01

Ik zweer ook bij odorex

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:03

Hier ook iemand die daar sinds kort last van heeft. Ook geen deo die werkt, heb het idee dat ik er alleen maar meer van ga stinken. Dus ik lees graag mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:19

Botox :')

Ik zweer er al jaren bij.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:28

Tip van de dermatoloog:

2 keer per week de oksels wassen met Betadine shampoo en de deo Deoleen rood (met alcohol) gebruiken.

Dit hielp perfect bij een naaste die een erg zware zweetlucht bij zich droeg, ondanks een goede persoonlijke hygiëne en vaak verschonen van kleding en dragen van luchtige kleding.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:38

De deo van de rituals is heel goed!

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:46

Rexona maximum protextion werkt bij mij goed, de roze vind ik het prettigst.
Zijn ook regelmatig in de actie 1+1 gratis en dan sla ik in!

Odorex heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik echt niet prettig.

De stof van je kleding kan ook echt verschil maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:53

Kijk ook eens naar waar je je mee wast. Water en een katoenen washand is beter dan zeep onder je oksels.
Veel dingen met lekkere geurtjes verstoppen juist je huid en dan kun je veel meer gaan "stinken".
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-19 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:53

Eet je de laatste tijd ongezonder? En wat voor stof is je kleding? Van synthetische stoffen ga ik ook stinken, katoen een stuk minder! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:57

Ik vind de Odorex extra dry creme heel goed werken. Vind het alleen heel vervelend opbrengen, je kunt het niet goed van je handen afwassen. Daarom gebruik ik het niet dagelijks. Die lotion, van Odorex, daar kan ik echt niet tegen, ik krijg uitslag en jeuk. Nogal gevoelig huidje helaas.

Rexona Maximum Protection werkt ook goed, maar vind ik zelf echt niet lekker ruiken.

Het is een beetje zoeken wat voor jou werkt heb ik gemerkt. Zo heb ik ooit de Lady speed stick ergens besteld omdat ik daar lyrische ervaringen over las, maar dat vond ik echt de slechtste deo die ik ooit heb gebruikt.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:15

Ik heb mijn oksels laten laseren in het ziekenhuis waardoor de hoeveelheid zweten en daarmee ook de sterkste geur met 80% verminderd is (en eigenlijk alleen nog aanwezig bij intensief sporten of spanning)

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:20

Mijn zoon is aan het puberen en draagt ondanks verschillende deo's een zware lucht bij zich. Hij gebruikt nu aluin en dat werkt echt heel goed. Is zeker het proberen waard.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:30

Ik vind Borotalco heeel fijn. Hiervoor gebruikte ik odorex, maar deze vind ik van subtieler en hij werkt net zo goed.

Odorex extra dry heb ik ook geprobeerd, maar na de eerste keer kreeg ik daar heeeel erg jeuk en uitslag van. Is wel heel fijn, want je zweet dan gewoon niet meer. Alleen dan dus wel op andere plekken extra.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:42

In de puberteit heb ik tegen het zweten ook Odorex extra dry gebruikt.

Eenmaal uit de puberteit werkt een gewone Dove spray voor mij nu prima.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:55

Ik heb zelf ook wel eens als ik na het douchen echt m’n neus in m’n oksel druk ik het niet fris vind ruiken. Als ik deo op heb merk ik het niet meer. Maar vind het niet een fijn idee. Dus ga de tips ook even lezen.

Dat van die was herken ik ook wel. M’n vriend had bepaalde oude shirts waar die vieze geur echt in zat. Dan ging m’n hele was er naar stinken. Vooral zwarte shirts trouwens.. weet niet hoe dat kan.

KmbrlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:03

Als deo odorex idd :j

Maar het begint ook al bij het douche, bij sanex krijg ik ook al minder snel een luchtje.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:03

Amira_ schreef:
Ik vind Borotalco heeel fijn. Hiervoor gebruikte ik odorex, maar deze vind ik van subtieler en hij werkt net zo goed.

Odorex extra dry heb ik ook geprobeerd, maar na de eerste keer kreeg ik daar heeeel erg jeuk en uitslag van. Is wel heel fijn, want je zweet dan gewoon niet meer. Alleen dan dus wel op andere plekken extra.

Alleen die reclame van Borotalco :') zit ze daar op die fiets met haar armen in de lucht

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:12

zweet zelf stinkt niet. het zijn bacteriën in je huidflora die de vieze geur veroorzaken :))

de tip hierboven van wassen met Betadine lijkt mij dus een goede aanrader. zelf heb ik ook goede ervaring met Odorex ( en dan vooral de lotion die je 's avonds op doet)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:14

Ik kreeg de tip van zinkolie ( is een zalf) na wassen echt klein beetje uitsmeren ( echt heel weinig nodig) en werkt belachelijk goed! Zelfs mijn puber ruik ik niet meer :(:)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:15

Niet de Deo odorex maar de dry spray inderdaad. Dat is geen Deo maar antizweet.

En anders syneo5! Hetzelfde idee en effect.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:27

Ik gebruik al ruim een jaar Nuud. Je blijft zweten maar dit is compleet geurloos. Het is een natuurlijke crème zonder rommel erin. Het pakt de bacteriën aan zodat jouw zweet überhaupt niet gaat stinken. Met de starterstube deed ik 11 maanden, veel langer dan op de website staat. Ik smeer 1x per 4 dagen, je kunt tussendoor gewoon wassen, zwemmen etc en het blijft werken.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:30

Ik had er ook last van, vriendin van mij zei dat ik rollers moest gaan gebruiken ipv spuitdeo. Het hielp haar heel goed. Ik doe het nu sinds een week en heb er in ieder geval veel minder last van.

Ik heb een paar jaar terug deoleen gebruikt maar dat hielp mij echt niks.
Zal per persoon verschillen denk ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:35

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:20

ItsMe2 schreef:
Ik vind die deo “lekker in een potje” ideaal. Zit geen troep in zelfs na de hele dag werken en natijd naar het paard geen zweetlucht.

Hier inderdaad ook tevreden over. Als kleding erg bezweet is geweest of je krijgt de lucht er niet uit, dan even een aantal uur in een sopje biotex weken. Daarna wassen. Als zweetlucht in je kleren blijft dan ruik je ook veel sneller

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 09:12

Bedankt voor de uitgebreide reacties allemaal! Super fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Ik ga denk ik die odorex eens uitproberen, of dat wat is. Bedankt! :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:18

Ik had er vroeger ook last van.
Paar jaar deze deo gebruikt. Eerst echt om de 5 dagen. Maar later had ik het steeds minder nodig. Soms 1 x per maand. Nu gebruik ik het helemaal niet meer.
Naast deze deo gebruik je nog wel dagelijks een deo die je zelf fijn vindt of lekker vindt ruiken.

https://www.plein.nl/therme-anti-transp ... gLKL_D_BwE