O.a. jijzelf zegt in een eerdere reactie dat ze het juist moet pakken en eventueel een allergie tabletje erbij. Anderen zeggen dat het wonderen doet dus gewoon pakken.
Weer iemand anders zegt dat het enkel lokaal werkt dus absoluut geen kwaad kan. Dat is gewoon foute informatie
Je leest mij niet goed: ik geef aan dat je beter de echte oorzaak kunt achterhalen en kijken naar alternatieven. Als dat er niet is dan is het voordelen/nadelen afwegen en dan pas zou je kunnen besluiten dat cortisone de beste oplossing is. Daar hoef ik zelf geen allergie voor te hebben ervaren. Nu heeft een huisarts het klakkeloos voorgeschreven zonder verder te kijken en dat is zonde. En ja, ik zie mensen in de praktijk waarbij de link wordt gelegd tussen hun osteoporotische wervelfractuur en langdurig inhaleren van corticosteroïden.
SusanH schreef:Waar zie je dat mensen er lichtzinnig over doen? Ieder medicijn heeft bijwerkingen. Het is alleen de vraag of je de (mogelijke!) bijwerkingen op vind wegen tegen de ernst van de kwaal. Als je zegt, gebruik dan maar geen neusspray (of veel minder dan voorgeschreven) dan heb je nog nooit een allergie aanval doorgemaakt volgens mij.
Mocht je trouwens echt perse een neusspray zonder cortisone willen kun je ook een neusspray proberen die dat niet heeft, maar wel de allergie aanval aanpakt. Ik heb afgelopen hooikoortsseizoen livocab gebruikt.