Last van menstruatie wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 21:04

thanks voor al die reacties!
Heb het stoppen met de pil ook al geïntroduceerd bij mijn moeder en vriend dus denk dat dat binnenkort bezoekje huisarts wordt.

Spiraaltje zetten lijkt me persoonlijk best spannend, zijn er misschien mensen die hier meer ervaringen over kunnen delen?

Suzanne F.

Re: Last van menstruatie wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:21

Ik vind je daar ook nog wel erg jong voor eigenlijk. Sowieso eigenlijk om al aan de pil te zijn vanwege seksuele activiteiten maar misschien ben ik daar wat ouderwets in.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:24

Je kunt je huisarts ook om een andere pil vragen, soms is het gewoon even zoeken naar wat voor jou werkt ;)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 21:25

xSwanHeart schreef:
Je kunt je huisarts ook om een andere pil vragen, soms is het gewoon even zoeken naar wat voor jou werkt ;)

yes wil dat sowieso gaan doen!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 21:26

Suzanne F. schreef:
Ik vind je daar ook nog wel erg jong voor eigenlijk. Sowieso eigenlijk om al aan de pil te zijn vanwege seksuele activiteiten maar misschien ben ik daar wat ouderwets in.

ik ben 16 dus vind dat redelijk normaal en heb ook een vaste vriend van bijna een jaar :P

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:35

Hier hetzelfde probleem! Was echt niet te genieten toen ik de pil slikte (ook met 16), toen overgegaan op de pleister op aanraden van de HA en nergens meer last van. Vind het overigens ook heerlijk dat ik er maar 1x per week aan hoef te denken :)

Ben het dus eens met de rest, gesprekje met de HA aanknopen om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn is zeker de moeite waard :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:35

stroopkoek schreef:
Suzanne F. schreef:

ik ben 16 dus vind dat redelijk normaal en heb ook een vaste vriend van bijna een jaar :P

Is helemaal geen rare leeftijd hoor. Goed dat je er verantwoord om mee gaat.

Wat betreft spiraal-vragen mag je mij best een pb'tje sturen, als je wilt :).

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:36

Je moet doen wat voor jou goed voelt, en je niet laten leiden door anderen :).

Ik was 16 toen ik aan de pil ging, hiervan heb ik een aantal soorten geprobeerd, maar zonder succes. M'n lichaam reageerde niet goed op die hormonen. Daarna heb ik een implanon gehad, hetzelfde drama, tevens was deze zoekgeraakt in m'n armspier _O-.

Op mijn zeventiende een koperspiraal laten zetten (T-safe, deze blijft 10 jaar zitten), ik heb hem nu al 5 jaar en ik heb er geen problemen mee! Het zetten was voor mij een piece of cake. Daarna even twee dagen wat kramp, en de eerste paar menstruaties waren wat heftiger. Maar ik ben nog steeds heel tevreden.

Wel zal je merken dat er op het internet heel wat horrorverhalen zijn omtrent spiraaltjes, maar ik zou je hierdoor niet te veel laten beïnvloeden :).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:39

Suzanne F. schreef:

Persoonlijk vind ik 16 nog wel meevallen... Ik was zelf ook zo oud maar menigeen in mijn omgeving die toen al ruim en breed seksueel actief waren.
En liever anticonceptie dan een kind.

Overigens zou ik idd met 16 wel voor een methode gaan waarbij je niet alleen afhankelijk bent van condooms.
Qua spiraaltjes ben ik geen voorbeeld. De eerste keer plaatsen was goed te doen en heb een paar keer een dag last gehad van (flinke) kramp na het plaatsen. Er uit halen voelde ik bijna niks van. Voor mij werkte het dus alleen niet goed maar een goede vriendin van mij heeft jaren plezier van dat ding gehad terwijl ze (bij de mirena) bijna niet meer ongesteld werd.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:58

16 is een goede leeftijd hoor :j ik vind het juist super om te lezen dat je zo verantwoordelijk ermee bezig bent :j

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 22:12

Was even vergeten dat ik dit topic ooit aangemaakt had, maar ik heb vandaag besloten om helemaal te stoppen met de pil. Ik voel me echt tegen het depressieve aan en wil dus van die rommel af. Samen met vriendlief besloten er mee te stoppen en over te gaan op condooms. Ben heel erg benieuwd wat dit gaat doen met mn lichaam en of ik me zelf ook echt veel beter gaat voelen. Mensen misschien ervaring met het stoppen van de pil?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:20

Het heeft een paar maanden geduurd maar ik voelde mij daarna véél beter. Zat beter in mn vel, was minder snel aangebrand en mn libido kwam terug.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 22:23

Blacky94 schreef:
Het heeft een paar maanden geduurd maar ik voelde mij daarna véél beter. Zat beter in mn vel, was minder snel aangebrand en mn libido kwam terug.

Kijk hier zo naar uit ! Merk echt heel erg dat ik dingen echt me veel meer aantrek op een negatieve manier dan voordat ik de pil gebruikte. Ik hoop dat ik mezelf weer meer terug vind en dat ik weer wat neutraler in het leven kan staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:28

Goede keuze!

Het kan wel even duren voor je lichaam weer in balans is.
Dus de eerste periode is misschien iets minder leuk.

Bij mij was dat na jarenlang pilgebruik volop last van acne, haaruitval en een minder mooi gezicht.

Maar na een tijd is dit volledig bijgetrokken :)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 22:35

Djali schreef:
Goede keuze!

Bij mij was dat na jarenlang pilgebruik volop last van acne, haaruitval en een minder mooi gezicht.

Ik hoop dat het mee gaat vallen, maar verwacht wel dat mn lichaam een tijdje van slag gaat zijn. Verder voel ik me nu al helemaal opgelucht dat ik hier voor gekozen heb. Eindelijk van die rotzooi in mijn lichaam af :) *\o/*

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:58

stroopkoek schreef:
thanks voor al die reacties! Spiraaltje zetten lijkt me persoonlijk best spannend, zijn er misschien mensen die hier meer ervaringen over kunnen delen?
Mijn dochter heeft sinds augustus een Mirena spiraaltje wegens een zware menstruatie en stemmingswisselingen. Het inzetten viel mee, maar ze heeft daarna wel een paar dagen buikpijn en krampen gehad en een aantal weken bloedverlies. Nu is ze er heel blij mee. Ze is bijna niet meer ongesteld (maar een paar dagen per maand en maar heel licht) en heeft veel minder last van buien. Ook zegt ze dat haar buik platter is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:42

Ik herken mijzelf in jouw verhaal.

Ik ben denk ik een jaartje aan de pil geweest. Het werkte al voor geen meter en elke 4 weken werd ik gewoon ongesteld ook al slikte ik door. Ik ben toen heen gegaan om te vragen of ik een zwaardere pil kon krijgen omdat deze niet betrouwbaar was voor mijn idee. Ik kreeg toen een nee en achteraf ben ik daar wel blij mee geweest. Ik voelde mij ook echt niet lekker in mijn vel en zelfs wat depressie verschijnselen. Ik dacht altijd dat het van wat anders kwam wat jij ook omschrijft gevoelig reageren op situatie's. Ik stopte ondertussen om de 3 week maar want de pijn was wel minder geworden als ik ongesteld werd. Ik merkte dan dat ik mij acuut beter begon te voelen zodra ik stopte. Ik heb dit nog een aantal maanden geprobeerd en ben toen maar gestopt. Baalde er wel van maar liever gewoon normaal kunnen functioneren dan elke dag zo vervelend voelen. Eigenlijk geen spijt later meer van gehad. Qua ongesteld zijn valt het nu namelijk reuze mee en is het zelfs minder geworden dan dat ik de pil nog slikte. Heb nog wel wat last gehad van een depressie en daarvoor onder andere ook hulp gehad. Nu heb ik nog wel een aantal dagen voordat ik het wordt dat ik wat verdrietig en angstiger voel en lichamelijke klachten heb die komen door angst. Maar ik ga niet meer aan de pil dat is iets wat ik wel weet. Ik raad mensen ook zeker aan om te stoppen als je je depressief gaat voelen en dat van de pil komt. Snap dat ongesteld worden zeer vervelend is maar ik ben liever elke 4 weken ongesteld dan mijn leven lang niet en maar depressief voelen. Ik vindt dat persoonlijk het niet waard.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:12

Goed dat je stopt met de pil TS. Maar verdiep alsjeblieft in andere methoden, want enkel een condom is erg onverantwoord, zeker op 16 jarige leeftijd.

Ik heb zelf 5.5 jaar geleden op 16 jarige leeftijd de Mirena genomen en van de zomer gewisseld voor mijn tweede. Ik ben er ontzettend positief over dus als je wat meer info erover wilt dan laat maar weten!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 06:59

stroopkoek schreef:
Djali schreef:
Goede keuze!

Ik hoop dat het mee gaat vallen, maar verwacht wel dat mn lichaam een tijdje van slag gaat zijn. Verder voel ik me nu al helemaal opgelucht dat ik hier voor gekozen heb. Eindelijk van die rotzooi in mijn lichaam af :) *\o/*

Ik ga je toch nog een keer de pleister aanraden. Veel lagere hoeveelheid hormonen in je lijf en ik heb sinds ik ben overgestapt nergens last meer van gehad. Ik was echt een en al moodswings en vaak down door de pil, sinds de pleister voel ik me zooooveel beter!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:47

Ik had dezelfde klachten die jij beschrijft van de pil, uiteindelijk beslist om een spiraaltje te laten plaatsen. Ik heb de Jaydess, het kleinste spiraaltje met de laagste hoeveelheid hormonen, en ik voel me daar zo veel beter mee dan met de pil :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:50

Niqui schreef:
stroopkoek schreef:
thanks voor al die reacties! Spiraaltje zetten lijkt me persoonlijk best spannend, zijn er misschien mensen die hier meer ervaringen over kunnen delen?
Mijn dochter heeft sinds augustus een Mirena spiraaltje wegens een zware menstruatie en stemmingswisselingen. Het inzetten viel mee, maar ze heeft daarna wel een paar dagen buikpijn en krampen gehad en een aantal weken bloedverlies. Nu is ze er heel blij mee. Ze is bijna niet meer ongesteld (maar een paar dagen per maand en maar heel licht) en heeft veel minder last van buien. Ook zegt ze dat haar buik platter is.
Als toevoeging: mijn dochter is 17 en was aan de pil. Verder ben ik het eens met Emilyslaluna: een condoom als anticonceptie lijkt me op jouw leeftijd niet zo veilig.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 29-11-19 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 07:51

Eline91 schreef:
Ik had dezelfde klachten die jij beschrijft van de pil, uiteindelijk beslist om een spiraaltje te laten plaatsen. Ik heb de Jaydess, het kleinste spiraaltje met de laagste hoeveelheid hormonen, en ik voel me daar zo veel beter mee dan met de pil :)

En een spiraaltje is ook 100% (het is natuurlijk nooit 100%, maar je snapt wel wat ik bedoel :+ ) betrouwbaar als je seks hebt? Zit nu vooral mee of alleen met condooms seks hebben verstandig is. Ik wil echt geen kind op deze leeftijd :')

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:05

De gynaecoloog heeft bij mijn dochter bewust een Mirena geplaatst en geen kleinere spiraal zoals de Kyleena, omdat de Mirena bewezen veilig is.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 08:07

Niqui schreef:
De gynaecoloog heeft bij mijn dochter bewust een Mirena geplaatst en geen kleinere spiraal zoals de Kyleena, omdat de Mirena bewezen veilig is.

Okay thanks voor de tip!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 08:05

4e dag alweer dat ik gestopt ben met de pil! Ik voel me mentaal echt al veel beter al alleen merk ik dat mijn lichaam verder een beetje van slag is ofzo. Ben bijv dan ook net ‘ongesteld’ geworden. Wanneer zou het dan normaal gaan zijn dat ik de volgende keer weer ongesteld ga worden? Ik had trouwens mijn stopweek die ik vorige week eigenlijk zou hebben overgeslagen, dus denk daarom dat ik het nu ben geworden.