Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stroopkoek schreef:Suzanne F. schreef:Ik vind je daar ook nog wel erg jong voor eigenlijk. Sowieso eigenlijk om al aan de pil te zijn vanwege seksuele activiteiten maar misschien ben ik daar wat ouderwets in.
ik ben 16 dus vind dat redelijk normaal en heb ook een vaste vriend van bijna een jaar
Suzanne F. schreef:Ik vind je daar ook nog wel erg jong voor eigenlijk. Sowieso eigenlijk om al aan de pil te zijn vanwege seksuele activiteiten maar misschien ben ik daar wat ouderwets in.
Blacky94 schreef:Het heeft een paar maanden geduurd maar ik voelde mij daarna véél beter. Zat beter in mn vel, was minder snel aangebrand en mn libido kwam terug.
Djali schreef:Goede keuze!
Het kan wel even duren voor je lichaam weer in balans is.
Dus de eerste periode is misschien iets minder leuk.
Bij mij was dat na jarenlang pilgebruik volop last van acne, haaruitval en een minder mooi gezicht.
Maar na een tijd is dit volledig bijgetrokken
stroopkoek schreef:Mijn dochter heeft sinds augustus een Mirena spiraaltje wegens een zware menstruatie en stemmingswisselingen. Het inzetten viel mee, maar ze heeft daarna wel een paar dagen buikpijn en krampen gehad en een aantal weken bloedverlies. Nu is ze er heel blij mee. Ze is bijna niet meer ongesteld (maar een paar dagen per maand en maar heel licht) en heeft veel minder last van buien. Ook zegt ze dat haar buik platter is.thanks voor al die reacties! Spiraaltje zetten lijkt me persoonlijk best spannend, zijn er misschien mensen die hier meer ervaringen over kunnen delen?
stroopkoek schreef:Djali schreef:Goede keuze!
Het kan wel even duren voor je lichaam weer in balans is.
Dus de eerste periode is misschien iets minder leuk.
Bij mij was dat na jarenlang pilgebruik volop last van acne, haaruitval en een minder mooi gezicht.
Maar na een tijd is dit volledig bijgetrokken
Ik hoop dat het mee gaat vallen, maar verwacht wel dat mn lichaam een tijdje van slag gaat zijn. Verder voel ik me nu al helemaal opgelucht dat ik hier voor gekozen heb. Eindelijk van die rotzooi in mijn lichaam af![]()
Niqui schreef:Als toevoeging: mijn dochter is 17 en was aan de pil. Verder ben ik het eens met Emilyslaluna: een condoom als anticonceptie lijkt me op jouw leeftijd niet zo veilig.stroopkoek schreef:Mijn dochter heeft sinds augustus een Mirena spiraaltje wegens een zware menstruatie en stemmingswisselingen. Het inzetten viel mee, maar ze heeft daarna wel een paar dagen buikpijn en krampen gehad en een aantal weken bloedverlies. Nu is ze er heel blij mee. Ze is bijna niet meer ongesteld (maar een paar dagen per maand en maar heel licht) en heeft veel minder last van buien. Ook zegt ze dat haar buik platter is.thanks voor al die reacties! Spiraaltje zetten lijkt me persoonlijk best spannend, zijn er misschien mensen die hier meer ervaringen over kunnen delen?
Eline91 schreef:Ik had dezelfde klachten die jij beschrijft van de pil, uiteindelijk beslist om een spiraaltje te laten plaatsen. Ik heb de Jaydess, het kleinste spiraaltje met de laagste hoeveelheid hormonen, en ik voel me daar zo veel beter mee dan met de pil