Blaasontsteking houd maar niet op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:34

Jimbo schreef:
Mijn huisarts legde me uit dat cranberrysap of sinaasappelsap goed werkt omdat het een zure omgeving creeert. Teveel zoet zoals cola is juist voeding voor de bacterieën.

Sindsdien koop ik bij de eerste tekenen al 2 liter jus d'orange, zuip het op en ga heerlijk plassen. Geen antibiotica meer nodig.

Water is ook goed, dan verdun je de bacterie, maar het gaat niet altijd helemaal weg.

Goed uitplassen is ook sowieso belangrijk.

Je weet dat de pH van cola lager ligt dan die van jus d'orange en dat er in jus ook 8 gram suiker (2 suikerklonten) per 100 ml zit (=160 gram suiker in 2 liter...). Cola bevat 11 g suiker/100 ml. Eigenlijk maakt dat netto helemaal niet zoveel uit als je naar die ingrediënten kijkt ;-)

TS, beterschap. Blaasontsteking is erg onhandig!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:09

8nnemiek schreef:
BlackBeautyZ schreef:
Maar wat NOG beter helpt: klein bekertje pakken, 1,5 theelepel baking soda, citroensap paar spuitjes (of ranja of net wat je wil, is voor de smaak), glas verder vullen met water. Dan goed roeren. LET OP: drink dit in 1x leeg want het is echt smerig kokhalsmateriaal hahaha.

Baking soda en citroensap, heb je dat zelf getest?
Dat is leuk om een verstopping in de gootsteen mee te verhelpen :)) Maar baking soda kun je beter zonder citroensap drinken.
Smaakt niet vies, alleen redelijk zout.
Niet te veel van gebruiken. 3 eetlepels is érg slecht voor je nieren.

Jaa dat is zegmaar zo’n oma receptje wat echt werkt. Ik ben er dan iedere keer direct vanaf als ik dat drink.

Ibbel

Re: Blaasontsteking houd maar niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:45

Citronsap neutraliseert de baking soda. Je drinkt dus een placebo-sapje op deze manier :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:58

Precies :D
Baking soda haalt de zuurtegraad omhoog, terwijl je juist zure urine wil die de bacteriën in de blaas doodt.

Ik kan me best voorstellen dat baking soda zelf op de een of andere manier reinigend werkt, maar samen met een zuur is theoretisch minder handig.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:59

Ibbel schreef:
Citronsap neutraliseert de baking soda. Je drinkt dus een placebo-sapje op deze manier :))

nou ja met alle respect: TS vroeg om tips, die heb ik haar gegeven. als dit toch voor mij werkt? geloof me ik heb vaaaak blaasontsteking gehad, en dit helpt me er telkens weer bovenop. Het maakt me op zo'n moment ook echt niet uit wat ik moet drinken, als het me maar van de pijn af helpt. De wetenschappelijke achtergrond van dit drankje interesseert me daarom ook helemaal niks :+ maar thanks for the info.....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:21

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:24

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:04

TS hoe gaat het nu met je?

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:58

Behalve cranberry kun je ook extra vitamine c slikken.
Verder in een zit badje met een flinke scheut Molkosan. Door de vitamine c enz maak je van binnen uit wat zuurder, met de molkosan van buitenaf. Heeft mij al1tijd prima geholpen

Nikkie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:01

Dorine92 schreef:
Nou dan kom ik maar even met de tip van de eeuw... D-mannose slikken
Dat is tientallen malen sterker dan cranberry. Bijna niemand kent het maar dit werkt echt super

Dit!!! Werkt super!! Ik slik het dagelijks om een ontsteking te voorkomen. Ben er erg gevoelig voor. En als ik toch een ontsteking heb dan neem ik het 3x per dag naast de antibioticakuur.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:53

Ik neem als ik last heb van mijn blaas vitamine C (bruis)tabletten, door de zuurgraad hecht de bacterie niet in je blaaswand.
Sterkte

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 17:32

BlackBeautyZ schreef:
TS hoe gaat het nu met je?

Door gewoon al iets meer te drinken dan normaal gaat het al vele beter! Ook probeerde ik mijn zuurtegraad wat te verhogen met bovenstaande tips. Bedankt allemaal!