Dé tip voor pluizend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Re: Dé tip voor pluizend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:50

Behalve inderdaad niet borstelen als je haar droog is en altijd conditioner gebruiken als je gewassen hebt, zou ik ook proberen om het 2x per week te wassen ipv 3x. Als je haar zo pluizig is is het blijkbaar ook niet nodig en wassen droogt je haar ook uit :)

Mocht je maskers gaan gebruiken is de juiste volgorde trouwens: shampoo - masker en op het eind conditioner. Maar misschien wist je dat al.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:51

curly girl methode!
ga maar es zoeken op internet en proberen.
scheelt enorm en minder tot geen pluis

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:46

Hier ook niet borstelen als het droog is en wassen met een milde (curly girl methode) shampoo of alleen wassen met cremespoeling. Bij Action heb je een serum die ook goed werkt, volgens mij heet het ook No Frizz.
En drogen doe ik met een hydrofieldoek, zacht uitknijpen en dan om mijn haar wikkelen zoals je ook met een gewone handdoek doet. En voor meer slag/krul kun je er natuurlijk vanalles indoen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:06

Mijn zus heeft het heel erg, mijn moeder ook, beide gebruiken cowboy magic, geen last meer sindsdien

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:39

Soez schreef:
Hier ook niet borstelen als het droog is en wassen met een milde (curly girl methode) shampoo of alleen wassen met cremespoeling. Bij Action heb je een serum die ook goed werkt, volgens mij heet het ook No Frizz.
En drogen doe ik met een hydrofieldoek, zacht uitknijpen en dan om mijn haar wikkelen zoals je ook met een gewone handdoek doet. En voor meer slag/krul kun je er natuurlijk vanalles indoen.

Die van de action is volgensmij inmiddels weer uit het assortiment. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:01

ista schreef:
Ha bokkers,

wie heeft er tips bij pluizend haar? Ik word gek van mijn haar dat echt alle kanten op piekt. Ik heb dik haar met een slag er in, draag het meestal in een staart. Haar aan de zijkant staat soms recht opzij -O-

Ik was het 3x per week, gebruik eigenlijk nooit een föhn.

Ik ben niet iemand van de ellenlange maskers oid, maar kunnen jullie producten aanraden die ik onder de douche kan gebruiken? Waarvan krijgen jullie zacht en glad haar?

Ik heb jouw haar. Wat bij mij na 22 jaar moeilijk doen, alle shampoos die er bestaan en allemaal maskers enzo heeft geholpen? Een goede fohn kopen met ionentechnoligie en een ronde keramische borstel en het dan drogen door steeds een pluk in de borstel te doen en te draaien terwijl je erop fohnt. NOOIT meer pluizig haar gehad sindsdien. Behalve toen ik het een keer niet fohnde.

Je moet 'm even leren hanteren maar echt, ik voel me een ander mens en ik ben trots op m'n haar, en het blijft drie dagen goed zitten, ook als ik er op slaap. En geen pluis. Perfect.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:21

Hier ook Curly girl methode
Maar ik gebruik niet de hele methode :n

Ik was 1 keer per week met CG approved shampoo
De rest van de week alleen met verdunde conditioner
En ik gebruik na het wassen met shampoo ook een conditioner en daarna een leave in

Af en toe een masker

Het hele styling producten verhaal wat er na zou komen sla ik over
Te veel moeite en ik verregen te vaak met honden uitlaten en als ik bij paard ben
Dus daar ga ik echt geen tijd in steken :+

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:13

Sonja_vR schreef:
Hier ook Curly girl methode
Maar ik gebruik niet de hele methode :n

Ik was 1 keer per week met CG approved shampoo
De rest van de week alleen met verdunde conditioner
En ik gebruik na het wassen met shampoo ook een conditioner en daarna een leave in

Af en toe een masker

Het hele styling producten verhaal wat er na zou komen sla ik over
Te veel moeite en ik verregen te vaak met honden uitlaten en als ik bij paard ben
Dus daar ga ik echt geen tijd in steken :+

Ik ga inderdaad ook vaak genoeg met alleen een leave-in de deur uit als ik weet dat er een cap op komt of de hele dag in een staart moet door werk. :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:19

ellepel schreef:
curly girl methode!
ga maar es zoeken op internet en proberen.
scheelt enorm en minder tot geen pluis

Zou ik ook doen inderdaad, te beginnen met het dumpen van je shampoo :D
En dus alleen met conditioner gaan wassen.

Als je alle specifieke producten en merken die iedereen hier aanraad moet gaan proberen ben je een fortuin verder.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:32

Met slag zou ik echt niet alleen gaan co wassen :n
Dan heb je meestal echt wel 1 of twee keer p/w shampoo nodig
(Ik heb 2b/c 3A en ik kom ook echt niet met alleen co wassen weg getuige de knot die ik in heb gedaan ivm gisteren alleen co i.p.v. ook shampoo bij het wassen, was even een conditioner only beurtje te veel)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-10-19 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:43

Sonja_vR schreef:
Met slag zouik echt niet alleen gaan co wassen :n
Dan heb je meestal echt wel 1 of twee keer p/w shampoo nodig

Ik zou inderdaad met een CG shampoo of lowpoo gaan wassen. Eventueel een co-wash maar absoluut niet alleen met conditioner doen! Als je er voor zorgt dat er geen aggresieve sulfaten en siliconen in zit zal de pluis zeker verminderen. (En ontdek wat je elasticiteit is zodat je dit in balans kan krijgen. Als je te weinig proteine hebt kan je haar ook gaan pluizen.)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:19

En anders eens een masker erin doen met proteïne, als je dat te weinig hebt heb je ook enorm veel pluis.

Daarbij moet je eigenlijk nooit met een masker in slapen of met zeiknat haar, heeft en geen zin, en krijg je hydral fatigue,als je haar te lang nat blijft.

Ik heb zelf krullen en gebruik de curly curl methode niet maar had heel veel aan het YouTube kanaal van manes by Mell. Ze is een haarstylist met veel bruikbare tips en tricks.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:25

Resistance schreef:
Ik heb jouw haar. Wat bij mij na 22 jaar moeilijk doen, alle shampoos die er bestaan en allemaal maskers enzo heeft geholpen? Een goede fohn kopen met ionentechnoligie en een ronde keramische borstel en het dan drogen door steeds een pluk in de borstel te doen en te draaien terwijl je erop fohnt. NOOIT meer pluizig haar gehad sindsdien. Behalve toen ik het een keer niet fohnde.

Je moet 'm even leren hanteren maar echt, ik voel me een ander mens en ik ben trots op m'n haar, en het blijft drie dagen goed zitten, ook als ik er op slaap. En geen pluis. Perfect.

Zo doet mijn kapper dat inderdaad ook en dan zit het goed tot ik het weer moet wassen. Krijg zelf zo'n lamme arm ervan... :')

Ik gebruik een normale shampoo, haarmasker argan olie en in droog haar ook elke dag wat argan olie. Op dit moment alles van Andrelon. Ik begin de dag meestal met een knot en dan kan ik het later mooi los laten in een grove draai krul die dan ontstaan is.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:26

ik had ook altijd pluizend haar. ik heb dik haar met een lichte slag er in. ik heb 3 weken geleden een Steampod van Lloreal gekocht en dit is voor mij echt de uitvinding. ik doe mijn haar gewoon wassen met Andrelon (shampoo en conditioner), dan doe ik wat product in mijn haar die bij de Steampod zaten. mijn haren droogfohnen, alvast zorgen voor volume en dat het droog is natuurlijk. dan doe ik nog een product in mijn haar wat bij de Steampod hoort. en dan de Steampod gebruiken.

de steampod is niet schadelijk voor je haar. er zit een kammetje in dus je haar wordt er ook echt zijdezacht van. ik ben hier zooo tevreden over!! het kost me natuurlijk wel iets meer werk dan voorheen. maar mijn haar pluist niet meer, is zijdezacht, en ik heb altijd het gevoel alsof ik net van de kapper af kom. geweldig!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:33

Hier nog iemand die jaaaarenlang heeft moeten zoeken naar een oplossing tegen pluizend haar. Gebruik nu al een aantal jaar dit spul van de action (heb ook echt een oliebol aan voorraad staan voor het geval dat het er ooit uit zou gaan), wat ik na het douchen inspray voor ik het 1x doorborstel.

Afbeelding

Na het doorborstelen doe ik mn natte haar op een strakke staart en spray ik in mn haar haarspray en dan laat ik het opdrogen.

Krijg nu regelmatig complimenten hoe mooi mensen mijn krullen vinden :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:37

meggiemeg schreef:
Mijn zus heeft het heel erg, mijn moeder ook, beide gebruiken cowboy magic, geen last meer sindsdien

Ik heb ook al een paar keer die neiging gehad. Ik ga het toch eens uitproberen... Maar dan niet 's morgens voor dat ik naar mijn werk moet.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:41

Vooral dat borstelen wat iemand zegt kan ik me in vinden. Ik borstelde ook altijd mijn haar maar dat werkt gewoon niet.. Het wordt mega pluizig en raar. Kam het alleen onder de douche en als ik 1 knoop heb kam ik die er uit met mn vingers. anders is er niks meer mee te beginnen :P

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:50

Simbaa schreef:
Hier werken maar twee dingen, de fohn en stijltang :D

Idem, met steampod !! *D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:44

Enige wat mijn krullende kroeshaar in bedwang houd (na alles zo ongeveer geprobeerd te hebben) is van Aunt Jackie, Knot on my Watch. Echt ideaal, ook op droog haar. Het zorgt voor grove gladde krullen en de knopen gaan er zo uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:12

Mijn kapper gaf als advies om pluizend krullend haar niet (droog) te borstelen. :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:17

Ja, zeker weten de CG methode gaan doen! En dat betekent: je net gekochte Aussie producten snel terug naar de winkel brengen :D Het is even een studie, maar je haar wordt er zooooveel beter van.

En: gebruik glijmiddel tegen pluizig haar! Werkt echt geweldig goed _/-\o_ :j Gewoon Etos huismerk of durex kan (op waterbasis = CG) +:)+

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 00:33

Glijmiddel ?? _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:25

que? :+

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:48

Vraag om hierop in te haken!

Hoe slapen jullie met je haar?

Inmiddels ben ik blij met mijn krullen, maar ik douch/was savonds i.v.m. werk. Maar hoe hou ik mijn krullen mooi tijdens het slapen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:54

ja eigenlijk zou je dan moeten slapen op een satijnen kussensloop.
en je haar in een bonnet doen.
zoiets
https://www.curlysecret.nl/nl/producten ... 14599.html

en ik doe het in een staart boven op mijn hoofd.
smorgens refresh ik het dan met water en ik gebruik yari curl activator en wat gel :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 20-11-19 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt