HELP, hoe overleef ik hoofdpijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 22:20

Peanutbutter schreef:
Ik moest gelijk denken aan anti-conceptie.
Is daar al eens naar gekeken ?

Wat voor anticonceptie heb of slik je ?

De pil (Mylan), maar deze is het afgelopen jaar ook gewisseld omdat deze een tijd lang niet leverbaar was. Ik heb zelf specifiek weer om deze pil gevraagd omdat ik daar geen klachten bij had.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:21

Spanningshoofdpijn staat eigenlijk voor spierspanningshoofdpijn, dat je dus hebt als je spieren gespannen zijn. Hoeft verder niks met stress te maken te hebben! En als je veel achter de computer zit kan je idd wel last hebben van nek en schouders.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:25

Heb je al eens overwogen dat je hoofdpijn een teken kan zijn van een voedselintolerantie? Bijvoorbeeld een sulfiet overgevoeligheid? (Nee dat zit helaas niet bepaald alleen in wijn) Maar andere intoleranties kunnen ook. Hoeft niet uiteraard, maar wil je de optie maar meegeven.

Qua overleven, ken je deze? https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... 05523.html

Ik smeer er graag mijn slapen en nek mee in als ik hoofdpijn vanuit de spieren heb. Heb er meer mensen enthousiast over gehoord, dus wellicht het proberen waard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:35

LoveUggs schreef:
Peanutbutter schreef:

De pil (Mylan), maar deze is het afgelopen jaar ook gewisseld omdat deze een tijd lang niet leverbaar was. Ik heb zelf specifiek weer om deze pil gevraagd omdat ik daar geen klachten bij had.

Er is zoveel gerommel met medicatie en anti-conceptie door tekorten en ook hoge kosten.
Is er een mogelijkheid om er een maand of 4 mee te stoppen of over te gaan naar een spiraal ? Het kan zomaar de druk van je hoofd afhalen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:48

Wat ik niet lees: hoe is jou bloeddruk? Te hoog en te laag veroorzaakt ook hoofdpijn.

Ik heb een te lage bloeddruk, is mijn bloeddruk lager dan ik normaal heb: ben ik erg moe en zware hoofdpijn. Ik kan echt iedere dag pijn hebben, het is voor mij normaal om 5 van de 7 dagen extreem veel hoofdpijn te hebben.

Om maar geen pillen te moeten slikken, heb ik munt olie voor om op hoofd te smeren. Wat bij mij redelijk helpt.
Ik moet koffie drinken van dokter en ik heb nog een natuurlijk druppels om in te nemen met suiker. En ik moet veel gaan sporten.
Vandaag toevallig even geen hoofdpijn, dus heb verder niets genomen.

Ik weet dat ik sneller hoofdpijn krijg als ik slecht geslapen heb, ik kan daardoor paar dagen pijn hebben..

Ik krijg nog een scan voor hoofd, maar dokter en ik kunnen bijna zeker zeggen dat mijn te lage bloeddruk het probleem is.

Misschien een idee om daar naar te kijken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:53

Isabel schreef:
Stress hoofdpijn (spanningshoofdpijn) komt vaak ook doordat je nek/ rugspieren vastzitten. Heb je hier al eens naar laten kijken?

Wat jij beschrijft is meer spierspanningshoofdpijn en dat heeft niet zoveel met stresss te maken. Ik heb het ook, maar dan puur vanwege een verkeerde houding.

Ik ben helaas ervaringsdeskundige betreft spierspanningshoofdpijn en migraine....

Heb je zoiets al eens geprobeerd?
https://www.deonlinedrogist.nl/arkophar ... 61507.html

BigOne

Re: HELP, hoe overleef ik hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:57

Lage bloeddruk hoeft geen hoofdpijn te geven , mijn bloeddruk is al mijn hele leven laag , 90/60 en gelukkig nooit hoofdpijn . Hoge bloeddruk geeft vaker een risico op hoofdpijnklachten. Ts, je zit voor je werk achter de pc, was dat in je vorige baan ook zo? En laat je houding op je werk ook nakijken.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:01

Toen ik je openingspost las dacht ik direct: hoe ziet jouw dagelijks leven eruit?

Veel achter de computer, en zitten in het algemeen, is enorm van invloed op je rug en hoofd.

Ik merk dit zelf ook heel erg. Ik kreeg als advies van de dokter en de fysio om ieder uur minstens 1 keer rond te wandelen en even niet naar het scherm te kijken.

Daarnaast ook privé voldoende bewegen.

Alle andere genoemde opties zijn uiteraard ook goed mogelijk, maar ik denk dat de oorzaak soms heel simpel kan zijn.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:02

Bij mij helpt magnesium(citraat pillen slikken of olie smeren) goed tegen hoofdpijnklachten.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:07

Klinkt gek, maar een flink potje janken? Had vroeger ook vaak spanningshoofdpijn, vooral als ik me groot en sterk probeerde te houden. Inmiddels heb ik het vrijwel nooit meer gelukkig, maar mezelf even helemaal laten gaan helpt mij echt. O:) Jankfilm op, comfortfood en zakdoeken erbij. Meteen daarna voel ik me eerst slechter, maar na een nacht goed slapen ben ik er weer helemaal! Heb wel altijd een paar uur dikke ogen, maar de hoofdpijn is bij mij dan weg. *\o/* Net of ik dan alles kan loslaten en weer echt kan ontspannen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:15

Hier ook hoofdpijnpatient. Op een bepaald moment had ik 5 dagen per week in meer of mindere last van hoofdpijn (waarvan meestal 2 a 3 dagen dat ik kon functioneren en min 2 dagen dat ik amper iets kon)
Minder pillen nemen en naar de osteo gaan heeft heel goed geholpen. Nu nog een dag of 2 in de week last van meestal mildere hoofdpijn.
Nu en dan heb ik wel nog eens erge hoofdpijn. Vaak in stressperiodes waardoor ik ga verkrampen in schouder en nek en het op mijn hoofd slaat. Nu ben ik net een paar uur hoofdpijnvrij nadat het zaterdag kwam opzetten.
Tijdens eten heb ik idd minder of geen last en vaak als ik buiten wandel of paarden doe ook niet/minder.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:41

LoveUggs schreef:
Peanutbutter schreef:

Ik wilde hetzelfde zeggen, voor sommige mensen is stoppen met de pil de oplossing.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:00

Het verhaal klinkt bekend voor mij. Heb ook erg vaak hoofdpijn, echter ook vaak pijn bij schouderbladen. Dit zorgde bij mij voor de hoofdpijn wanneer de spanning te hoog werd.

Ben bij verschillende artsen geweest. Niks erg afwijkends te vinden. Heb ook amytriptyline gekregen van de neuroloog, dit hielp helaas niet.

Ben afgelopen jaar (aantal jaar verder) doorgestuurd naar een revalidatie centrum voor een behandeling van chronische pijn. Dit heeft tot nu toe het meeste invloed gehad.

Wat bij mij helpt is warmte op nek/schouders, massage en goed bewegen. Ook niet te lang in dezelfde houding zitten. En uiteraard goed drinken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:19

Lante schreef:
LoveUggs schreef:

Ik wilde hetzelfde zeggen, voor sommige mensen is stoppen met de pil de oplossing.

En voor sommigen wordt de hoofdpijn daarna ondragelijk!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:44

LadyMadonna schreef:
Isabel schreef:
Stress hoofdpijn (spanningshoofdpijn) komt vaak ook doordat je nek/ rugspieren vastzitten. Heb je hier al eens naar laten kijken?

Wat jij beschrijft is meer spierspanningshoofdpijn en dat heeft niet zoveel met stresss te maken. Ik heb het ook, maar dan puur vanwege een verkeerde houding.

Ik ben helaas ervaringsdeskundige betreft spierspanningshoofdpijn en migraine....

Heb je zoiets al eens geprobeerd?
https://www.deonlinedrogist.nl/arkophar ... 61507.html

Klopt! Maar van stress ga je je spieren vaak onbewust aangespannen houden, vandaar de koppeling met stress en spanningshoofdpijn. Maar spanningshoofdpijn kan inderdaad dus ook van een verkeerde houding komen, of zoals TS het lange achter de computer zitten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 07:47

Mijn bloeddruk is altijd goed geweest. Zowel bij bezoekjes aan de dokter als thuis op verschillende momenten dat ik hoofdpijn had. (Handig, mama in de zorg die zelf een bloeddruk metertje heeft).

Die van de rituals ga ik even bestellen! De moeite waard om te proberen! Moet deze maand doorkomen en daarna kunnen we verder kijken :j

Voor nu, een half uurtje geleden wakker geworden met hoofdpijn en hij trekt nu langzaam weg dus ik hoop dat dat zo blijft!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:53

Tip
Laat je ogen eens testen bij opticien. Een speciale computerbril kan ook helpen tegen hoofdpijn als je onbewust je ogenspieren spant.
Je beeldscherm op filter blauw licht kan ook helpen.

Vroeger veel migraine aanvallen gehad, hormoongevoelig. Ik lag elke maand wel een paar dagen in het donker
Sinds ik na de overgang niet jeer ongesteld ben, is het een zegen. Geen migraine meer

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:58

Het enige wat voor mijn man werkt is 4x per jaar osteo.
Daarnaast let ook op met thee. In zowel zwarte als groene thee zit theïne die effect kunnen hebben. Zeker als je het veel drinkt kan het de moeite waard zijn over te stappen op kruidenthee en rooibos.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:58

Jeej, herkenbaar dit!
vanaf mijn 12e te kampen met de combi van spierspanningshoofdpijn én migraine (heerlijke mix).
Advies qua voeding was om kaas (m.n. camembert, brie en aanverwanten), sinaasappels en wijn vooral niét te eten/ drinken.
Koffie niet te schrappen, maar met mate te nuttigen (bij mij ligt de grens op 3 koppen per dag, daarna krijg ik er last van).
Genoeg te drinken (water, groene-/kruidenthee)
De computer af en toe echt links te laten liggen (heb een zittend beroep achter de pc, en heb een bril met blauwfilter om dat enigszins te ondervangen).
Anticonceptie heb ik ook Mylan, en daar moet ik vooral niet te veel mee rommelen óf mee stoppen, want gegarandeerd dat ik dan méér hoofdpijn heb.

Voor de spanningshoofdpijn kreeg ik voorheen vanuit de fysio behandelingen, maar dat hielp steeds maar een weekje en dan lag ik weer plat met hoofdpijn. Daar ben ik mee gestopt.

Verder weet ik dat ik een vrij lage bloeddruk heb (onderdruk zit vaak maar rond de 50-55, bovendruk is wel normaal met 110), een b12 tekort (supplementeer ik en word met bloedonderzoek bijgehouden of we het eindelijk op peil krijgen, vooralsnog niet), en zijn ze nog bezig met de waarden van schildklierhormonen bij te houden, om te kijken of dat normaliseert als de b12 normaliseert, of dat dat separaat is en dus separaat behandeld moet worden.
Door de lage onderdruk plus het b12 tekort ben ik structureel duizelig, wat natuurlijk hoofdpijn in de hand werkt... Tel daar nog wat artritis en hypermobiliteit bij op, waardoor je spieren dus sowieso vaak te hard werken om de boel te stabiliseren... :')

Ik ken je probleem dus, en ik probeer héél hard oplossingen te vinden, maar heb het vermoeden dat dat écht een lifestyle change eist, met een baan die geen of véél minder uren achter de pc vereist.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:12

Ik heb niet bijzonder veel zin om te typen op mobiel maar hier ook chronische hoofdpijnpatiënt.

Zowel spierspanning als migraine als zenuwpijn. Ik zit inmiddels ook aan de amitriptyline en de Buprenorfine. Gelukkig heb ik een verwijzing voor chronische fysio dus daar zit ik ook een uur in de week.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 08:14

Ik ben al bij de opticien geweest. Aan mijn ogen niet ligt het eigenlijk niet. Een kleine afwijking van -0.25. Daar heb ik nu dus een bril voor, maar die zorgt er alleen voor dat ik rustiger kan kijken. Een bril met blauwfilter is misschien nog een optie idd!

Koffie drink ik niet, lust ik niet, ga ik ook nooit lekker vinden :+
Qua thee heb ik eigenlijk alleen verschillende soorten rooibos staan.
Ik denk eraan binnenkort eens zonnatura thee te halen, en te kijken wat dat is en doet.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:23

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht staat het er al tussen.

Ik heb zelf nauwelijks hoofdpijn, maar zag bij iemand anders op FB de tip van een wasknijper in je hand zetten. Op t stukje tussen duim en wijsvinger. Diegene had veel last van hoofdpijnen en t werkte blijkbaar.
Je moet t goeie plekje zien te vinden en even volhouden.

Mocht je meer willen weten, stuur ff een pb, dan ga ik t origenele bericht erbij zoeken.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:25

Hallo LoveUggs,

Wat enorm vervelend ik weet hoe het is. Ik heb vanaf mijn 15de elke dag hoofdpijn ook door de malle molen geweest van scans, migraine pillen (werkt niet) ook een bril voor een minimale afwijking niks leek te werken. Zo heb ik Jaren aangemodderd met de gedachte zo is het nu eenmaal.

Ik heb sinds mei een nieuw kussen gekocht die erg plat is. Ik ben naar een bedden speciaal zaak gegaan en heb meerdere kussens getest. Het kussen wat ik uiteindelijk gekocht heb is echt een opluchting. Na jaren van hoofdpijn dan heb ik het over +- 20 jaar elke dag. Is het nu voor 95% beter. *\o/*

Ik raad je aan om ook daar is naar te kijken ga naar een bedden speciaal zaak en kijk is wat voor kussens je aanspreken. Let wel dit was niet na 1 dag en hup ik lig lekker dit heeft een weekje geduurd maar het was het zo waard. Kussen zijn vaak wat duurder maar jeetje wat had ik dit veel eerder moeten doen. Toch wat bezuinigen op de verkeerde dingen :D

Het kussen wat ik uiteindelijk gekocht heb is:
Melody - Hoofdkussen - Wit - Soft - 14cm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:31

Als je veel medicijnen geslikt hebt zal het vanaf nu al beter gaan, meestal zijn de eerste 24 uur het zwaarst.
Verder idd veel water drinken, ik drink met mijn migraine geen thee met theïne er in, goed dat je geen koffie drinkt..
Gember kan ook helpen als je hoofdpijn hebt, gewoon capsules of thee er mee maken.
En idd fysio/osteopaat/chiropractor eens benaderen. Hier nu 1x in de 6 weken naar de chiropractor en verder fysiotherapie.
Het zal wel lastig worden om niets te nemen maar het is wel echt het beste dus probeer het vol te houden en vraag anders naar een medicijn dat je wel mag hebben, toen ik opgenomen werd hadden ze 2 soorten die ik wel mocht nemen, 1 tegen de misselijkheid en 1 waar je wat suf van werd en die de scherpe randjes er wat af haalde.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:37

Als jouw hoofdpijn spanningshoofdpijn is dan ligt de oplossing in het verlagen van je spierspanning. Al het andere is symptoombestrijding, wat heel prettig kan zijn trouwens. Als je niet van nature een hoge spierspanning hebt dan kan het misschien wel worden opgelost. Ik heb ooit van een fysio geleerd om heel hard op de twee knobbels die onderaan achter op de overgang van je schedel en je hals zitten te drukken. Dat kan echt helpen en wat Furyke zegt, de wasknijper! Sterkte loveuggs, ik leef met je mee!