Verzorgings producten baby, naif/weleda of...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Re: Verzorgings producten baby, naif/weleda of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:53

Ik gebruik verzorgingsproducten van Nutrimetics voor mijn baby. Daar zitten meen ik alleen natuurlijke ingrediënten in en het ruikt heerlijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:05

ChantalSmook schreef:
Bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Vooral dus niet teveel gaan komen zo te zien haha. Doelde idd meer op de natuurlijke producten ipv huismerken e.d. maar toch bedankt voor de input.

Zarqa baby!
heerlijk!

En geen billencreme als sudo of wat dan ook, maar lanoline (tepelcreme).

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:43

Hier ook begonnen met zarqa. Gebruik nu de producten van Weleda en attitude. Van dit merk het eerste jaar ook de billendoekjes gebruikt. Mijn zoon heeft ook eczeem en een hele droge huid vooral in de winter.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 22:47

Phrono schreef:
Hier ook begonnen met zarqa. Gebruik nu de producten van Weleda en attitude. Van dit merk het eerste jaar ook de billendoekjes gebruikt. Mijn zoon heeft ook eczeem en een hele droge huid vooral in de winter.

Hoe bevalt je het verschil met zarqa ivh met weleda bv?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:53

Ik vind Weleda toch fijner. Ik had het idee dat mijn zoon toch sneller een droge huid had met zarqa. En Weleda heeft een fijn geurtje aan hun producten, zarqa is vrij geurloos. Ook een voordeel: Weleda is makkelijker verkrijgbaar. De tandpasta daarvan bijvoorbeeld is ook erg goed! Over attitude ook erg tevreden. Heel fijn merk. Wel duur, zeker de billendoekjes, maar biologisch afbreekbaar en mijn zoon heeft nog nooit luier uitslag gehad oid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:22

Hier geen Zwitsal, bah.

Naïf, Sophie de Giraf babyolie en Rituals baby.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:38

Ik wilde juist geen parfum. Daarom vind ik Zarqa zo ideal!

Rituals voor bbaby's heb ik als kraamcadeautje gekregen. Die is vervolgens als kraamcadeautje weer door gegaan naar iemand die het wel graag wilde hebben.

Weleda vind ik voor mijzelf niet fijn, ik kan de geur niet waarderen.
En met Zarqa blijft je baby echt naar zichzelf/baby ruiken.

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat onze dochter maar 1 of 2 keer in de week in bad/ onder de douche gaat. Dr "kwijl gebied"" was ik elke avond met met een washandje met warm water (net als dr handen, maar die doe ik standaard na het verschonen van de luier).
Van de zomer ging ze wel dagelijks "in bad" (in een zwembadje/emmer/badje in de tuin, maar zonder sop, alleen water, en op vakantie mocht onze waterrat elke dag het zwembad in)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:29

Kijk ook eens naar de baby billen zalf van Dr. Leenarts. Daar hoor ik ook goede verhalen over. Daarnaast heb ik gekozen voor Naif om mee te beginnen. Las over de weleda calendula dat dit nog wel eens kon prikken.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:53

Ja de geur van Weleda is ook natuurlijk ( essentiële oliën van de gebruikte planten en bloemen ) . , dus het kan zijn dat je die niet aangenaam vindt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:42

Tegen zere billen helpt bij ons 'Burts Bees ointment' maar dat is allemaal zo persoonlijk.

Badderen en masseren doe ik voor de baby vooral met Sophie. De peuter met Rituals, maar ik vraag me af hoe natuurlijk dat is.

Lush heeft voor baby's ook een fijne crème, Dreamcream. En verschillende zepen zijn babygericht, er is ook een massagebar speciaal voor zwangere vrouwen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:02

Hier weleda inderdaad, maar die calendulageur moet je wel van houden.. Is een beetje zurig :D
Vind zelf Naif super fijn en oh lief ook

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:09

Hier Weleda, Naif en Burts Bees gebruikt, en nog steeds, ze is nu drie jaar. Binnen elk merk voorkeur voor bepaalde producten.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:52

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:56

Moedermelk en water, meer is niet nodig voor een baby :-). Moedermelk kan in het badje, op wondjes, in een verstopt neusje, voor droge huid en je kunt moedermelk creme maken voor zere billen.

Mocht je moedermelk niet willen dan water (zeep is tot ze eten in hun haren smeren echt niet nodig!) en om het huidje in te smeren een bio olie (jojoba, amandel bijv.)

Als je graag met een creme wilt smeren dan zou ik de producten van Lavera gebruiken, die zijn „schoon“ (ja ik heb alle ingredienten apart opgezocht haha)

Ik heb ook rozenhydrolaat gekocht, daar was ik van onder de indruk wat dat doet voor een baby huid, en het ruikt ook super lekker!

Als tip voor billendoekjes: Waterwipes, echt perfect! Alleen water en een druppel fruit extract. Alle andere waterdoekjes bevatten nog andere ingredienten die voor babyhuidjes niet altijd geschikt zijn. Ze zijn prijzig maar je kunt ze overal voor gebruiken.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:03

Ik gebruikte inoli voor in het badje, maar twijfel nu of dat op natuurlijke basis was. Vond het wel erg fijn, subtiel geurtje en heerlijk voor de huid.

Op de billetjes inderdaad Weleda calendula!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:58

Maxima_S schreef:
Moedermelk en water, meer is niet nodig voor een baby :-). Moedermelk kan in het badje, op wondjes, in een verstopt neusje, voor droge huid en je kunt moedermelk creme maken voor zere billen.

Mocht je moedermelk niet willen dan water (zeep is tot ze eten in hun haren smeren echt niet nodig!) en om het huidje in te smeren een bio olie (jojoba, amandel bijv.)

Als tip voor billendoekjes: Waterwipes, echt perfect! Alleen water en een druppel fruit extract. Alle andere waterdoekjes bevatten nog andere ingredienten die voor babyhuidjes niet altijd geschikt zijn. Ze zijn prijzig maar je kunt ze overal voor gebruiken.

Totaal eens met dit :D

voor de extreme stront uitbarstingen tot halverwege dr rug had ik wel een waslotion, die van Louis Widmer Babypure (Shampoo en Waslotion)
Mijn dames zijn nu 2 en bijna 4, en de keren dat hun haren zijn gewassen met sop/shampoo zijn op 2 handen te tellen (bij de jongste nu 3 keer en de oudste 5 of 6 keer). En vieze haren? nee hoor!
uitspoelen met water is voldoende. Ook alle niet plakkerige etenswaren krijg jegewoonprima eruit gespoeld met water. Alleen de "antiberg zalf/creme" was echt geen doen. Daar heb ik de shampoo/waslotion voor gebruikt

De waterdoekjes van kruidvat zijn ook heel erg prettig!

maar als je dan toch iets wil gebruiken ben je al goed bezig door zwitsal te vermijden en naar Naif te gaan kijken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:28

Kindje is 3 jaar oud mensen, het zal wel goedgekomen zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:33

Esme_ schreef:
Eigenlijk gebruikte ik bijna geen verzorgingsproducten voor mijn baby. Alleen Weleda billenbalsem en Weleda Calendula douchecreme. Verder geen lotions of cremes ofzo. Ik zou dus ook niet teveel kopen, bijkopen kan altijd nog!

Echt als er een commericiele organisatie je wilt leeg trekken is het mbt je kindje!.
koop niet te veel en vooral niet vooraf is mijn ervaring

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:09

Ik ben positief over Naif, voor in de douche en badschuim. Daarnaast de billencreme en zonnebrandcreme van Dokter Leenarts. Oja, en de badolie van Dokter Leenarts. Het lekkere aan Naif vind ik wel dat er toch iets van een geurtje aan zit (dochter heeft veel last van eczeem, meeste geparfumeerde producten kan ze niet goed tegen).

Maar het is inderdaad erg persoonlijk. Mijn ervaring is ook dat je er erg lang mee doet en met name het eerste jaar gebruik je het niet / nauwelijks.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:52

Urbanus schreef:
Kindje is 3 jaar oud mensen, het zal wel goedgekomen zijn.

:')

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:21

Billenbalsem en olie van Weleda, billendoekjes van Naïf en wasmiddel van Neutral. Ik ben heel blij met de producten! Nooit geen irritatie of uitslag en als je de aanbiedingen in de gaten houd is het ook betaalbaar.