Buikvet verliezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:01

white_flame schreef:
Ik sport 2x per week... mijn eten halveren lijkt mij niet zo een top idee, omdat ik al heeeel weinig eet.

Chips etc eet ik sowieso niet. Dus daarom vroeg ik mezelf een beetje af wat ik nog kan doen hahaha

Zou ook kunnen dat je juist meer moet gaan eten. Juist omdat je aangeeft al heel weinig te eten. Zou mij over een beetje buikvet niet druk maken. Buik heeft iedereen en een beetje weerstand heb je nodig.

Anoniem

Re: Buikvet verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:13

Juist anders of meer eten klinkt me in jouw geval beter. Maar daarvoor is er echt meer advies nodig. Je kunt altijd een voedingsschema laten opstellen bij een voedingskundige (in opleiding) !

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:27

weinig eten is idd niet altijd het antwoord!

mijn dietiste gaf de volgende tips mee:
- veeeel water drinken. je lichaam zuivert zo beter waardoor je beter kunt afvallen
- inderdaad zorgen dat het verbruik hoger is dan de inname. maar draai niet door. gun je zelf wel een cheatday anders is het never nooit vol te houden.
- minstens 4 uur in de week bewegen. wandelen, zwemmen, net wat je leuk vind.
- vind een sport wat je leuk vind!! het heeft geen zin om 4 u aan gewichten te trekken als de motivatie er niet is, want dan is dit maar van korte duur
- doe inderdaad planken, buikspieroefeningen vaker even op de dag. niet in 1x 30 minuten. doe bijvoorbeeld 3 x 5 minuten. het is bewezen dat dit effectiever is.
- let inderdaad heel erg op je voeding..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 00:32

Cryolipolyse :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 01:15

Je komt over als een jong iemand? Adviezen hier moeten dus een beetje voorzichtig worden gegeven.. verder helpt weinig eten echt niet voor je verdere verbranding. Meiden die echt aan bv bodybuilding doen eten juist goed en de juiste hoeveelheid, zéker niet te weinig. Verder 'hoort' een beetje buikvet er wel bij en hoeft dat niet ongezond te zijn tot op een bepaalde hoogte. Lekker in de sportschool ook gaan krachttrainen en gezond blijven eten als je het echt graag wil. Consistentie is alles, maar wel op de juiste manier.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:58

_Denise_ schreef:
Cryolipolyse :D

Is dat bevriezen? Ja... ai, er zijn al heel wat mensen wiens huid helemaal afgestorven is.... dan maar een buikje ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:42

TS, wat is 'heel weinig' eten?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:53

StillAngel schreef:
Je komt over als een jong iemand? Adviezen hier moeten dus een beetje voorzichtig worden gegeven.. verder helpt weinig eten echt niet voor je verdere verbranding. Meiden die echt aan bv bodybuilding doen eten juist goed en de juiste hoeveelheid, zéker niet te weinig. Verder 'hoort' een beetje buikvet er wel bij en hoeft dat niet ongezond te zijn tot op een bepaalde hoogte. Lekker in de sportschool ook gaan krachttrainen en gezond blijven eten als je het echt graag wil. Consistentie is alles, maar wel op de juiste manier.

Inderdaad, dus ga ook alsjeblieft niet al koolhydraten schrappen of beperken. Je hebt ze gewoon nodig.
Je zou wel eens in bijvoorbeeld myfitnesspal kunnen bijhouden wat je nou allemaal eet op een dag, gewoon om een beeld te krijgen.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 09:57

Ik ben 21, het is ook maar echt een mini mini beetje. Ik ben er niet onzeker of ongelukkig over of weet ik veel wat.
Laat dat even duidelijk zijn.

En ik eet ongeveer 1200 Calorieen op een dag denk ik zo.

Maar ik dacht als het er af kan op een simpele manier is dat mooi mee genomen, vandaar eigenlijk de vraag.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:59

Je gokt nu natuurlijk alleen maar je calorie inname. 1200 is sowieso veel te weinig, en wil eigenlijk zeggen dat je aan het ondervoeden bent en zou je meer moeten eten lijkt me zo. Als je echt wil weten wat je eet, moet je al je porties gericht wegen en meten en dan eens bekijken wat je eet. En misschien eens kijken of je niet iets meer kan sporten of daar een aanpassing aan doen. 2x zegt niet veel. 2x 60 minuten? 2x 90 minuten? 2x 60 minuten intensief of daarvan 30minuten low key? Is het vooral cardio of gericht op spieren.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:03

Kijk eens om je heen in de zomer...... iedereen geeft toch een buikje.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:05

white_flame schreef:
Ik ben 21, het is ook maar echt een mini mini beetje. Ik ben er niet onzeker of ongelukkig over of weet ik veel wat.

Maar ik dacht als het er af kan op een simpele manier is dat mooi mee genomen, vandaar eigenlijk de vraag.

Dat zou veel te weinig zijn, maar als je nog nooit je eten hebt gewogen en ingevoerd kan het ook zijn dat je er ontzettend naast zit. Sommige producten bevatten veel meer kcal dan je zelf zou denken.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:10

Onmogelijk dat jij consistent 1200kcal eet op een dag. Als dat zo zou zijn zou je afvallen. Zo simpel is het.

Dat getal ligt namelijk rond of zelfs onder je BMR (wat je verbrand in absolute rust).

Dikke kans dat je je eetpatroon onderschat en/of in t weekend een heel stuk losser bent dan je denkt.

Ga je voeding tracken (MyFitnessPal raad ik je aan) en ga eens consistent 200 tot max 500 kcal onder je onderhoud eten (dit kun je simpel laten berekenen door calculators online). Houd je aan je macro's en ben eerlijk naar jezelf. Het lichaam wat je hebt is ook niet in 1 week zo geworden, dan ga je t ook niet in 1 week kunnen veranderen.

Heb je meer behoefte aan houvast of feedback dan raad ik je aan om een goede coach te zoeken.

Succes Het is makkelijker als het lijkt, je moet alleen de basis goed beheersen

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:58

Primavera schreef:
Onmogelijk dat jij consistent 1200kcal eet op een dag. Als dat zo zou zijn zou je afvallen. Zo simpel is het.

Dat getal ligt namelijk rond of zelfs onder je BMR (wat je verbrand in absolute rust).

Dikke kans dat je je eetpatroon onderschat en/of in t weekend een heel stuk losser bent dan je denkt.

Ga je voeding tracken (MyFitnessPal raad ik je aan) en ga eens consistent 200 tot max 500 kcal onder je onderhoud eten (dit kun je simpel laten berekenen door calculators online). Houd je aan je macro's en ben eerlijk naar jezelf. Het lichaam wat je hebt is ook niet in 1 week zo geworden, dan ga je t ook niet in 1 week kunnen veranderen.

Heb je meer behoefte aan houvast of feedback dan raad ik je aan om een goede coach te zoeken.

Succes Het is makkelijker als het lijkt, je moet alleen de basis goed beheersen

Dit! Mensen onderschatten zo erg wat ze eten. Veel kleine hapjes worden ook niet meegerekend, terwijl ze wel tellen. Denk aan cappuccino’s, even een blokje kaas, 1 dropje. Daarnaast bevatten sommige soorten fruit en andere voedingsmiddelen veel meer calorieën dan je denkt.
Afvallen is echt een combinatie van factoren: beweging en gezond eten ( dit is dus niet teveel, maar ook niet te weinig. Zeker als je spieren wilt kweken heb je daar energie voor nodig).
Dus jouw 1200 kcal, hoe meet je dit? Tel je sappen en andere drankjes ook mee? Soms val je meer af door iets meer te eten, zoals vezelrijke groentes. En een goed sportplan is echt essentieel! Ik train nu een jaar met een personal trainer (snap dat dit niet voor iedereen is) en ben echt enorm afgetraind geraakt in een paar maanden tijd. Echt, met een nieuw voedingspatroon en goed trainingsschema smolten de vetjes weg!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:48

white_flame schreef:

Heb je een voorbeeld van een dagmenu van 2 dagen?

Als je dagelijks rond de 1200 calorieen eet en daarbij flink beweegt dan lijkt mij dat je moet afvallen. Ik weet niet wat je lengte en lichaams gewicht is?

Wat voor sport doe je? Cardio of kracht?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:54

Als je echt zo weinig eet gok ik dat je een niet realistisch lichaamsbeeld hebt. Denkbeeldig vet dus eigenlijk. Sowieso moeten mensen hier misschien wat voorzichtig zijn met afvaltips als je niet weet of de poster daadwerkelijk aan de stevige kant is. Het laatste wat je wilt is een al magere dame stimuleren om nog dunner te worden..

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:16

Je kan gewoon stabiel blijven op 1200 kcal, met ondergewicht weliswaar meestal, maar dat kan gewoon. Er zijn ook gevallen bekend die op nog minder kcal stabiel blijven. Vaak is er iets mis met de schildklier (hier kan je je op laten prikken) en is je lichaam best fckdup geworden door je slechte eetgewoontes. Verre van gezond.

Zou je geen diëtist opzoeken TS? Die kan je helpen met een sport en eetplan voor de fitheid die je wil bereiken.

En grote kans dat dat mini mini beetje gewoon je buikinhoud is en geen vet. Als je zo weinig eet gaat je veteringsstelsel ook langzamer.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 14:18

Bedankt allemaal!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:59

Enkel buikvet verliezen zal niet lukken. Als je gaat afvallen, dan gaat vet er op alle plaatsen af, en dus ook je buik. Op de andere plek gaat er meer vet af als op de andere plek.

Ik ben bij een diëtiste geweest en heb een voedingsschema gekregen. Geen frisdranken, alleen gezonde tussendoortjes, bij het avondeten minderen in koolhydraten dus meer groenten dan aardappels. Ook rijst en pasta's (die ongezond) woog ik af wat ik mocht eten. Ik ben hiermee, en natuurlijk met meer bewegen, tien kilo afgevallen. En ja, ook mijn buik is minder.

Nu blijf ik prima op gewicht / val ik soms een beetje af met drie a vier keer in de week sporten, weinig frisdrank drinken, en veel magere producten nuttigen. Ook eet ik weinig aardappels. In het weekend snoep ik gewoon weer, dat kan ik echt niet missen.

Edit: 1200 kc eten is echt veel te weinig! Daardoor ga je niet afvallen, omdat je lichaam alles vasthoudt wat het nodig heeft. Mijn diëtiste raadde aan om op 1800 kc te gaan zitten.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:45

Chiren schreef:
Minder calorieën nuttigen dat je verbruikt.

Edit: te snel verzonden. Bovenstaande klinkt natuurlijk heel erg captain obvious, maar is wel de enige echt werkende manier voor gewichtsverlies. Als je inname niet omlaag kan, zal je verbruik omhoog moeten.

Inderdaad heel kort door de bocht, nu ik in plaats van minder meer aan het eten ben ben ik nu al 4 kg kwijt in 3 maanden. Zichtbaar slanker. Naast het intensieve bewegen en sporten leek ik niet af te vallen nu ik gewoon elke 2 uur eten naar binnen werk zie je eindelijk wel dat ik zo fanatiek beweeg. Dus hop naar een diëtist en die kan jou gericht adviseren wat goed is voor jou. En de eerste afspraken zitten vaak gewoon in je oorpakket.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:17

Zertab schreef:
Enkel buikvet verliezen zal niet lukken. Als je gaat afvallen, dan gaat vet er op alle plaatsen af, en dus ook je buik. Op de andere plek gaat er meer vet af als op de andere plek.

Ik ben bij een diëtiste geweest en heb een voedingsschema gekregen. Geen frisdranken, alleen gezonde tussendoortjes, bij het avondeten minderen in koolhydraten dus meer groenten dan aardappels. Ook rijst en pasta's (die ongezond) woog ik af wat ik mocht eten. Ik ben hiermee, en natuurlijk met meer bewegen, tien kilo afgevallen. En ja, ook mijn buik is minder.

Nu blijf ik prima op gewicht / val ik soms een beetje af met drie a vier keer in de week sporten, weinig frisdrank drinken, en veel magere producten nuttigen. Ook eet ik weinig aardappels. In het weekend snoep ik gewoon weer, dat kan ik echt niet missen.

Edit: 1200 kc eten is echt veel te weinig! Daardoor ga je niet afvallen, omdat je lichaam alles vasthoudt wat het nodig heeft. Mijn diëtiste raadde aan om op 1800 kc te gaan zitten.

Zonder te eten hoe groot en hoe zwaar de TS, valt er gewoon niks nuttigs te zeggen over benodigde kcal en kcal inname.

Als ik 1800 kcal op een dag ga eten, groei ik dicht.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:53

Is eiwit toevoegen aan je dieet een idee?
Dan krijg je meer spier, en dat zijn kooltje die de verbranding harder zetten, je zou dan zo´n impulsbandje kunnen aanschaffen waardoor je buikspieren aanspannen ( of lekker veel hoesten, dat geeft ook mooi buikje *D )

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:43

Rakkie123 schreef:
Is eiwit toevoegen aan je dieet een idee?
Dan krijg je meer spier, en dat zijn kooltje die de verbranding harder zetten, je zou dan zo´n impulsbandje kunnen aanschaffen waardoor je buikspieren aanspannen ( of lekker veel hoesten, dat geeft ook mooi buikje *D )

Wat is dit nu weer voor advies :P
Meer spieren krijg je enkel door voldoende eiwitten te weten (je hebt namelijk geen idee hoeveel ze er al eet) en je spieren progressief te overloaden.

En zo'n 'impuls bandje' doet niks hoor :P Gewoon gezond en naar doelen eten en sporten. Daar bereik je het meeste mee ;)

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:11

Weinig calorieen 1200 calorieen eten, das een geweldig advies, zodat je daarna lekker blijft jojoen :+
En van alleen gezond eten, wat je daar verder ook onder verstaat, is het ook maar de vraag of daar je buikvet van verdwijnt.

Spieren kweken (eiwit ) en die gebruiken, en zo´n impuls bandje.
En met name voldoende eiwit, en die krijgen we meestal te weinig.....dus meer eiwit eten.

Bovendien, door voldoende eiwit, maakt ook, naast de schijf van 5 grof gezegd, dat je hongergevoel stopt, dus snaaien is veel minder.

Dus perfect advies, voor 99% van de Nederlanders.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:55

Rakkie123 schreef:
Weinig calorieen 1200 calorieen eten, das een geweldig advies, zodat je daarna lekker blijft jojoen :+
En van alleen gezond eten, wat je daar verder ook onder verstaat, is het ook maar de vraag of daar je buikvet van verdwijnt.

Spieren kweken (eiwit ) en die gebruiken, en zo´n impuls bandje.
En met name voldoende eiwit, en die krijgen we meestal te weinig.....dus meer eiwit eten.

Bovendien, door voldoende eiwit, maakt ook, naast de schijf van 5 grof gezegd, dat je hongergevoel stopt, dus snaaien is veel minder.

Dus perfect advies, voor 99% van de Nederlanders.

Ik geef nergens aan dat ze 1200 kcal moet eten. Ik heb gezegd dat ze haar macro's moet uitrekenen en vanuit daar moet starten met een verschil van 200-500 calorieën.. Da's een heel verschil ;)

Bovendien kun je niet tegen iemand zeggen dat hij/zij meer eiwitten moet eten als je niet weet wat die persoon überhaupt eet op een dag.

Zo'n impuls bandje doet dus helemaal niks (ik neem even aan dat je de tell-sell abtrainers bedoeld?) voor spieropbouw.
Zoals eerder gezegd moet je progressief overloaden wat in simpele taal betekend dat je elke training (24-48u na de laatste training van die spiergroep) een nieuwe prikkel moet toedienen. Ofwel ga je zwaarder in gewicht trainen (zelfs een halve kilo meer kan genoeg zijn) ofwel ga je hoger in reps zitten.
Dan pas prikkel je je spier en daar je hem uit voor groei. Niet met elektrische prikkels.

Wat je zegt over eiwitten en hongergevoel klopt. Het heeft een meer verzadigd gevoel waardoor je minder trek hebt gedurende de dag.