Alle 4 verstandskiezen eruit, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Re: Alle 4 verstandskiezen eruit, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 17:28

Pff ja heb geluk met dat mijn maag niet zo gevoelig is met dat soort dingen want wat ik allemaal voor horrorverhalen hoorde over (bloed)overgeven... Brrr!

Bij thuiskomst meteen pijnstillers en AB genomen. Koorts is meteen minder, en voel me een stuk beter :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 07:55

Wel weer wat verhoging, maaaaarrr...

Pijn weg!!! Zwelling bijna weg!!! En zit nu lekker aan een boterham met kaas te knabbelen *\%/*

Vannacht ook heerlijk kunnen slapen :D

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:27

Fijn om te horen *\o/*
Mooi zo houden en dan heb je binnenkort nergens meer last van :)

Hier ook 4 tegelijk onder narcose, piepten net puntjes door tandvlees maar lagen vooral tegen kiezen te drukken.
En echt een droomherstel gehad. Niet gespoeld en vanaf dag 1 al minder als max pijnstilling. Echt nergens last van en at op dag 2/3 al weer pasta en ander zacht spul. Met 1,5week shoarma was nog net wat aan de enthousiaste kant, lukte, maar vooral snel moe qua kaakkracht :+ niet dat het kauwen niet lukte

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 08:58

Wat fijn dat het zo goed ging bij jou!

Heb alleen het probleem dat de rest van mijn kiezen niet meer lekker op elkaar passen. Zou dit door de zwelling komen en trekt dat nog recht?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:12

Als je kiezen ineens meer ruimte krijgen dan zou het best zo kunnen zijn dat ze een beetje aan de wandel zijn gegaan. En ja, dat gaat heel snel.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:48

Dat kan heel goed door de zwelling komen ja, of simpelweg doordat je toch aan beide raakvlakken een wond hebt die gevoelig is. Ik ben nu 4mnd verder en er zit niet veel ruimte tussen het tandvlees waar kiezen zaten. Iets zwelling en/of gevoeligheid kan makkelijk er voor zorgen dat kiezen op elkaar zetten niet prettig is. Zou me daar geen Oefen om maken op dit moment.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 09:56

Bedoel meer dat ze niet meer in elkaar passen. Pijn doet het niet meer.

Zou het wel heel poedersuiker vinden als dit niet meer rechttrekt..

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:23

Bij mij duurde het ook even voor mijn kiezen weer helemaal op elkaar konden. Het duurde +/- 1,5 week bij mij voor de volledige zwelling weg was (ook 4 verstandskiezen tegelijk, maar de 2 boven waren al door alleen de onderste 2 niet) en toen konden mijn kiezen weer gewoon op elkaar. Het zal alleen raar blijven voelen zo lang de wonden er nog zitten (reken op minstens een maand - 1,5 maand) want pas als die helemaal genezen zijn en het geen pijn meer doet als daar eten langs komt, eet je weer volledig normaal en voelen je kiezen dus ook weer normaal op elkaar.

Ik heb ook zeker een week hoge pijnstilling gebruikt, pijn nam bij mij bij 2 kiezen alleen maar toe (helaas geen idee meer welke). Reden (waarschijnlijk dezelfde als bij jou zo te lezen!) de hechtingen waren daar aan het irriteren. Ze waren iets te strak gezet, waardoor ze elke keer met eten aan de wond trokken. Eruit halen deed pijn idd maar een dag was alle pijn weg! Gewoon goed blijven spoelen ook met die spuit en dan komt alles goed!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:27

Oh horror! Ik heb er twee laten trekken een jaar of tien geleden en de andere twee zouden "een andere keer komen". Nou die zitten er nu nog steeds in.

Het heeft mij een kaakholte ontsteking opgeleverd al het breek- en trekwerk bij de kaakchirurg. Ik heb daar nog maanden last van gehad.

Bij jou klinkt het een stuk hoopvoller :-)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 10:56

Bah, vervelend zeg beert!

Vind dat spoelen met die spuit zo eng :') gister in t ziekenhuis kwam er natuurlijk heel veel bloed mee uit door t weghalen van de hechtingen. Ben echt doodsbang voor bloed :')

Nu al wel een paar keer gespoeld met de spuit, en t valt eigenlijk reuze mee. Alleen blijf er tegenop zien xD

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 14:12

Okee ben k weer.

Voelde net wat zitten naast mijn achterste kies. Zou het kunnen dat dat hechtdraad is? Want zo ziet het er wel uit. Dacht eerst dat t viezigheid was dus probeerde het voorzichtog weg te poetsen maar dat lukte niet..

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:38

just_kiki schreef:
Hier ook alle 4 echt uit de kaak gesneden (lagen nog best diep!) en ben echt serieus zo ziek van geweest.
Heeeel veel pijn. Heel mijn gezicht opgezwollen.

Is nu al behoorlijk wat jaren geleden maar heb ook lang pijnstilling gebruikt.
Echt ik ben blij dat ze ze alle 4 gedaan hebben want ik ging echt noway nog terug :+

Idem hier, al waren het er 'maar ' 3. Brrrr. Word al naar als ik dit topic lees.
Serieus: als ik moet kiezen tussen nog een keer die drie verstandskiezen eruit of alle drie mijn kinderen achter elkaar opnieuw krijgen, dan kies ik de driedubbele marathonbevalling. Zonder twijfel.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:42

Je hebt natuurlijk gewoon een wond in je mond, dus best logisch dat alles wat raar en ‘los’ aanvoelt. Ik voelde her hechtdraad wel duidelijk zitten iig.

Heb je het advies gekregen om zo veel te poetsen en schoon te spuiten?
Ik krijg namelijk de indruk dat je er best veel aanzit?

Ik kreeg namelijk het advies om er zo weinig mogelijk aan te zitten, als in 2x per dag poetsen en 1x per dag (voor het naar bed gaan) schoon spuiten, met als reden dat er een ‘weefselprop’ gevormd moet worden in de wond, als je er steeds aanzit moet poetsen en spuiten dan duurt dat veel langer op te herstellen.

Maar mogelijk heb jij een ander advies gekregen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 14:47

Hier elke keer na het eten poetsen en spoelen. Zoveel spoelen lijkt mij idd ook niet ideaal...

Denk dat ik sochtends en savonds met de spuit ga spoelen en overdag met eten gewoon even een slok zout water neem en zo spoel.

Maar was met mn tong voorzichtig aan het voelen en toen voelde ik die hechtingen zitten..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:36

Hechtingen kun je inderdaad best voelen, ook zou je bijv het knoopje kunnen voelen zitten.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 22:40

Voel de hechtingen overal wel zitten, alleen die san de zijkant zit is een beetje vreemd :') Achja, die lost vanzelf wel een keer op :)

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:04

Aww wat een nare ervaring ...

Ik heb er bij de mijne ook erg last van gehad. Ook alle 4 in 1 keer eruit.
Na een week huilen van de pijn en blijven bloedklonters ophoesten bleek
dat er een hematoom was ontstaan in één van de wonden (als ik het goed begreep een soort ontsteking)
Heb toen aan de pijnstillers gezeten net een trapje onder de morfine ... niet fijn, dus ik begrijp dat het echt afzien al is geweest voor je!
Het gaat wel weer over, ik heb er uiteindelijk na die week hel nog een week last van gehad, maar dan ging het beduidend beter. Veel beterschap in ieder geval!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 10:47

Net toch de spoed gebeld. Ondanks AB sinds donderdag gewoon nog stééds koorts. Snap er niks van :n

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:56

He jakkes!
Hoop dat ze wat voor je kunnen doen!
Ik mag er woensdag 2 uit laten halen bij de kaakchirurg vind het dood eng

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:57

Ja onder gehele narcose via zilvere kruis verzekering gedaan . Geweldig goede ervaring!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 11:16

Ze gaan er nu niks mee doen. Moet mn AB kuur afmaken en als ik dinsdag nog steeds koorts heb of t wordt erger moet ik weer bellen..

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:42

J_emma schreef:
Idem hier, al waren het er 'maar ' 3. Brrrr. Word al naar als ik dit topic lees.
Serieus: als ik moet kiezen tussen nog een keer die drie verstandskiezen eruit of alle drie mijn kinderen achter elkaar opnieuw krijgen, dan kies ik de driedubbele marathonbevalling. Zonder twijfel.

:=

Vervelend dat je er zoveel last van hebt TS :(:)

Voor de mensen die nog moeten (en als tegenhanger van de horrorverhalen): ik heb er ook ‘maar’ 3 tegelijk laten verwijderen, maar had geen centje pijn en zat 2 dagen later alweer te paard :D Zo kan het dus gelukkig ook.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:45

Ik weet niet anders dan dat ze 4 verstandskiezen tegelijk verwijderen.
Ik heb ze ook alle 4 er tegelijk laten uithalen. Heb wel een heftige nabloeding gehad maar verder weinig pijn en kon na een paar dagen best wel goed eten. :) Het is nu niet iets wat ik zo opnieuw zo doen, maar na alle horrorverhalen die ik heb gehoord, viel het me uiteindelijk heel goed mee.
Veel beterschap gewenst! :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 12:01

Heb van de wonden weinig last meer. Jeukt vooral verschrikkelijk en voelt een beetje vervelend met slikken soms... Maar vooral die koorts en het feit dat ik nog zo slap en moe ben...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 19:39

Nou, om mijn verhaal nog even een goede afloop te geven;

Afgelopen maandag nogmaals naar het ziekenhuis geweest. In mijn mond zag alles er supernetjes uit. Voor de zekerheid zijn de rest van de hechtingen in de onderkaak er ook uitgehaald. Inclusief die rare hechting in de zijkant dus. Boven hebben ze laten zitten.

Kaakchirurg zelf kwam ook nog even den babbeltje maken. Over de koorts hoefde ik me geen zorgen te maken, dit had niks te maken met mijn kiezen. Dit zou de 'nasleep' van de narcose zijn. Moest ook stoppen met telkens temperatuut opnemen want dat zorgt natuurlijk ook weer voor stress, tenzij ik echt ging gloeien oid. Maar dat is niet gebeurd.

Antibiotica kuur afgemaakt en vooral veel uitgerust deze week.

Vrijdag weer voorzichtig wat gewerkt. Merk dat mijn concentratie en aandacht nog wel ver te zoeken is maar het ging verder best okay.

Ondertussen heb ik helemaal geen pijn meer en kan ik weer redelijk normaal eten.

Merk dat ik me elke dag weer een stukje beter voel :D