Slijmbeurs ontsteking schouder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:32

Popstra schreef:
Ik loop al een maand of 2 te emmeren met een tennisarm. Word er gek van. Die pijn is soms echt niet te doen. Ik stoot soms mijn elleboog tegen de deurpost. Ik krimp dan in elkaar van de pijn..en dan stoot ik geeneens hard.
Ik slik dagelijks diclofinac. Rust houden gaat lastig hier met 5 honden... 7 paarden...
Ik zit soms op mijn hurken de mest met mijn handen op te ruimen anders lukt het niet...wil niet met de vork in de weer.
Heb wel personeel en mijn man doet veel maar je werkt toch mee.

Je kan nog beter wat breken

Daarvoor werkt shockwave wel heel goed! Doet pijn, maar mijn klachten waren snel veel verminderd. Blijft een zwakke plek, maar de pijn van toen nooit meer gehad

Popstra

Re: Slijmbeurs ontsteking schouder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:34

dankjewel voor de tip. Fijn om een topic te lezen met ervaringen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:36

Ik had ook een slijmbeursontsteking in mijn schouder.
Heb begin november een echogeleide injectie met cortisone laten zetten, daarna fysiotherapie.
Ben nog steeds bezig met de fysio, maar het is echt dag en nacht verschil.
Geen seconde spijt gehad van die injectie.
Het herstel duurt inderdaad heel erg lang en het zal altijd wel een zwakker punt blijven gezien ik ook geen 20 meer ben. :D

Wat mij ook opvalt, is dat de keuze van matras heel erg invloed heeft op de genezing. Ik lig supergoed op een harde koudschuimmatras, maar voor mijn schouders is een latex matras echt de hemel op aarde.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:40

Pandora2 schreef:
Ik had ook een slijmbeursontsteking in mijn schouder.
Heb begin november een echogeleide injectie met cortisone laten zetten, daarna fysiotherapie.
Ben nog steeds bezig met de fysio, maar het is echt dag en nacht verschil.
Geen seconde spijt gehad van die injectie.
Het herstel duurt inderdaad heel erg lang en het zal altijd wel een zwakker punt blijven gezien ik ook geen 20 meer ben. :D

Wat mij ook opvalt, is dat de keuze van matras heel erg invloed heeft op de genezing. Ik lig supergoed op een harde koudschuimmatras, maar voor mijn schouders is een latex matras echt de hemel op aarde.

Zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen
Maar goed, injectie neemt alleen de ontsteking zelf weg, niet de oorzaak als dat iets anders is als een incidenteel trauma
Matras, 3 versleten door de jaren heen, geen verschil ook helaas

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:45

Ik kreeg het door teveel boven mijn macht te werken en te zwaar werk met mijn armen in het algemeen.
De fysio maakt de grote schouderspieren weer soepeler zodat er achteraan meer ruimte ontstaat en de inklemming van de slijmbeurs onder het schouderdak niet meer gebeurt.

Correctie op mijn houding is dus ook wel belangrijk.

Zonder die injectie hadden die behandelingen bij de fysio zelfs niet mogelijk geweest.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:52

Ben bijna 'jaloers' dat het bij jou zo duidelijk is en behandeling goed aan slaat
Mijn ergste last was tijdens mijn burn out, thuis, in de ziektewet :')

Fysio helpt altjd wel even om de pijn weg te krijgen, maar klachten komen steeds terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:58

Joanne1987 schreef:
Ik loop er ook al zo'n 10 jaar mee
Ik ben hypermobiel, ben getest op (h)EDS en Stickler. 2 weken geleden naar de reumatoloog geweest, niks bijzonders gevonden

Ik ben ook hypermobiel, en flink ook :(
Zou aansturen op die schouder poli en nieuwe onderzoeken en kijken wat ze je kunnen aanbieden aangezien de spuiten dus niet voldoende zijn en je die maar een max aantal keer mag. Hoop voor je dat je snel terecht kan en ze je kunnen helpen. Bedoelde in mijn eerdere bericht alleen te zeggen dat een operatie wellicht echt een oplossing kan bieden.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:59

[***] schreef:
Joanne1987 schreef:
Ik loop er ook al zo'n 10 jaar mee
Ik ben hypermobiel, ben getest op (h)EDS en Stickler. 2 weken geleden naar de reumatoloog geweest, niks bijzonders gevonden

Ik ben ook hypermobiel, en flink ook :(
Zou aansturen op die schouder poli en nieuwe onderzoeken en kijken wat ze je kunnen aanbieden aangezien de spuiten dus niet voldoende zijn en je die maar een max aantal keer mag. Hoop voor je dat je snel terecht kan en ze je kunnen helpen. Bedoelde in mijn eerdere bericht alleen te zeggen dat een operatie wellicht echt een oplossing kan bieden.

Dat is ook mijn gedachte :j
Zie er tegenop, maar gevoel van eindelijk misschien een oplossing is heel fijn...
Weer normaal kunnen slapen, aankleden etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:06

Ja snap ik, daarom had ik de operatie ook lang uitgesteld, werd mij ook wel echt duidelijk gemaakt dat dat de laatste oplossing zou zijn..
Maar uiteindelijk dus echt wel blij dat ik het heb gedaan. Heb af en toe een kleine terug val maar dat is absoluut niet te vergelijken met hoe het was en weer snel onder controle te krijgen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:11

Hoe lang duurde het herstel?
Vind het ook mbt werk heel moeilijk. Heb 8 maanden geleden een hele leuke baan gekregen, en hoe blij ze ook met me zijn, bij mij spookt dan de angst van contract niet verlengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:19

Hmm het is alweer een tijd geleden, maar volgens mij mocht ik 6 weken niet werken (kantoorwerk).
Had ik na 1 week al de eerste fysio behandeling en dan 2x per week voor een lange periode omdat ik de schouder/arm opnieuw moest leren bewegen etc.
Denk dat het een half jaar duurde voordat ik weer helemaal pijn vrij was en alle beweeglijkheid terug had.
Maar er zat ook een heel groot stuk bij om dingen weer te durven, ik was zo gewend aan de pijnreacties na al die jaren dat het best een tijd duurde voordat dat tussen mijn oren verdwenen was.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:18

Da's best een periode... zal vol mij best oppassen worden dan, heb best fysiek werk met tillen

Heb donderdag 15 april echo en consult bij meteen de schouder poli, kijkt ook een fysio mee dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:31

Joanne1987 schreef:
Heb donderdag 15 april echo en consult bij meteen de schouder poli, kijkt ook een fysio mee dan

Ah super, dat is al best snel. Ik hoop dat ze je kunnen helpen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:47

Joanne1987 schreef:
Ben bijna 'jaloers' dat het bij jou zo duidelijk is en behandeling goed aan slaat
Mijn ergste last was tijdens mijn burn out, thuis, in de ziektewet :')

Fysio helpt altjd wel even om de pijn weg te krijgen, maar klachten komen steeds terug

Ja, die slijmbeursontsteking was op de echo meer als duidelijk. Slijmbeurs was 3 keer zo dik als normaal :=

Succes bij de schouderkliniek ! Hopelijk komen ze met een goede oplossing.