Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DideH schreef:Hier nog een ervaringsdeskundige. Door korfbal heb ik helaas beide kanten al eens vaker ingescheurd gehad (gelukkig nooit helemaal door). Hierdoor heb ik behoorlijk wat blokkades in het gewricht en ben ik met sporten veroordeeld tot braces met daarin plastic aan de zijkant. Kan het nog steeds wel een beetje doorheen gaan daarmee, maar niet meer volledig waardoor het 6 weken toekijken zou zijn.
Merk wel dat ik er veel baat bij hebt op het moment dat ik toch zoveel mogelijk beweeg (voor zover dat gaat, wel in beperkte mate/voorzichtig) wanneer de enkel dat toelaat.
Daarmee krijg je de ergste stijfheid zsm eruit en ook eventuele kramp, die vaak door poot omhoog houden volgt, in kuit etc.
Beterschap! Enkels zijn nare dingen!
Alwiene schreef:DideH schreef:Hier nog een ervaringsdeskundige. Door korfbal heb ik helaas beide kanten al eens vaker ingescheurd gehad (gelukkig nooit helemaal door). Hierdoor heb ik behoorlijk wat blokkades in het gewricht en ben ik met sporten veroordeeld tot braces met daarin plastic aan de zijkant. Kan het nog steeds wel een beetje doorheen gaan daarmee, maar niet meer volledig waardoor het 6 weken toekijken zou zijn.
Merk wel dat ik er veel baat bij hebt op het moment dat ik toch zoveel mogelijk beweeg (voor zover dat gaat, wel in beperkte mate/voorzichtig) wanneer de enkel dat toelaat.
Daarmee krijg je de ergste stijfheid zsm eruit en ook eventuele kramp, die vaak door poot omhoog houden volgt, in kuit etc.
Beterschap! Enkels zijn nare dingen!
Klinkt een beetje alsof dit voor jou gemaakt is https://www.exo-l.com/nld/
MaNdiii schreef:Benieuwd naar wat je fysio morgen gaat zeggen.
Zelf mocht ik vandaag weer na een goede trap bij de voetbal was ik bang dat het oude weer geactiveerd is. Maar blijkbaar waren er 2 enkel banden aan de binnenkant en 1 enkelband aan de buitenkant gezwollen. Dat verklaart een hoop en heeft mij ergens wel gerust gesteld.