Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPareltje schreef:Lalidan schreef:Als het zo erg is, zou therapie dan niet een betere optie zijn? Je kan toch niet de rest van je leven je verstoppen in deze maanden?
Met alle goede bedoelingen vind ik het fijn dat mensen met deze optie komen! Maar voor mensen met een vreselijke fobie is dat echt niet de gemakkelijkste weg om aan te beginnen. Misschien dat ik mij er toch in de toekomst overheen ga zetten, maar voor nu vind ik dat echt nog een behoorlijke stap. Ik ben al blij dat ik het met een stofzuiger durf, want dat is pas sinds ze laatste maanden.
xPareltje schreef:Lalidan schreef:Als het zo erg is, zou therapie dan niet een betere optie zijn? Je kan toch niet de rest van je leven je verstoppen in deze maanden?
Met alle goede bedoelingen vind ik het fijn dat mensen met deze optie komen! Maar voor mensen met een vreselijke fobie is dat echt niet de gemakkelijkste weg om aan te beginnen. Misschien dat ik mij er toch in de toekomst overheen ga zetten, maar voor nu vind ik dat echt nog een behoorlijke stap. Ik ben al blij dat ik het met een stofzuiger durf, want dat is pas sinds ze laatste maanden.
Citaat:Met alle goede bedoelingen vind ik het fijn dat mensen met deze optie komen! Maar voor mensen met een vreselijke fobie is dat echt niet de gemakkelijkste weg om aan te beginnen. Misschien dat ik mij er toch in de toekomst overheen ga zetten, maar voor nu vind ik dat echt nog een behoorlijke stap. Ik ben al blij dat ik het met een stofzuiger durf, want dat is pas sinds ze laatste maanden.
Annet_Dottie schreef:Volgens mij vraag je of mensen hier tips voor je hebben, dat bedoel ik met bokt om hulp vragenen staat er in je OP dat je terug naar je ouders wil door de angst. Dus fijn dat de stofzuiger je helpt maar dat is absoluut niet de kern van het probleem aanpakken.
Het is jou leven doe vooral wat je goed lijkt, ik heb alleen niet 1 specifieke fobie ik leef al jaren met een angststoornis dus daarom praat ik uit ervaring in de hoop dat je ziet dat dit best wel een serieus probleem is.
Maar dat moet je zelf inzien voor je aan de bel kan trekken bij een psycholoog.
Succes nogmaals
Bubblewrap schreef:Ik erger me eraan dat een groep bokkers klakkeloos EMDR aanraden. Jullie kennen de TS niet, en alleen een professional kan beslissen of EMDR een optie is. Stap even uit jullie huisartsen-rol.
En nu even voor de TS: Het is dus zo pittig dat je al eens langs de huisarts bent geweest. Aangezien je overweegt om 1 a 2 maand bij je ouders te bivakkeren, zou ik de huisarts nog eens bellen om te overleggen. Wie weet welke mogelijkheden er nog meer zijn om de angst kleiner te maken zodat je lekker op je eigen plekje kunt blijven deze maanden!
Bubblewrap schreef:Ik erger me eraan dat een groep bokkers klakkeloos EMDR aanraden. Jullie kennen de TS niet, en alleen een professional kan beslissen of EMDR een optie is. Stap even uit jullie huisartsen-rol.
purny schreef:Ik denk dat het nog altijd de beslissing van de psych is of hij of zij emdr aanraad? Het lijkt me niet dat TS dit zomaar krijgt.
Ik zou ook hulp zoeken om met je angsten om te gaan. De eerste stap is vaak het moeilijkste. Het erkennen van je angst.
Ik ben ook bang van spinnen. Ik had er eentje op een gegeven moment Henk genoemd. En ik moest iedere dag kijken of Henk had bewogen. Maar ik was toch wel blij dat m'n vader Henk bij de buren had gebracht