Helaas is dit echt niet mogelijk. Anders had ik dit zeker gedaan! Ben niet voor niets nu al uit huis namelijk..
Even voorafgaand waarom er zoveel kilo's aan zitten bij mij. 4 jaar geleden ben ik opgenomen in een kliniek omdat het psychisch met mij enorm slecht ging. Op dat moment was ik nog 64kg. Wegens dat het een gesloten kliniek was was er geen mogelijkheid tot sport wat ik echt leuk vind, en als 14 jarige ging ik absoluut niet fitnessen of hardlopen oid. Ook kregen we daar vreselijk te eten, alles uit zakjes en pakjes en aangezien ik helaas de genen van mijn moeder heb vlogen de kilo's er zo aan. Ook zit ik aan de antidepressie, waardoor die kilo's er nóg makkelijker aan vliegen.
2 jaar terug kwam ik dus al 'suikerverslaafde' uit de kliniek en ben ik bij een pleeggezin gaan wonen. Hier is het doel vooral om zelfstandig te worden, en word ik daarin eigenlijk ook enorm losgelaten. Des te makkelijker om toch even nog wat lekkers te halen bij de supermarkt hier 350m verderop. Helaas ben ik hierin zó enorm doorgeslagen dat de weegschaal ondertussen dus echt 3 cijfers aangaf. Waar ik enórm van ben geschrokken. Diabetes heb ik al wel laten testen en dit is het gelukkig niet.
Enneh, sorry maar een drugsverslaving en een suikerverslaving vergelijken is echt pure onzin! Ik ga ook niet in op deze discussie.
Calorieën bijhouden ben ik enorm slecht in helaas. Voor nu heb ik in mijn hoofd zitten precies zoals ik het wil, calorieën tellen ga ik ook niet eens aan beginnen
Waarom ik geen dietist vraag, is omdat er dan 'druk' vanuit een ander achter wordt gezet. Dat werkt voor mij 100x zo demotiverend dan wanneer ik dingen zelf aanpak

Nogmaals, bedankt voor alle tips en succeswensen! Superlief!

En oh ja, een appgroep aanmaken zou leuk zijn! Zijn er meer mensen die daar baat bij hebben?