Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jojoleinee schreef:sjouks schreef:Klein beetje naast je beugel vraag: vraag even na of logopedie (OMFT) een optie is. Wanneer na het dragen van de beugel de tanden weer terug in oude positie schuiven, is er waarschijnlijk sprake van afwijkend slikken. De tong duwt dan de tanden weer aan de kant. Zou zonde zijn om opnieuw te beugelen en na enkele jaren opnieuw schuivende tanden. Een logopedist kan je helpen met het aanleren van de goede positie, zo heb je na het beugelen zo lang mogelijk voordeel van de tandenstand op dat moment. Voor vragen eventueel PB.
Dit wilde ik ook reageren, ben er zeker van dat het geen functioneel probleem is. Anders neem je nu een beugel en zit je over 10 jaar weer met hetzelfde probleem.
Amado7 schreef:Ja die ortho wil zijn naam er niet aan gooien, omdat ik toendertijd een andere ortho had en deze wil dus enkel alleen opnieuw beginnen met alles.
Hee daar zeg je me wat. Ik krijg nu pas een spleetje na zoveel jaar. En afgelopen half jaar heb ik een achterste verstandskies erbij gekregen. Kan dat er mee te maken hebben?
Wennii schreef:Oh wat oliebol zeg... Mijn beugel ging eruit toen ik 16 was, heb boven en onder een spalk gekregen, en nu wordt ik over een maand 36 en staat alles nog net zo recht en mooi strak tegen mekaar als toen met nog altijd dezelfde spalkjes, zelfs na doorkomen (en ook weer verwijderen) van verstandskiezen.
Ik hoop voor jou dat er een andere mogelijkheid is dan helemaal opnieuw beginnen!