Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Het is wel fijn als je weet hoe je moet puffen. Wbt trauma doet een cursus niks. Maar dat is mijn mening. Ik ben naar een reguliere cursus geweest. Wellicht is hypnobirthing anders.
tita schreef:Ik heb niks gedaan geloof er geen ene donder van.
Overal ter wereld bevallen vrouwen en die hebben niet allemaal cursus gedaan, bovendien bepaald jouw lijf hoe die gaat reageren.
Ik heb met nummer 2 bijna 12 uur naweeën gehad..... was niet leuk deed pijn maar kon super goed opvangen
NatasjavE schreef:Gynaecoloog zei ik heb het liefste dames die al lang paardrijden. Die hebben controle over hun bekken, sterke buikspieren en houden het hoofd in stressvolle situaties vaker koel.
XFiemoX schreef:Dit werd dus ook tegen mij zo verteld, klopt daar in tegen ook wel weer. Dames die lang paardrijden hebben betere bekken stabiliteit.NatasjavE schreef:Gynaecoloog zei ik heb het liefste dames die al lang paardrijden. Die hebben controle over hun bekken, sterke buikspieren en houden het hoofd in stressvolle situaties vaker koel.
SusanH schreef:[
O tegen mij zeiden ze juist dat het paardrijden een nadeel was, wb de bekkenbodemspieren. Ik heb jaren later nog bij een bekkenbodemfysio gelopen (1 van de souvenirs van de bevalling) mijn bekkenbodemspieren waren te sterk. Ik moest leren loslaten. Bekkenbodem is achteraf ook 1 van de redenen geweest dat de bevalling niet wilde vlotten op het laatste stukje. Niet de enige overigens, dat ik geen persdrang meer had en het kind niet goed voor de uitgang lag hielpen ook niet mee.
verootjoo schreef:Hij/zij weet toch niet van elke bevallende vrouw die hij ziet wat ze voor sport doet denk ik?