Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Sheehan schreef:
Ik zou ook niet meer recht lopen nee![]()
Wat doet iedereen hier schijnheilig zeg. Alsof jullie niet ooit minderjarig alcohol hebben gedronken. Als ze in haar eigen tuin zit maakt het niks uit toch?
Zelfs dan is het bij de wet verboden.onder de 18 mag je geen alcolhol drinken. En ja de grens is verhoogd omdat het bewezen niet goed is voor de ontwikkeling van ontwikkelende hersens.
karuna schreef:Sheehan schreef:
Wat doet iedereen hier schijnheilig zeg. Alsof jullie niet ooit minderjarig alcohol hebben gedronken. Als ze in haar eigen tuin zit maakt het niks uit toch?
Zelfs dan is het bij de wet verboden.onder de 18 mag je geen alcolhol drinken. En ja de grens is verhoogd omdat het bewezen niet goed is voor de ontwikkeling van jonge hersens.
karuna schreef:Zelfs dan is het bij de wet verboden.onder de 18 mag je geen alcolhol drinken. En ja de grens is verhoogd omdat het bewezen niet goed is voor de ontwikkeling van jonge hersens.
Sheehan schreef:Resistance schreef:In mijn geval loop ik dan mogelijk niet recht. #lightweight
MarliesV schreef:Sheehan schreef:
In 'mijn tijd' mocht je nog als minderjarige drinken![]()
Maar ik vind het niet normaal dat een 15 jarige dit soort vragen stelt op internet nee, en al helemaal niet over een zwak alcoholisch drankje of een avondje feest. Maar midden overdag, sterke alcohol, in de zon. Vind dat echt niet normaal.
Schijnheilig is dat niet. Maar goed, misschien is 'dejeugdvantegenwoordig' daar anders in qua normen en waarden.
Shaggy09 schreef:Denk je dat daar iets tegen gedaan wordt? Bijna iedereen heeft weleens gedronken < 18, je gaat daar echt niet gelijk dood van hoor. Politie komt je ook niet ophalen, wees maar niet bang.
c_alsemgeest schreef:Shaggy09 schreef:Denk je dat daar iets tegen gedaan wordt? Bijna iedereen heeft weleens gedronken < 18, je gaat daar echt niet gelijk dood van hoor. Politie komt je ook niet ophalen, wees maar niet bang.
Wanneer je je op straat begeeft in een dronken bui kan dat wel ja
ja bij ons in de regio is een zeroT beleid... wanneer het gezien wordt wordt de jongeren staande gehouden en wordt er een melding opgemaakt en elke dronken jongeren krijgt een bezoek van een van onze jeugd teamleden (jeugdzorg).
Dus ja... als je in een bepaald deel zit wel... dat is per gemeente verschillend.
BlackBeautyZ schreef:naja we weten de situatie van TS niet he..... misschien kan ze thuis helemaal niet terecht met dit soort vragen. ik had ook een meisje in de vriendinnengroep waarvan de vader huisarts was. wij mochten allemaal wat drankjes drinken van de ouders, alleen zij mocht dat niet. raad eens wie er welk weekend kotsend in de bosjes lag?? ja hoor, het meisje wat niet mocht drinken. Ze kon het thuis ook niet delen of iets. erg sneu was dat.
BlackBeautyZ schreef:naja we weten de situatie van TS niet he..... misschien kan ze thuis helemaal niet terecht met dit soort vragen. ik had ook een meisje in de vriendinnengroep waarvan de vader huisarts was. wij mochten allemaal wat drankjes drinken van de ouders, alleen zij mocht dat niet. raad eens wie er welk weekend kotsend in de bosjes lag?? ja hoor, het meisje wat niet mocht drinken. Ze kon het thuis ook niet delen of iets. erg sneu was dat.
Shaggy09 schreef:Ja, op straat in een dronken bui is wat anders dan dronken in je eigen achtertuin.
Ik kom op veel plekken trouwens en nog nooit zo'n zeroT opgemerkt.
Hier in Brabant sws nog nooit gezien.