Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Ik snap heel goed wat de ts bedoeld! Gezond eten is namelijk echt wel een stuk duurder dan ongezond eten.
Bijvoorbeeld: pizza €2 = complete maaltijd.
Probeer maar eens voor €2 een gezonde maaltijd te maken waarvoor je geen dingen groot in hoeft te kopen. Dus geen hele bloemkool a ??? Maar een paar kleine roosjes, geen hele prei a €0,60 maar een kwart. Geen hele zak aardappelen maar per portie....
Dan ga je het echt niet redden voor €2.
Zeker niet als je voor 1 persoon moet koken.
En nee, niet iedereen krijgt het voor elkaar om over meerdere dagen verspreid een hele bloemkool, prei oid op te eten. Vaak moet je dan zo veel losse groenten kopen dat je de hele week dezelfde groente zit te eten. En niet iedereen heeft daar trek in.
mvdende schreef:Bijvoorbeeld: pizza €2 = complete maaltijd.
Probeer maar eens voor €2 een gezonde maaltijd te maken waarvoor je geen dingen groot in hoeft te kopen. Dus geen hele bloemkool a ??? Maar een paar kleine roosjes, geen hele prei a €0,60 maar een kwart. Geen hele zak aardappelen maar per portie....
mvdende schreef:Ik snap heel goed wat de ts bedoeld! Gezond eten is namelijk echt wel een stuk duurder dan ongezond eten.
Bijvoorbeeld: pizza €2 = complete maaltijd.
En nee, niet iedereen krijgt het voor elkaar om over meerdere dagen verspreid een hele bloemkool, prei oid op te eten. Vaak moet je dan zo veel losse groenten kopen dat je de hele week dezelfde groente zit te eten. En niet iedereen heeft daar trek in.
mvdende schreef:En toch ben ik nu echt meer kwijt per maaltijd dan als ik ongezond eet. Heb op dit moment geen vriezer dus invriezen gaat niet.
Wraps bijvoorbeeld: €1,80 voor 300g gehakt, €1,40 voor 6 wraps, €1,00 voor voorgesneden sla mix, €0,30 ui. Ik ben dus voor één maaltijd al €4,50 kwijt. Daar blijft hoogstens 2 wraps en een halve ui van over. De overgebleven wraps eet ik vaak de andere ochtend met een plak kaas als ontbijt, de ui bewaar ik in de koelkast tot ik hem weer nodig heb of tot ie rijp is voor de prullenbak.
Een pizza met pakje noodels is even maagvullend maar wel de helft goedkoper.
Seltje schreef:Wat mij vooral tegen houdt is tijd... Je moet zoveel tijd steken in dat gezond eten. Terwijl ongezond eten zo snel en gemakkelijk is.
Nu sport ik enorm veel en ben ik eerder aan de magere kant, maar ik heb gewoon te weinig tijd om gezond te eten. De enige moment dat ik tijd zou hebben om uitgebreid te koken is tijdens mijn werkuren, want niks doen is hier doodnormaal. Maar effectief hier gaan koken gaan de bazen ook niet leuk vinden.
LadyMadonna schreef:Ik weet nou ook niet of een wrap met gehakt, sla en ui gezond vind?
Maar geen vriezer is wel lastig, ik maak ook meestal een grote pan en vries de rest dan voor 1 of 2x in.
Shaggy09 schreef:Tja, je hebt gezond en gezond denk ik dan.
Ik vind pasta of een wrap niet ongezond. Bij ongezond denk ik aan pizza's, kant en klaar maaltijden, of maaltijden helemaal zonder groentes, frietpan etc.
Je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken, zeker niet als je een klein budget en weinig tijd hebt, toch?
Azmay schreef:Shaggy09 schreef:Tja, je hebt gezond en gezond denk ik dan.
Ik vind pasta of een wrap niet ongezond. Bij ongezond denk ik aan pizza's, kant en klaar maaltijden, of maaltijden helemaal zonder groentes, frietpan etc.
Je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken, zeker niet als je een klein budget en weinig tijd hebt, toch?
Nee maar hoevel gram zou een paar blaadjes sla zijn?
Bruine bonen en champignons zijn voor mij overigens ook geen groenten maar vulling, weet dat andere mensen dat anders zien
Cowgirl schreef:ik koop mijn fruit ook vaak bij een Turkse winkel. Vandaag nog appels gehaald 0,80 cnt voor een kilo Jonagold. Betaal ik bij Appie 1,40 voor.
Voordeel bij deze turk vind ik ook dat alles niet in een single plastic verpakking zit..maar gewoon alles los in een bak en pakken maar.
Je moet gewoon je adresjes weten, en idd kijken naar seizoens producten.
Je gaat bij het bos wonen? Koop een mountain bike en ga erop uit met je hond
plutolover schreef:Dan zouden we 2 dagen achter elkaar moeten eten.
Misschien moet ik dat gwn gaan doen.
Azmay schreef:Shaggy09 schreef:Tja, je hebt gezond en gezond denk ik dan.
Nee maar hoevel gram zou een paar blaadjes sla zijn?
Bruine bonen en champignons zijn voor mij overigens ook geen groenten maar vulling, weet dat andere mensen dat anders zien