zorro schreef:Wat knap dat je de spoken van het verleden nu aan gaat kijken. Ik heb zelf EMDR gehad voor een paar trauma's uit mijn jeugd. Ik vond het enorm zwaar.
Ik zag ook al een paar dagen voor de afspraak er enorm tegen op. Na die tijd moe, soms huilerig, meestal lag ik na de EMDR even een paar uur in bed. Even rustig en veilig bijkomen. Ja ik vond het heel zwaar.
Maar goed, ik heb het inmiddels achter de rug en ben er echt enorm van opgeknapt. Ik slaap beter, geen nachtmerries meer, word uitgerust wakker. Ik kan nu ook met minder slaap toe, en voel me sowieso gezonder. Ik ben nog aan het herstellen, mijn lichaam heeft het zwaar gehad de afgelopen jaren, maar het gaat echt de goede kant op.
Ik blijf het bizar vinden hoe je lichamelijk kan reageren op een trauma. Sommige dingen had ik zo ver weggestopt, en toch bleken die wel lichamelijke klachten te veroorzaken.
Het was zwaar, maar het was het waard. Ik hoop dat jij later ook zo op dit traject terug kunt kijken.
Neem je tijd, neem je rust, en verder wil ik je heel veel sterkte en succes wensen.
Dankjewel je reactie en knap dat jij de spoken uit het verleden al hebt getackeld! 
Ik hoop dat ik over een tijdje ook zo op dit traject kan terugkijken.
Heb het nu een aantal mensen verteld in mijn omgeving en merk wel dat ik sommige reacties lastig vind. Sommige mensen reageren er namelijk op alsof het niets is en ik bijvoorbeeld een afspraak bij de tandarts heb ofzo. Weet niet zo goed hoe ik daarmee moet omgaan. Hebben andere mensen daar ervaring mee?