Krachttraining/powerlifting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:34

Vloeken in de kerk: een paar keer squatten in de Smith-machine :o Klein gewichtje erop voor het gevoel en dan ass to grass. Je kan je lijf dan beetje doorduwen zonder dat je omvalt.
Mijn heupen zaten ook erg vast en door een paar keer zo te oefenen kan ik nu veel dieper gewoon squatten (en zelfs gehurkt zitten gaat me beter af).

linoleum

Re: Krachttraining/powerlifting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 16:46

Ik heb hiervoor een tijd gesquat in smiths machine, vind het niks. Vind los met barbell 100x fijner, zwaardere gewichten, voelen lichter. Niet de oplossing voor mij :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:24

Zoooo, dit topic wel echt alleen voor gooien met gewichten? :D :D
Dan meld ik me hier ook.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:26

Squatten uit het boekje is leuk. Maar mensen zitten allemaal anders in elkaar. En de een zou gewoon nooit zo goed kunnen squatten als de ander.
Mensen met lange dijbenen zullen bv meer moeite hebben met diepte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:28

Squatten is het enige waar ik weinig moeite mee heb en goed kan. Ik kan er ook best flink gewicht bij hebben, geen probleem. Lunges vind ik veel zwaarder. Om over burpies maar niet te spreken. Daar stort ik meteen naar de grond. :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 17:34

Burpees vallen bij mij onder cardio en doe ik dus simpelweg ook niet :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:42

Lol, burpees haat ik serieus. Voordeel v stoppen met cf is dat die niet meer hoeven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:51

linoleum schreef:
Burpees vallen bij mij onder cardio en doe ik dus simpelweg ook niet :')

DIT!

Maar mijn lijf vind ook alle krachtsoefeningen die meer als 5 hh zijn al cardio. :')
Dus ik heb het wel zwaar. LOL

Ik kan slecht squatten.
En Deadliften. haha
Hip thrust gaat wel aardig. En bench ben ik redelijk tevreden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 17:55

Squatten en benchpress doe ik sinds kort en dus vooral nog aan focussen op de vorm, gewicht komt wel. Deadliften en hipthrust helaas slecht ruimte voor hier, maar ik sport wel soms op rustiger tijdstippen, dus binnenkort eens meepakken. Ik vind dergelijke oefeningen namelijk wel het leukste om te doen!

Bij alle andere oefeningen wel echt aan focussen op kracht opbouwen. Red ik 3x10/12 hh? Dan volgende keer gewicht omhoog. En dat gaat redelijk goed!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:01

Ik volg op dit moment een schema van Bret Contreras.
Elke 4 weken anders.
Wel leuk.
En ik heb nog een 12 weeks programma liggen van Marc Carroll.
Die wil ik ook nog gaan doen.
Alleen dat is 5x in de week. En op het moment vind ik 3x wel even lekker.

Mijn rep ranges verschillen. Van 1 tot 30 deze maand. haha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:46

Rebel_Jits schreef:
Vloeken in de kerk: een paar keer squatten in de Smith-machine :o Klein gewichtje erop voor het gevoel en dan ass to grass. Je kan je lijf dan beetje doorduwen zonder dat je omvalt.
Mijn heupen zaten ook erg vast en door een paar keer zo te oefenen kan ik nu veel dieper gewoon squatten (en zelfs gehurkt zitten gaat me beter af).

Foei :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:55

Squatten is een oefening die ik liever niet dan wel doe i.v.m. vorm en slechte knieën. Ik kan het gewoon, maar er zijn zooo veel oefeningen die precies hetzelfde kunnen bereiken. Ook zonder squatten kun je een super leuk schemaatje maken om goed benen te trainen. Wel zou ik dan deadlift toevoegen om toch wat compound te doen. Of lunges.

Ben nu weer wat fanatieker (een maandje) en kreeg gisteren weer makkelijk 8x60 kg deadlift van de grond (weeg zelf 63). Probeer nu de perfecte vorm van de echte sumo te masteren. Krijg fijne feedback van meerdere malen NL kampioen powerlifter vroeger *\o/*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:02

Judith?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:53

Needje schreef:
Zoooo, dit topic wel echt alleen voor gooien met gewichten? :D :D
Dan meld ik me hier ook.

Ik ook _O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 10:25

Haha welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:06

Ff op de Smith machine proberen kan idd helpen lino, of bench squats. Niet gaan zitten maar alleen aantikken. Hielp voor mij heeeeeel veel om de vorm door te krijgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:36

Nou t liefst doe ik ze gewoon nooit meer. Haha
Ik raak er zo gefrustreerd van.
Maar ja. We bikkelen maar door.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:42

Ik volg ook! Al zo'n 2 jaar bezig met krachttraining, alleen met hele wisselende periodes :') Oftewel ik ben nog steeds niet heel veel opgeschoten. Wil dit college jaar er wel écht voor gaan. En over squats gesproken, ik vind ze ook verschrikkelijk. Ik zet m'n benen gewoon erg wijd neer anders haal ik die diepte ook niet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 11:45

Vanavond weer trainen, dan armen/schouders. Bovenlichaam blijft favoriet om te trainen. Maar pak wel even squats zonder gewicht mee om de beweging/houding meer te oefenen.

Wel ‘fijn’ om te lezen dat ik lang niet enige ben die het een lastige oefening vind!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:47

Jaaa, leuk! Ik heb zelf op het NK powerlifting junioren gestaan een paar jaar terug. Hele gave sport! Helaas kreeg ik een blessure en moest ik ermee stoppen. Toen zelf ook weer teveel aangekomen. Nu ik zelf sinds kort weer werkzaam ben als fitnessinstructrice ga ik het ook lekker weer oppakken maar niet meer op extreem niveau. Leuk dat er nog zoveel reacties zijn! Zou het gaaf vinden als meer meiden de (zware) stangen zouden oppakken. Ik merk alleen dat het een probleem is om mee te beginnen bij vrouwen. Al die intimiderende mannen in het krachthonk.. en vrije krachtoefeningen zoals de squat of deadlift kunnen technisch een hele uitdaging zijn. Snap wel dat je dan wel weg blijft en veilig door wil cardio en. Maar goed, ik sta altijd open om mensen een (gratis) lesje te geven als ze willen kennismaken met deze toffe sport!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:49

Frankaas schreef:
Ik volg ook! Al zo'n 2 jaar bezig met krachttraining, alleen met hele wisselende periodes :') Oftewel ik ben nog steeds niet heel veel opgeschoten. Wil dit college jaar er wel écht voor gaan. En over squats gesproken, ik vind ze ook verschrikkelijk. Ik zet m'n benen gewoon erg wijd neer anders haal ik die diepte ook niet.

Misschien een idee om je enkel flexibiliteit te oefenen? Ik heb dit ook. Of je kunt speciale squatschoenen kopen (van Adidas) met een hakje erin.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 11:58

StillAngel. Jammer dat je een blessure hebt gekregen. Heb je daar met je werk nu ook nog last van?
Squatschoenen heb ik laatst wel naar gekeken, maar momenteel nog even teveel geld voor hoeveel ik het gebruik. Eerst de vorm maar even goed voor elkaar krijgen, schoenen kan altijd nog!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:01

linoleum schreef:
StillAngel. Jammer dat je een blessure hebt gekregen. Heb je daar met je werk nu ook nog last van?
Squatschoenen heb ik laatst wel naar gekeken, maar momenteel nog even teveel geld voor hoeveel ik het gebruik. Eerst de vorm maar even goed voor elkaar krijgen, schoenen kan altijd nog!

Valt mee hoeveel last ik ervan heb maar stel dat ik hele tijd stallen zou uitmesten voel ik het wel. Maar was voor die blessure sowieso een zwakker punt (mn rug). Ja joh, schoenen kunnen inderdaad altijd nog. Je lichaam soepel maken door middel van yoga/pilates kan trouwens ook goed doorwerken om bv je squats makkelijker te laten worden. En anders inderdaad breder staan met de tenen naar de buitenkant.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:06

StillAngel schreef:
Frankaas schreef:

Misschien een idee om je enkel flexibiliteit te oefenen? Ik heb dit ook. Of je kunt speciale squatschoenen kopen (van Adidas) met een hakje erin.

Dat is inderdaad een goeie, enkels zijn een zwak punt voor mij omdat ik er ontzettend vaak doorheen ben gegaan. Ik kan ze heel ver strekken, maar naar me toe trekken zit er geen beweging in. Dus enkelmobiliteit is sowieso een dingetje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:08

Lifters heb ik al. Maar helpt maar weinig.
Ik blijf met m’n bovenlijf te ver naar voren komen.
Met lager gewicht gaat dat nog wel. Maar bij hoger gewicht is dat echt n probleem.