Nekpijn/whiplash

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:34

Ik heb een lichte whiplash opgelopen na een gekke val van een paard en voor mij helpt het heel goed om dagelijks yoga te doen. Ik merk dat ik me daarna dan ook meer bewust van mijn lichaam ben, mijn postuur is er beter van geworden en mede daardoor gebruik ik ook mijn nek beter.

Yoga with Adrienne is een aanrader op YouTube. Ze heeft ook specifieke video's om je nek en schouders los te maken. In overleg met mijn fysio ben ik hiermee begonnen, als ik twijfelde over een oefening liet ik deze aan haar zien en bedachten we er samen een variatie op als ze vond dat hij teveel stress op mijn nek gaf.

De oefeningen die ik doe nemen maximaal 30 min per dag in beslag, wie weet heeft iemand hier ook baat bij.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 18:22

Cubone, hoe gaat het nu met jou? je bent nu een paar dagen verder, hoe vordert het?
Hier wel verbetering maar toch ook wel echt veel dingen die gewoon nooit meer worden zoals het ooit was, en dat is heel erg moeilijk accepteren (of in ieder geval zo ervaar ik het).
Bij mij helpt mijn bril met een prisma echt wel goed en ik heb tegenwoordig ook veel steun van essentiele olien om mijn hersenen wat op gang te krijgen en houden.
Ik heb mijn opleiding stop moeten zetten, maar ben deze nu weer aan het proberen op te pakken. Dit gaat so far helaas wel heel heel erg moeizaam en ik heb er wel een beetje een hard hoofd in of ik het ooit af ge krijgen :(

Edit: Hierboven schreef ik gisteren. Toen moest ik stoppen (door mijn nog altijd zijnde klachten) dus nu weer verder!

Bingelding en J0anieke, heel heftig jullie beide ongelukken ook!

Cubone, Ik herken het wel in grote lijnen. Push jezelf alsjeblieft niet op dit moment.! Ik was eigenwijs en bleef stug volhouden met mijn stage. Dat heeft mij heel veel meer problemen opgeleverd helaas.
En trek snel genoeg weer aan de bel! Bij mij ben ik door mijn stugge volhouden bijna aan bed gekluisterd geworden. Toen na 2 maanden eindelijk mijn revalidatie traject opgestart werd begon ik weer op het goede pad te komen. maar doorgaan terwijl jouw lichaam schreeuwt te stoppen moet je nu echt echt niet doen.

Ik heb uiteindelijk heel veel baat gehad bij Amitriptyline voor mijn hoofdpijn en slapen enz. Dit heb ik bijna 1 jaar lang gebruikt voor ik af kon en mocht bouwen.

Marie111, CBD-olie wel van gehoord maar zelf nooit gebruikt (heeft ook wel te maken met mijn verafschuwing voor alles wat met drugs en wiet enz te maken heeft O:) )

Fysio heeft mij nooit echt kunnen helpen. Een osteopaat daar in tegen wel. Helaas nu in frankrijk nog altijd geen goede nieuwe gevonden maar dins ik de olien gebruik gaat het alweer een stukje beter.

Verder blijft het bij mij constant op en af gaan wel nog. Maar misschien ooit dat, ook dat wat gelijkmatiger word.

Wilawander

Re: Nekpijn/whiplash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:55

Herkenbaar helaas. Heb door een ongeval met een paard met mijn 16e een whiplash opgelopen en kamp er nog steeds mee en ben 38 nu. Weliswaar mee leren leven maar het heeft grote impact op mijn leven.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:09

Ik ga later even het hele topic doorlezen. Ik ben vorige jaar september aangereden van achter, en heb hierbij een flinke whiplash opgelopen. Een schuine, dat noemen ze zo omdat ik net schuin omhoog in mijn spiegel keek. Ik ben dus naar voor en achter geklapt met een draaiing.

Het afgelopen jaar was een hel. Ik kan het niet anders noemen. Enorme pijn in nek en schouders, uitval van mijn arm en hand, hoofdpijn en migraine, ach, je kent het.

Ik heb gelukkig een paar uur na het ongeluk de cranio sacraal therapeut van mijn paarden gebeld, mijn arm deed het niet meer, er zat vocht in mijn nek en wang, helemaal dik, ik was misselijk, moest overgeven, en enorme last van mijn nek. Gevraagd wat ik moest doen, ze behandeld ook mensen, en ik kon de dag erna gelijk langskomen smorgens. Ik denk dat dat mijn redding is geweest. Ze is er gelijk heel voorzichtig mee aan de gang gegaan en vertelde wat ik wel en niet moest, en wat ik kon verwachten.

Ik heb steeds om de week een behandeling gehad en ben nu wat aan het afbouwen. Hielp geweldig en ik kan iedereen met een whiplash alleen maar in hoofdletters aanraden: CRANIO SACRAAL. Het was echt mijn redding.

Ging het sneller? Nee, maar het werd beter te verdragen. De behandelingen doen geen pijn, naar geven wel verlichting.

Verder heb ik een paar maanden een revalidatie therapie gevolgd, en daar heb ik veel aan gehad. Mijn nek hebben ze niet aangeraakt, het was puur leren luisteren naar je lichaam, maar ook dingen als hart coherentie training en oefeningen doen. Ook een aanrader.

Inmiddels heb ik mezelf vandaag weer volledig beter gemeld (en ben ik ook gelijk vanmiddag ziek naar huis gegaan met flinke migraine :') ) maar ik heb het voordeel dat we een eigen bedrijf hebben. Wil het niet, dan doe ik het niet. Ik hoef niet perse een bepaald aantal uren te maken. Nu ik dit langzaam accepteer gaat het ook beter.

Ik ben in augustus begonnen met opbouwen van werk, daarvoor 100% ziek. Ik kon niet. Heel moeilijk, en dat is nog steeds mijn grootste uitdaging.

Inmiddels 2x weer paard gereden, volgend voorjaar wil ik dat weer oppakken. Ik mag absoluut niet klagen dat ik na een dik jaar alweer zover ben. Ik heb nog steeds slechte dagen maar herstel sneller en de pijn word minder erg. Ik word weer wat sterker.

Maar al met al was dit een vreselijk jaar. Zoals ik al zei, ik lees later de rest van de reacties even bij. Moe van de migraine en nog niet helemaal hoofdpijn vrij. In ieder geval voor iedereen die hier mee kampt, heel veel sterkte en beterschap!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:34

Wat inmiddels ook in Nederland is: "move the brain".

Een optelsom van neuro feedback, oefeningen, een dieet en oefeningen.