Mogelijk zwanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Mogelijk zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:54

Jodi, jij voelt dat zo, omdat jij in dat traject zit en dan komt het hard aan. Maar het is wel de realiteit dat de een heel makkelijk zwanger wordt en de ander niet.

Ik vind het ondanks alles goed dat TS haar gevoelens en zorgen uitspreekt. Het is zo verdomd moeilijk om eerlijk te zijn. Iedereen vindt iets. En we leven echt in een wereld van zo hoort het en dat maakt het niet makkelijker.

Op iets als Bokt semi anoniem je te kunnen uitspreken is wel fijn.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:19

Test al gedaan?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:22

Tja... bij de eerste meteen zwanger, dus jullie waren toen goed vruchtbaar. Dat hoeft voor nu niks te betekenen natuurlijk, maar kan wel. ;)
Dat je cyclus nu misschien niet volgens het boekje loopt kan ook 101 dingen betekenen.

En ff heeeeeeeel plat door de bocht, als je weet dat hij hem er zonder feestballon, of andere anticonceptie insteekt.. je zwanger kan worden............ :Y)
Ik snap het wel, ik slik ook al jaren geen pil (troep) en lang leven de condooms, maar de eerste keer zonder, bewust voor een kindje, vond ik wel heel bijzonder en spannend ;) (inmiddels 13 weken zwanger :) )

Maar ik las dat je man ervan op de hoogte is. Gewoon zsm de test doen als het kan (vanaf nod) dan weet je het zeker. En soms gebeuren dingen met een reden, als het lot beslist dat er nog een kindje 'moet' komen, dan komt alles goed.

Succes/spannend!
Laatst bijgewerkt door Afwezig op 15-08-19 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:24

Niet zo handig, jijzelf en partner niet enthousiast maar wel risico's genomen. Ik zou z.s.m. de test doen, dan weten jullie in ieder geval waar jullie aan toe zijn :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:36

Ben ook benieuwd naar de uitslag.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:38

Ik snap Jodie heel goed.
Hoe cru is het. Iets waar wij extreem blij van zouden worden, krijgt TS bij wijze van in haar schoot geworpen.
Want ik heb ook wat Jodie heeft. De tel kwijt met hoelang we bezig zijn. Binnen nu en 2 mnd operatie en daarna direct IVF.

Dan steekt het als iemand zich niet gezegend voelt.
Denk dat het prima is dat iemand zoiets roept. Juist om anderen er van bewust te maken dat je iets heel moois gecreerd hebt waar anderen jaren om vechten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:41

Heel heftig ts hoop dat het je gespaard blijft als was je er wel zelf bij.
Hier gehad met de 3de wij wilde absoluut geen 3de.
Papa en mama hadden een avondje samen,kids waren uit logeren en wij uit eten en hadden het heel gezellig maar had een spiraal dus het kwam ons erg rauw op ons dak.
Inmiddels is ze al 20 mnd en zijn super blij met haar,het heeft zo moeten zijn maar het is niet leuk hoe rot je je de eerste periode kan voelen als je er niet zelf voor gekozen hebt.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:51

cinniz123 schreef:
Papa en mama hadden een avondje samen,kids waren uit logeren en wij uit eten en hadden het heel gezellig maar had een spiraal dus het kwam ons erg rauw op ons dak.
Inmiddels is ze al 20 mnd en zijn super blij met haar,het heeft zo moeten zijn maar het is niet leuk hoe rot je je de eerste periode kan voelen als je er niet zelf voor gekozen hebt.

Misschien dwaal ik teveel van het topic af, maar jouw situatie vind ik anders. Je had een spiraal... Zoals ik begrijp gebruikte TS in eerste instantie geen anticonceptie.

Ik begrijp heel goed dat dat voor jullie extreem schrikken is!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:34

Ik ben ook wel benieuwd of je de test al gedaan hebt.

De discussie over het een ander wel of niet gunnen omdat je zelf moeizaam kinderen kunt krijgen vind ik ook wel weer bijzonder..

Wat mij het aller belangrijkste is, is dat een kind gewenst is en als dit niet zo is en heeft gevolgen waarop het op kan groeien en de liefde, tijd en energie, financiële middelen of het mentaal niet aan kunnen etc. Voor zowel het kind als jezelf.. die het wel of niet zal kan krijgen dan zou ik er wellicht ook eerder voor kiezen om de zwangerschap af te breken..hoe cru ook aangezien er veel mensen zijn die het niet aan komt waaien..

Ik denk dat iedereen wel eens een onhandige keuze maakt en in dit geval wellicht misschien heel ongelukkig..

Sterkte met je uitslag en besluit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:41

Vumana89 schreef:
Ik snap Jodie heel goed.
Hoe cru is het. Iets waar wij extreem blij van zouden worden, krijgt TS bij wijze van in haar schoot geworpen.
Want ik heb ook wat Jodie heeft. De tel kwijt met hoelang we bezig zijn. Binnen nu en 2 mnd operatie en daarna direct IVF.

Denk dat het prima is dat iemand zoiets roept. Juist om anderen er van bewust te maken dat je iets heel moois gecreerd hebt waar anderen jaren om vechten.

Je voelt die emoties omdat je zolang bezig bent, maar het is niet helemaal terecht om dan te oordelen naar anderen.

TS had gewoon met haar man andere plannen en dan is een kind erbij een groot verschil. Wees blij dat ze er juist niet licht over denkt, maar beseft dat dit een groot verschil gaat zijn voor hun gezin.
Mensen mogen bewust voor 1 kind kiezen en als je dan toevallig wel zo vruchtbaar bent, kan een klein beetje onvoorzichtig zijn al bingo geven.
Dat wil niet zeggen dat het ongewenst is zoals je leest, maar mensen enorm moeten wennen. Net als dat een ander moet wennen dat er geen kinderen komen, ook al willen ze die wel. Zal een ander misschien moeten wennen dat er wel kinderen komen, ook al was het niet gepland.

Niet altijd, maar vaak gaat het goed als iemand eenmaal gaat groeien en aan het idee went. Zeker als mensen al moeder zijn, komen de gevoelens wel.

Het is al zo moeilijk om eerlijk te zijn over je gevoelens in deze wereld en als iedereen die geen kinderen kan krijgen, je ook uit eigen emotie gaat afstraffen, kan iemand helemaal nergens meer naartoe met gevoelens en emoties.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:02

Maar ík persoonlijk oordeel niet. Maar ik begrijp de opmerking van Jodi wel.
Ik bedoel, ieder huisje heeft zn kruisje en ik ben allang blij met de hulp die we nu krijgen.

Daarnaast blijf ik er wel bij dat als je een.. ding/issue/probleem hebt als TS het goed is om toch ook even 'de andere kant' te beseffen. Niet als straf. Wel als bewustBLIJVING, want iedereen is zich ervan bewust, dat het bij sommige mensen al jaren duurt.

Nogmaals. Ik oordeel in deze niet persoonlijk op TS of haar keuzes. Maar ik snap Jodi heel goed qua gevoel.
Ik wil ts niet straffen hiervoor. Dat kan niet en waarom zou ik. Ik denk ook niet dat Jodi het bedoelde.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:05

Vumana89 schreef:
Ik snap Jodie heel goed.

En zo zijn er genoeg mensen waarbij het steekt die ook een grote kinderwens hebben, maar ernstig ziek zijn en nog maar korte tijd te leven hebben en niet eens er mee bezig kunnen zijn. Of zijn/haar kinderen überhaupt nooit gaan zien opgroeien. Die niet gezegend zijn om überhaupt ooit de leeftijd te halen die jij nu hebt.

Die hoor je toch ook niet zeggen, wees blij dat je niet in korte tijd overlijd... Of wat dan ook?

Natuurlijk is het vreselijk balen dat het jullie niet lukt, dat betekend niet dat het voor een ander wel vervelend kan zijn.

Het is zo'n enorme dooddoener en vooral afgunst...
Zeg dan gewoon niets.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:11

Annekeee schreef:
cinniz123 schreef:

Misschien dwaal ik teveel van het topic af, maar jouw situatie vind ik anders. Je had een spiraal... Zoals ik begrijp gebruikte TS in eerste instantie geen anticonceptie.

Ik begrijp heel goed dat dat voor jullie extreem schrikken is!

Klopt ben ik ook deels met je eens maar dat neemt niet weg dat het gevoel verschrikkelijk kan zijn als het wel zo is.
Ik dacht er vroeger ook nuchterder over tot het je overkomt dan weet je pas wat het met je doet.
En dat wens ik niemand toe ook niet als het niet helemaal doordacht is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:13

Quir schreef:
Vumana89 schreef:
Ik snap Jodie heel goed.

En zo zijn er genoeg mensen waarbij het steekt die ook een grote kinderwens hebben, maar ernstig ziek zijn en nog maar korte tijd te leven hebben en niet eens er mee bezig kunnen zijn. Of zijn/haar kinderen überhaupt nooit gaan zien opgroeien. Die niet gezegend zijn om überhaupt ooit de leeftijd te halen die jij nu hebt.

Die hoor je toch ook niet zeggen, wees blij dat je niet in korte tijd overlijd... Of wat dan ook?

Natuurlijk is het vreselijk balen dat het jullie niet lukt, dat betekend niet dat het voor een ander wel vervelend kan zijn.

Het is zo'n enorme dooddoener en vooral afgunst...
Zeg dan gewoon niets.

Anders doe je effe lekker normaal en trek je mijn reactie niet uit perspectief.
Ja afgunst. Ik haat iedereen met een kind.
Grow up zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:13

Vumana89 schreef:
Maar ík persoonlijk oordeel niet. Maar ik begrijp de opmerking van Jodi wel.
Ik bedoel, ieder huisje heeft zn kruisje en ik ben allang blij met de hulp die we nu krijgen.

Daarnaast blijf ik er wel bij dat als je een.. ding/issue/probleem hebt als TS het goed is om toch ook even 'de andere kant' te beseffen. Niet als straf. Wel als bewustBLIJVING, want iedereen is zich ervan bewust, dat het bij sommige mensen al jaren duurt.

Nogmaals. Ik oordeel in deze niet persoonlijk op TS of haar keuzes. Maar ik snap Jodi heel goed qua gevoel.
Ik wil ts niet straffen hiervoor. Dat kan niet en waarom zou ik. Ik denk ook niet dat Jodi het bedoelde.

Er is een topic over mensen die moeilijk zwanger worden. Ik denk dat TS daar ook niet moet binnen vallen om te zeggen dat er ook mensen zijn die makkelijk zwanger worden.

Ik vind het altijd zo spijtig dat mensen die moeilijk zwanger worden hun emoties projecteren op iemand anders. Ik snap best dat het heel erg zwaar is maar het is niet fair om een steek onder water te komen geven dat TS niet dankbaar genoeg is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:16

Ben ik met je eens Molenhoek.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:17

Ik vind het zo jammer dat mensen het gelijk op zichzelf betrekken. Dit gaat niet om jullie, dit gaat om TS haar situatie.
Ik snap zelf TS haar gevoel heel goed!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:36

Ik ben benieuwd TS.

Ik neem aan dat jullie wel in jullie achterhoofd hadden dat onbeschermd seks hebben een zwangerschap tot gevolg zou kunnen hebben.

Wie weet is het niks..
Wie weet is het wat..

Je komt er maar op 1 manier achter.

Hier een kindje van bijna 14 maanden en we hopen de tweede over 6 weken te mogen verwelkomen. Gepland en zeer gewenst om ze zo dicht achter elkaar te hebben.
Hierna wel even klaar met de zwangerschappen en daarom zullen wij dan ook gaan zorgen voor anticonceptie om het te (proberen te) voorkomen dat we voor een ‘verrassing’ komen te staan.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:37

Mayflower_ schreef:
Ik vind het zo jammer dat mensen het gelijk op zichzelf betrekken. Dit gaat niet om jullie, dit gaat om TS haar situatie.

Precies, ik snap ts haar gevoel ook heel goed. :j

En ik snap ook dat het k*t kan zijn als het niet lukt. Betekend niet dat iemand zich er niet prettig bij voelt of mag voelen als ze wel (ongepland) zwanger wordt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:39

Jodi93 schreef:
Ik verbaas me eigenlijk een beetje.. ojee liever niet het is wel welkom..

Ik zelf ben helaas niet gezegend met dat het zo makkelijk gaat. Al 2 jaar bezig en miskraam..

Je mag toch super blij zijn als een 2e je gegund word.. ook al veranderd er veel. Als je geen 2e nog wou zijn er andere voorbehoedsmiddelen om te zorgen dat je dus niet je ojee moment krijgt.

Ik zou je man er ook bij betrekken en samen testen.

Heel vervelend voor jou maar dat heeft niks met TS haar situatie en gevoelens te maken.

Gewoon de test doen TS, dan ben je er maar van af. Wat maakt vandaag anders dan morgen..?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:44

Mayflower_ schreef:

Nou dit!

Als iedereen in dit topic nou eens naar TS kijkt in plaats van naar zichzelf. Daar is dit topic namelijk voor geopend. Niet om je afgunst uit te spreken, dat kan ook ergens anders.

TS, ik ben benieuwd :) Ik hoop op de uitslag waar jullie zelf op hopen. Mocht je toch zwanger zijn, ondanks dat je het eigenlijk niet wilt, dan zal het zal vast wennen zijn (ik heb geen kinderen, maar kan me er wel een klein beetje iets bij voorstellen), maar het komt dan vast alsnog goed :j

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:06

Ik snap t’s ook heel goed! 2 kinderen is gewoon anders dan 1.

En het is inderdaad erg vervelend dat sommige moeite hebben met zwanger raken of dat t helemaal niet lukt. Ook van zeer dichtbij meegemaakt en dat was erg lastig. Bij ons lukte het wel meteen en het heeft mijn hele zwangerschap zeer gedaan dat het hun niet was gegund terwijl ik het ze zo gegund had. Maar het betekend gewoon niet dat iemand waarbij het wel lukt niet haar twijfels mag hebben, even moet slikken, niet weet of ze jet wel aankan enz enz. Het een staat los van t ander.

T’s ik ben benieuwd of je al hebt getest. Mocht deze positief zijn kan ik alleen maar aanraden je tijd te nemen om aan het idee te wennen. Mocht hij negatief zijn is het wellicht een goede waarschuwing om wat zorgvuldiger met de voorbehoedsmiddelen om te gaan. Ik wil absoluut niet meer zwanger raken, als t gebeurd is het echt welkom hoor maar alsjeblieft niet.... dus super zorgvuldig en ik laat me steriliseren. Vind de spanning dat het nu toch nog kan gebeuren erg vervelend.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:15

Vumana89 schreef:
Ik snap Jodie heel goed.

Neem gerust van mij aan dat het in je schoot geworpen krijgen van iets wat je niet wilt traumatiserend is.
Ik vind het nogal wat om maar te vinden dat iedereen zich gezegend moet voelen omdat jij dat toevallig graag wilt.

Draai het eens om: iemand zou blij zijn dat jij niet zwanger kunt raken omdat ze zelf niet zwanger wil worden. Dat is toch misselijkmakend voor jou, of niet dan?

TS: alle sterkte. :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:25

TS krijgt dus niets “in de schoot geworpen”. Eerder is zij in een situatie verzeild geraakt waarin zij niet wil zijn.
Ben het helemaal eens met Palmera.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:27

Ik ben benieuwd of de test positief of negatief is uitgevallen? En zo ja bij positief, hoe nu verder? :o