De pil tegen hormonale klachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:22

Anoniem schreef:
Gloa schreef:
@janneke; sorry maar ik ben niet zo van de alternatieve geneeswijzen := . Denk ook niet dat een mineraaltje meer of minder dit soort klachten kunnen veroorzaken of oplossen.

Jammer dat je reactie een beetje neerbuigend overkomt.
Calcium en magnesium kunnen echt wel een flinke invloed hebben en dat heeft niet eens iets met alternatieve geneeswijzen te maken.

Hoezo neerbuigend? Ik heb niets met alternatieve geneeswijzen zoals de vernoemde orthomoleculaire arts. Dat is geen medische wetenschap. Daarnaast heb ik nog geen jaar geleden een heel uitgebreid onderzoek gehad waaronder uitgebreid bloedbeeld. Dat soort tekorten hadden dan op moeten vallen.

@kimbers; klopt. Ik had met de stederil heel veel acné en met de diana bijna niet meer.

@cowgirl; bedankt voor de tip. Ik zal daar ook eens over gaan lezen.

@vanilla; die ring had ik gezien en net zoals de pleisters vind ik het een interessant concept. Zeker omdat je geen hormonen gaat slikken. Maar hoe zit het met sex? Voelt je partner die ring zitten?

wortel115

Re: De pil tegen hormonale klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:32

Implanon zou nog een optie kunnen zijn. Mijn normaal heftige menstruatie werd daar veel lichter op wel wat meer onregelmatig. Ook minder stemmings wisseleingen.
Ik heb er 5 weken geleden uit laten halen zodat we voor een tweede kindje konden gaan maar was er blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:44

Staafje zou ik spannend vinden := . Is toch weer een ingreep als het niet bevalt.

Ik zie dat het gebaseerd is op progesteron. Laat ik nu juist in de progesteron fase (tussen eisprong en menstruatie) de meeste klachten hebben qua humeur. Dus zou het dan wel handig zijn om op basis van die hormonen te gaan reguleren?

wortel115

Re: De pil tegen hormonale klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 05:03

Misschien niet dan. Maar goed uiteindelijk kan je dokter het beste advies geven.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:39

Na de bevalling van mijn 2e kindje kreeg ik ook last van de hormonen. Depressie, humeurig, extreem kort lontje, voelde me belabberd voor en tijdens mijn menstruatie en ontzettende krampen en veel bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Mijn man is vorig jaar gesteriliseerd dus we hadden ook geen anticonceptie meer nodig.

Bij de huisarts geweest en conclusie was ook PMS. Ik heb nu sinds 2 maanden een mirena spiraal op advies van de huisarts. Ik wilde niet meer aan de pil maar had goede ervaringen met de spiraal tussen mijn zwangerschappen.
Na een maand merkte ik al verschil. Voel me beter, minder down en kan meer hebben. Ook mijn vele bloedverlies en krampen zijn een stuk minder.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:22

Gloa schreef:
Hoezo neerbuigend? Ik heb niets met alternatieve geneeswijzen zoals de vernoemde orthomoleculaire arts. Dat is geen medische wetenschap.

...ik ben niet zo van de alternatieve feiten.
Als je "geen polonaise aan je lijf wil", uitstekend.
Citaat:
Daarnaast heb ik nog geen jaar geleden een heel uitgebreid onderzoek gehad waaronder uitgebreid bloedbeeld. Dat soort tekorten hadden dan op moeten vallen.

....en deze opmerking kan 2 dingen betekenen.
Of je bent bij een orthomoleculaire arts geweest en je afkeer is gebaseerd op teleurstelling dat het niet hielp.
En dat is heel naar.

Optie 2 is dat je totaal niets weet over orthomoleculaire geneeskunde (gewoon westerse wetenschap, maar veel meer georiënteerd op biochemie dan de gebruikelijke geneeskunde)
...en dus maar aanneemt dat het onderzoek wel krek hetzelfde zou zijn.
(Qua bloedprikken is dat zo - de vragen aan het lab zijn anders, dus tekort aan koper, calcium, mangaan etc etc toont niet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:29

Gloa schreef:
die ring had ik gezien en net zoals de pleisters vind ik het een interessant concept. Zeker omdat je geen hormonen gaat slikken.

Maar TS, als je pleisters of nuvaring gebruikt krijg je ook hormonen binnen hoor. Alleen dan niet oraal, maar het komt wel degelijk in je lichaam.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:26

Er is volgens mij laatst uit een Deens onderzoek gebleken dat de pleisters en Nuvaring een hoger trombose risico hebben als de „ouderwetse“ pillen (niet de modernere pillen die ook een hoger risico hebben).

Ik heb de Nuvaring een tijdje geprobeert maar vond het een onding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:35

Anoniem schreef:
Gloa schreef:
die ring had ik gezien en net zoals de pleisters vind ik het een interessant concept. Zeker omdat je geen hormonen gaat slikken.

Maar TS, als je pleisters of nuvaring gebruikt krijg je ook hormonen binnen hoor. Alleen dan niet oraal, maar het komt wel degelijk in je lichaam.

Klopt maar continu medicatie is vaak wel geleidelijker dan 1x per dag oraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:39

Even een update;

Ik ben 2 weken geleden bij de huisarts geweest. Uitgebreid gesprek gehad over alle mogelijkheden. Zij gaf ook aan dat de pleister en ring een aanzienlijk hoger trombose risico hebben en dat ze die liever alleen inzetten als iemand geen orale anti conceptie kan gebruiken.

Ze stelde de lichtste mogelijkheid voor. De 20microgram mycrogynon (of nou ja de wannabee van actavis). We hebben het ook gehad over sintjanskruid. De effecten daarvan waren volgens haar bewezen en in mijn geval gaf het geen risico te combineren.

Maar ja nu 2 weken bezig met de pil en voel me ellendig %) . Ben continu om te schieten, hou veel vocht vast, heb opvliegers (ja zoals die vrouwen in de overgang) en heb geen behoefte aan wat voor contact dan ook met mijn man.

Ze heeft ook uitgelegd dat het 3 tot 6 maanden duurt voor je hormonen weer stabiel zijn. Maar dat is wel een lange tijd om je zo te voelen en te hopen dat het weg gaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:10

Sizzle schreef:
Ik heb zonder pil last van depressie klachten die ik met niet heb.

Ik ook -O-

Ik slik Yasmin en ook door :j