Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BillyJ schreef:@ zorro
Hij weet en beseft zelf heel goed dat hij borderline heeft en hoe dit een invloed heeft op zijn leven en mensen om hem heen. Hij is er echter van overtuigd dat hij dit alleen moet oplossen zonder hulp.
Aandringen of erover praten heeft ook averechts effect.
@ al de rest
Bedankt voor de reacties
Ik hoef echter dus idd geen commentaar op waarom ik/wij deze keuze maken.
Ja, ik zie een toekomst met hem en zelfs ondanks zijn 'stoornis' is de liefde groot.
We geven en gunnen mekaar voldoende ruimte.
Makkelijk is het zeker niet en plannen is heel moeilijk. Maar dat neem ik er graag bij.
DeMolenhoek schreef:Waarom open je dan een topic als je de realiteit van iemand met borderline niet onder ogen wilt zien?
bigone schreef:En wanneer hij dat niet voor je overheeft???
BillyJ schreef:Uiteraard weet ik dat het nooit weg zal zijn en er altijd moeilijke tijden zullen zijn. Maar, vooralsnog, zolang ik mezelf kan zijn en blijven zie ik het punt niet de relatie te beëindigen.
En tuurlijk, meer vissen in de zee en heel de blabla maar wij proberen samen aan een toekomst te werken.
Ik ben er alleen van overtuigd dat hulp van buitenaf ons erg zou kunnen helpen.
1: zodat hij eventueel stabieler word of op zijn minst leert om dingen uit het verleden los te laten die hem nu zo tegenhouden
En 2: zodat ik meer inzicht krijg
Borderline kent vele aspecten. Bij ons is het ook het stukje verlatingsangst dat voor veel 'problemen' zorgt binnen onze relatie. Want ze zijn er natuurlijk van overtuigd dat niemand bij ze blijft en ....
BillyJ schreef:bigone schreef:En wanneer hij dat niet voor je overheeft???
Dan zal het eindigen. Want ooit is het wel het doel om op zen minst wel terug samen te kunnen wonen (met voldoende ruimte om ieder onze plek op te zoeken).
Maar zonder hulp zie IK dat niet zo snel gebeuren. Onze droom is zelfvoorzienend leven en een biologisch dynamisch bedrif op te richten. We hebben de grond al in Hongarijealleen vanwege tegenslagrn in vooral zijn privé, is hij zodanig 'verslagen'nu dat alles weer stil staat. Ilzelf heb daar niet zoveel problemen mee want ik ga toch wel, mét of zonder hem
ik leef mijn leven en laat mij niet tegenhouden door hem.
Maar, ik blijf hem altijd steunen.
BillyJ schreef:bigone schreef:En wanneer hij dat niet voor je overheeft???
Dan zal het eindigen. Want ooit is het wel het doel om op zen minst wel terug samen te kunnen wonen (met voldoende ruimte om ieder onze plek op te zoeken).
Maar zonder hulp zie IK dat niet zo snel gebeuren. Onze droom is zelfvoorzienend leven en een biologisch dynamisch bedrif op te richten. We hebben de grond al in Hongarijealleen vanwege tegenslagrn in vooral zijn privé, is hij zodanig 'verslagen'nu dat alles weer stil staat. Ilzelf heb daar niet zoveel problemen mee want ik ga toch wel, mét of zonder hem
ik leef mijn leven en laat mij niet tegenhouden door hem.
Maar, ik blijf hem altijd steunen.
Fleury schreef:Ik vind het jammer om te lezen dat hier alle borderliners over 1 kam worden gescheerd en gelijk iedereen roept dat je daar nooit een relatie mee kan hebben. Je hebt binnen de Borderline persoonlijkheidsstoornis veel gradaties en niet iedereen is hetzelfde. Kijk per persoon hoe dat die is en welke problemen er spelen en vorm daarna een mening.
Fleury schreef:Ik vind het jammer om te lezen dat hier alle borderliners over 1 kam worden gescheerd en gelijk iedereen roept dat je daar nooit een relatie mee kan hebben. Je hebt binnen de Borderline persoonlijkheidsstoornis veel gradaties en niet iedereen is hetzelfde. Kijk per persoon hoe dat die is en welke problemen er spelen en vorm daarna een mening.
BillyJ schreef:Uiteraard weet ik dat het nooit weg zal zijn en er altijd moeilijke tijden zullen zijn. Maar, vooralsnog, zolang ik mezelf kan zijn en blijven zie ik het punt niet de relatie te beëindigen.
En tuurlijk, meer vissen in de zee en heel de blabla maar wij proberen samen aan een toekomst te werken.
Ik ben er alleen van overtuigd dat hulp van buitenaf ons erg zou kunnen helpen.
1: zodat hij eventueel stabieler word of op zijn minst leert om dingen uit het verleden los te laten die hem nu zo tegenhouden
En 2: zodat ik meer inzicht krijg
Borderline kent vele aspecten. Bij ons is het ook het stukje verlatingsangst dat voor veel 'problemen' zorgt binnen onze relatie. Want ze zijn er natuurlijk van overtuigd dat niemand bij ze blijft en ....
luuntje schreef:Net als bonny123 heeft mijn moeder borderline.
Ik ben nu 43 jaar en ze is wie ze is.
Het manipuleren, onredelijk boos worden, agressief kunnen worden (bijten en slaan).
Zelfmoordpoging nummer 5678. Maag leegpompen.
Onze zoon niet willen teruggeven toen hij 2 jaar oud was.
Nope met zo iemand wil je niet samenwonen.
En je mag zeker geen eventuele kinderen er bloot aan stellen.
Op mijn 12e jaar zei de psychiater van mijn moeder, zie haar als een kind.
Ik was 12 en zelf een kind. Moest zorgen voor mezelf, mijn 9 jarige zusje en mijn *gekke* moeder.
Alle therapien en medicatie hebben nooit wat opgelost.
luuntje schreef:Net als bonny123 heeft mijn moeder borderline.
Ik ben nu 43 jaar en ze is wie ze is.
Het manipuleren, onredelijk boos worden, agressief kunnen worden (bijten en slaan).
Zelfmoordpoging nummer 5678. Maag leegpompen.
Onze zoon niet willen teruggeven toen hij 2 jaar oud was.
Nope met zo iemand wil je niet samenwonen.
En je mag zeker geen eventuele kinderen er bloot aan stellen.
Op mijn 12e jaar zei de psychiater van mijn moeder, zie haar als een kind.
Ik was 12 en zelf een kind. Moest zorgen voor mezelf, mijn 9 jarige zusje en mijn *gekke* moeder.
Alle therapien en medicatie hebben nooit wat opgelost.