Daarnaast leert hij dat liegen en dingen verzwijgen niet erg is...
Kies voor je kind..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Bedenk dat wanneer je nu niet ingrijpt je kind kans heeft op rotte tanden, obesitas, rotte tanden, en invaliditeit. Snoepen, ongezond eten, in de rook zitten en auto ongeluk. En dit zijn alleen de zaken die je weet!!!!!
En wanneer je nu geen grenzen stelt ben je net zo goed medeveroorzaker want je weet het.
_Nadia_ schreef:Mijn oudste is inmiddels 12 en heeft nog nooit cola gehad. Hier drinken ze water, kruidenthee, melk en soms fruitsap, ik vind al die frisdranken niet nodig (en drink het zelf ook niet) laat staan voor een kind van 4.
Sclimpre schreef:_Nadia_ schreef:Mijn oudste is inmiddels 12 en heeft nog nooit cola gehad. Hier drinken ze water, kruidenthee, melk en soms fruitsap, ik vind al die frisdranken niet nodig (en drink het zelf ook niet) laat staan voor een kind van 4.
Maar hoe doe je dat dan bv met kinderfeestjes? Verjaardagstractaties? Ik was ook met heel veel principes begonnen, maar eens in de kleuterschool, tja, dan werd dat wel moeilijker.
Ik vond het trouwens veel erger dat er op school zeemzoeterige verhaaltjes van prinsessen en ridders verteld werden. Meisjes het ene, jongens het andere. Daar heb ik harder tegen gevochten dan tegen snoep
Laibadji schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik ervaar ze als steunend. Vooral omdat ik met het idee zit dat ik misschien te veel eisend ben of te perfect wil zijn? Ik weet het niet... Ik ken koppels wiens kind dagelijks cola thuis drinkt of waar er gerookt wordt dus waarom zou ik hier iets van maken?
Soms heb ik wat aanmoediging nodig om mezelf niet weg te cijferen ten koste van anderen.
Dani schreef:Je schoonmoeder is een manipulatief kreng. Sorry. Zo te lezen heeft je vriend met heel goede reden geen contact meer en als hij al niet tegen haar is opgewassen, dan je zoontje zéker niet. Dit is zo schadelijk wat ze doet, dat moet je niet accepteren. Dat het zielig voelt voor je zoontje, dat hij er verdrietig om zal zijn, dat je schoonmoeder boos wordt - dat is ondergeschikt aan de veiligheid van je kind.
En jij neemt hem zijn omi niet af, dat heeft die omi helemaal zelf veroorzaakt. Het enige wat jij doet is voorkomen dat ze je kind beschadigt.