Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goeroe schreef:Ook hier geen wetenschappelijke onderbouwing, maar ik peinsde er niet over. Twee jaar vind ik te jong om mijn kinderen zo lang alleen te laten. Ze snappen dan nog niet dat je terugkomt, laat staan wanneer. Noem het gerust overdreven of ongeëmancipeerd, maar een knappe werkgever die mij een week bij mijn kinderen weghoudt. Nood breekt wet natuurlijk, maar vrijwillig? Ik dacht het niet. Voor alle duidelijkheid, ieder ander moet uiteraard doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar ik deed het niet. Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar voor wat evenwicht in het topic leek het me niet verkeerd om aan te geven dat er meer moeders zijn die hier moeite mee zouden hebben of het zelfs ronduit zouden weigeren.
goeroe schreef:Ook hier geen wetenschappelijke onderbouwing, maar ik peinsde er niet over. Twee jaar vind ik te jong om mijn kinderen zo lang alleen te laten. Ze snappen dan nog niet dat je terugkomt, laat staan wanneer. Noem het gerust overdreven of ongeëmancipeerd, maar een knappe werkgever die mij een week bij mijn kinderen weghoudt. Nood breekt wet natuurlijk, maar vrijwillig? Ik dacht het niet. Voor alle duidelijkheid, ieder ander moet uiteraard doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar ik deed het niet. Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar voor wat evenwicht in het topic leek het me niet verkeerd om aan te geven dat er meer moeders zijn die hier moeite mee zouden hebben of het zelfs ronduit zouden weigeren.
dorientjuh schreef:Ik ben net begonnen aan een nieuwe baan. Het is een tijdelijke baan (voor 6 tot 9 maanden) via een uitzendbureau, maar wel met de mogelijkheid om wellicht na deze periode in dienst te treden bij het bedrijf.
Voor alle nieuwe medewerkers van deze multinational geldt dat zij op on boarding week gaan bij het hoofdkantoor in München.
Nu wil het dat ik een dochtertje heb die 2 jaar wordt in september. De on boarding week zou half oktober zijn, van maandag t/m vrijdag.
Ik woon gewoon samen met haar vader, en hij zou dan die week, als we het allemaal rondgebreid krijgen, op haar passen, in combinatie met de gastouder waar ze altijd al 3 dagen per week heen gaat en evt mijn schoonmoeder, zodat hij ook kan werken. Hij heeft niet genoeg vakantiedagen om die week vrij te nemen.
Mijn schoonmoeder past af en toe eens op en ze heeft nu 1x gelogeerd bij oma.
Ik vind 5 dagen weg van mijn kind erg lang, en ik twijfel of dit niet schadelijk is voor haar. Ik ben weer parttime aan het werk sinds ze 7 maanden oud is, maar ik ben nog nooit zelfs maar 24 uur van haar gescheiden geweest. Papa vindt ze ook fijn, maar ze zit nu in een duidelijke mamafase.
In principe is de on boarding week dus verplicht, maar het is een IT bedrijf met veel jonge en vooral mannelijke collega's, dus ik denk dat dit nog niet vaak aan de hand is geweest. Daarbij werk ik dus via een uitzendbureau en kom ik dus niet echt in dienst van het bedrijf.
Heeft iemand misschien wetenschappelijk onderbouwd ''advies'' voor mij?