Knie vindt het niet fijn. Goede dure waren op de boot maar na paar slagen teruggebracht. Veel te pijnlijk. En vreemd genoeg ze duwden mijn benen omhoog en hoofd naar beneden. Was wel hard werken zonder flippers door de golven maar rustig aan lukte het zonder ook wel.
Veriye, proberen in zoet water hier daarna wel geprobeert keertje?
Hier iemand die verslaafd is aan snorkelen op vakantie. Omdat mijn vader altijd op de Antillen moest zijn voor werk, snorkel ik dus al sinds mijn zesde regelmatig in de Caribische zee. In Nederland doe ik het eigenlijk zo goed als niet. Iets te verwend.
Wat gaaf ts dat je een wilde dolfijn hebt gezien. Dat is mijn droom.
Veriye
Geplaatst: 30-07-19 20:26
Er zit echt verschil in de flippers hoor! wij hadden echt van die flink dure. Je glijdt er zo door het water.
Haai was ook echt niet aggressief, alleen geïnteresseerd. Ik heb vroeger ieder boek over haaien gelezen. Dus wist ook wat ik moest doen. Maar was toch erg ingrijpend om oog in oog met een blauwhaai te komen.
Karuna: zoetwater ook geprobeerd, maar zodra ik de bodem niet kan zien ben ik echt in kleine paniek
Oeska
Geplaatst: 31-07-19 10:34
Als je last krijgt van zwemvliezen (ik mag ze van mijn duikinstructeur geen "flippers" noemen ), bestaan er een soort handvliezen in verschillende groottes. Zou je eventueel eens kunnen proberen als je wat extra zwemkracht nodig hebt.
De kwaliteit van zwemvliezen kan best verschil maken. Zit hem o.a. in stijfheid/buigzaamheid materiaal, hoeveel water er door verplaatst kan worden, wel/niet stroomlijn in de terugbeweging. In rustige omstandigheden zouden simpele vliezen prima dienst moeten doen; ik raad af je helemaal scheel te betalen voor net een beetje extra kracht . Voor de persoon die water in bril eng vindt: er is een methode om je bril schoon te blazen onder water die duikers ook leren, dat zou je kunnen overwegen om jezelf aan te leren. Al kun je al snorkelend ook je hoofd even boven water doen en hem leeg laten lopen, misschien net zo handig. Ik snap overigens dat je het geen fijn gevoel vindt; ook al valt het in de praktijk mee, het lijkt al snel veel water in zo'n brilletje.
poes
Geplaatst: 31-07-19 12:39
Ik wil het ook al lang eens doen. We reizen veel maar geen strandvakanties, dus niet vaak de mogelijkheid ertoe gehad. In Zuid Afrika eens willen doen maar het weer was niet goed genoeg.
_Roxanne
Geplaatst: 31-07-19 12:46
Hier ook een snorkelliefhebber!
Begonnen tijdens een spontane actie op Ibiza, en inmiddels ook in Dubrovnik (Kroatië) en een aantal plekken in Italië (waaronder Elba) gesnorkeld. Afgelopen maart naar Bonaire geweest en dolfijnen, haaien en een visbal gezien.
Flippers kan ik niet mee overweg, dan verzuip ik.
Hoe lang blijven jullie ongeveer in het water? Ik heb het idee dat wij er iets te lang in zitten steeds.
Rug verbranden is 1x gebeurd, ook meteen 1x te vaak. Dat wil je inderdaad echt niet. Daarna heb ik dus UV-werende shirts aangeschaft, dat vind ik echt een ideale oplossing.
Te lang merk ik vooral doordat we echt af beginnen te koelen en goed moe zijn. Dan moeten we echt even wat eten en weer op krachten komen. Maar dan zitten we per keer zo 1-1,5 uur in het water en het liefst een paar keer per dag
Ik denk idd dat je het echt op gevoel moet doen.. Als je al moe bent en je moet nog terugzwemmen, dan kan dat net te lang zijn geweest..
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-19 12:55
Teveel afgekoeld is idd te lang. In florida t shirt aangehouden gewoon over badpak. nog geen last gehad van afkoeling. Wel dorst
moonsparkle
Geplaatst: 31-07-19 13:24
Ik hou ook van snorkelen, vond het vooral bijzonder om een zeepaardje te zien, haaien (vanuit een kooi), schilpadden en manta rays. Maar ook gewoon als je om je heen kijkt en overal gekleurde vissen ziet. En de rust qua geluid.