Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Ladygiroc schreef:Mijn zoontje is nu 3 maar heeft ook tussen een half jaar en 2,5 gekwakkeld. Ook weken met dagelijks koorts, of 's morgens wegbrengen (Kdv) en om 11 uur moeten halen omdat ie rond de 40 graden koorts zat. Zelfs 1 keer in een kwartier tijd naar een koortsstuip. HA schreef elke keer antibiotica voor maar op een gegeven moment ben ik daarmee gestopt.
Duidelijke oorzaak is niet gevonden maar de kinderarts weet het ook aan virusjes uit het kdv..
Ik vind 40 graden wel totaal iets anders dan 38,5. 40 is echt ziek. 38,5 kan ook van een simpele verkoudheid komen of tandjes
Shanna schreef:Mijn dochtertje had dat ook, heel vaak onverklaarbaar ziek en koorts, en dan inderdaad ook erg lang. Dan was ze weer 2 weken aan het kwakkelen, weekje prima, weer 2/ 3 weken aan het kwakkelen.. Overdag ging het vaak prima, 's avonds en 's nachts koorts.. Ik heb destijds een logboekje bijgehouden van wanneer ze ziek was en welke klachten/ temperaturen daar bij hoorden en heb dat in combinatie met de gegevens die school had (groep 1 zat ze) meegenomen naar de huisarts. Bij haar zijn toen de amandelen eruit gehaald en sindsdien is ze zelden nog ziek!
Mjetterd schreef:Ik vind 38,5 in de avond eigenlijk niet heel schokkend hoog. Zoals al eerder in het topic gezegd werd, heeft elk mens een andere basis temperatuur. Dat, in combinatie met dat hij niet ziek toont, vind ik het helemaal niet zorgwekkend klinken.
Mijn dochter van bijna 1,5 heeft ook regelmatig in de avond een wat hogere temperatuur. Kan van alles zijn, kleintjes hebben regelmatig last van een virusje, verkoudheid, tandjes, sprongetje. Ook hebben jonge kinderen wat meer moeite met warmte kwijt raken, kan het zijn dat hij misschien wat te dik aangekleed is?
Maar uiteindelijk ben ik geen dokter en ook niet de moeder van jouw kind, als het niet goed voelt zou ik inderdaad voor een second opinion gaan.
Maxima_S schreef:Ik vind het niet normaal hoor, verre van dat.
Ladygiroc schreef:Dat idd Loes..
Ik ben er ook maar vanuit gegaan dat het gewoon weerstand opbouw was en niet een reactie op een ontsteking ergens in het lijfje. Dat heeft lang geduurd eer ik die gedachte los kon laten hoor.