Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dieselpaard schreef:plutolover schreef:Ik heb om m’n 30e keer brief gehad.. moet nog steeds gaan. Ik durf niet..
Nu schijn je soort voor testte hebben.
Je hebt thuistests idd, maar wat weerhoudt je om erheen te gaan? Tis zo gedaan hoor.
plutolover schreef:Die eendenbek is t probleem niet.. maar dat af schrapen. Ik ben ook de brief kwijt.. die heb je nodig..
Ik ga morgen dokter bellen.
Ik heb wel een spiraal. Wou toeb t egelijk doen.. maar dat vonden ze niet zo goed idee..
Granoek schreef:Toen ik 24 was en ging voor het voorschrift van mijn pil, zei de huisarts dat vanaf volgend jaar (dus 25 jaar) elk jaar automatisch een uitstrijkje wordt genomen als je een nieuw voorschrift haalt voor de pil.
Echter toen ik dit jaar een nieuw voorschrift ging halen hebben ze er niet meer naar gevraagd en mij valt het pas te binnen bij het lezen van dit topic dus ik had er ook niet aan gedacht.
Dit gaat over België, weet niet of het overal is of enkel bij mijn huisartsenpraktijk?
BabiiVeeraa schreef:Ik heb, na klachten, op mijn 25e voor het eerst een uitstrijkje laten afnemen. Dat was pap2 dus na een half jaar weer terug. Weer pap2 dus door naar de gyn. Ieder half jaar controle en steeds pap2 (met aanhoudende klachten) totdat het pap3a werd. Toen pas is verder onderzoek gedaan. Bleek dat bij mij cellen die normaal aan de binnenkant van de baarmoedermond groeien ook aan de buitenkant daarvan zaten. Dit gaf dus “afwijkende cellen” en veroorzaakte bloedingen. Door bevriezing met stikstof zijn deze cellen verwijderd waarna de juiste cellen zich hebben hersteld. Sindsdien altijd pap1 en het belangrijkste, geen klachten meer![]()
Mijn gyn zei overigens dat dit best veel voorkwam, vaak bij vrouwen die een pittige bevalling hebben gehad of lang de pil hebben gebruikt.
Suzanne F. schreef:plutolover schreef:Die eendenbek is t probleem niet.. maar dat af schrapen. Ik ben ook de brief kwijt.. die heb je nodig..
Ik ga morgen dokter bellen.
Ik heb wel een spiraal. Wou toeb t egelijk doen.. maar dat vonden ze niet zo goed idee..
Afschrapen? Dat klinkt veel dramatischer dan het is. Ze nemen met een klein borsteltje wat slijm weg, net als dat je wangslijm zou afnemen. Dat voel je amper.
En als jij een spiraal hebt laten zetten?!? Dat durf ik dus echt niet. Dat schijnt echt veel en veel pijnlijker te zijn.
Hannanas schreef:Gaf dat nog risico’s als je het niet weg liet branden met stikstof?
ElviraKelan schreef:Juist dat afschrapen is pineuts
Duurt hoogstens 10 seconden en voel je als een soort kriebel