oorknopje in oorlel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Re: oorknopje in oorlel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:27

ik wil niet laten poetsen dat vind ik dood eng. ze schieten daar ook maar waarom is dat anders dan bij een juwelier waarvan de mensen die schieten gewoon echt weten wat ze doen. ik weet toevallig dat degene die mijn oren heeft geschoten voeger in een piercingshop/tattooshop heeft gewerkt... dus die weet wel wat ze doet neem ik aan. Als ik ze nu eruit laat halen dan moet ik ze toch eerst weer helemaal dicht laten groeien? ik vind het zo zonde van het geld om het nu ‘optegeven’ ik heb het cadeau gehad.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:32

Als ik naar een goede piercer ga dan wordt er gewoon gepierced, dus met een holle naald.

Als ze goed weet wat ze doet, waarom geeft ze je dan een veel te klein sieraad?

Maar dit is het laatste wat ik er over zeg, want ik heb het gevoel dat iedereens advies toch niet aankomt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:32

Knopje moet eruit, dat is één. Je lijf probeert de ontsteking op te ruimen maar kan nergens heen door tekort staafje. Dus zsm of eruit, óf een langer sieraad erin dat de zwelling ruimte geeft.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:33

Piercer is net zo snel als schieten met sieraden die ook nog eens niet door je lichaam worden afgestoten. Laat je de volgende keer gewoon adviseren in een piercingshop en niet door de juwelier.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:33

Een piercer prikt je met een scherpe, holle naald, dit geeft een ‘nette’ wond. Een pistool scheurt als het ware met veel druk een opening in je huid. Verder kan een pistool ook nooit volledig correct gereinigd worden.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:34

mag ik vragen hoe ik aan een langer-staafje-oorbel kom? dacht altijd dat de schietoorbellen al langer waren dan normaal namelijk

oke leuk en aardig zo dat advies over volgende keer naar een pieter gaan maar daar word m’n gaatje NU toch niet beter door...? ik probeer echt wat met het advies te doen maar dan moet ik er wel wat mee kunnen. ik wil helemaal geen derde gaatje dus op ieuw naar de pieter of de juewelier ervoor hoef ik sowieso niet. er komt geen volgende keer

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:35

Bij mijn tweede gaatje waren beiden oorlellen ook steeds ontstoken. Ik moest het ook ontsmetten en draaien. Ik merkte wel dat als ik dit een paar dagen deed het weer minder werd, maar als ik een dag vergat was het gelijk weer terug. Het heeft bij mij minstens een maand geduurd tot dat het niet meer ontstak en ontsmetten niet meer nodig was. Dat het knopje echt “in” je oor zit komt doordat je oor zo opgezwollen is. Wel lijkt het me fijner om dan een knopje met een langer staafje te hebben. Ik zou het eerst nog een tijdje aankijken en als het na 1 a 2 weken nog zo is terug gaan of ze eruit halen. Bij de een heeft het gwn meer tijd nodig dan bij de ander.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:36

Trui schreef:
mag ik vragen hoe ik aan een langer-staafje-oorbel kom? dacht altijd dat de schietoorbellen al langer waren dan normaal namelijk

oke leuk en aardig zo dat advies over volgende keer naar een pieter gaan maar daar word m’n gaatje NU toch niet beter door...? ik probeer echt wat met het advies te doen maar dan moet ik er wel wat mee kunnen. ik wil helemaal geen derde gaatje dus op ieuw naar de pieter of de juewelier ervoor hoef ik sowieso niet. er komt geen volgende keer

Als je nu naar een piercer gaat kan die vast wat voor je betekenen qua advies en passend sieraad.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:38

Ik ga niet mee met de rest dat je het moet laten dichtgroeien en dan opnieuw moet laten piercen. Ik zie geen zwaar ontstoken plek. (En dan nog, bij de huisarts kun je dan gewoon een zalfje halen.) Wel dat er zolang het niet genezen is een grotere oorbel in moet en je iets zal moeten aanpassen in de verzorging.

@Lau, zeker eens dat een piercer meer kennis en kunde heeft! Gelukkig ook maar. Het beeld werd naar mijn idee alleen een beetje geschetst dat het "dom" is als je je gaatjes bij de juwelier laat schieten, maar die redenatie lijkt me een beetje overdreven aangezien vrijwel iedereen zn gaatjes bij de juwelier ooit heeft laten schieten.

Edit: bij de juwelier vrees ik niet dat je daar aan kunt komen TS. Het voornaamste lijkt mij voor nu een groter knopje zodat het niet in je oor kan.. Dat verpest het genezingsproces flink lijkt mij.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:40

Klopt maar die gaatjes zijn echt niet mooi. De achterkant is echt heel lelijk doordat het achterkantje met veel kracht erop is gebracht.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:42

Ja ik denk dat je het beste naar een piercer kan gaan inderdaad om te kijken of ze er een andere oorbel in kunnen doen..
Niet zelf gaan doen want het zal best naar voelen denk ik :(:)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:45

Jeetje ts.... laat je oren lekker zweren.. doet vast minder pijn dan een piercer vragen er een langer sieraad in te doen.
Geloof dat je nu een hoopnreacties hebt gehad mbt ga naar een piercer (want die hebben er verstand van ;) )
Waarom zo dramatisch mbt nieuwe gaatjes als dat al zou moeten. Hoe sneller je regelt dat er een langer en geschikter sieraad in komt hoe beter.
En schieten doet meer pijn dan piercen in je oorlel.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:46

Ik vraag me vooral af waarom er geen "zweerknopje" in zit. Bij mijn 2 piercings was het gebruikelijk dat het staafje iets langer was zodat de evt zwelling geen problemen gaf, en gewoon een dikkere knop erop. Ongeacht of je dat mooi vindt of niet, de wond zou toch eerst moeten helen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:47

Mijn dochter had dit ook. Ik heb haar knopjes eruit gehaald en mijn oude zweerknopjes erin gedaan. Die hebben niet zo'n klein bolletje maar een platte achterkant achter de knop. Toen die er eenmaal in zaten was het met een dag of wat weer normaal. Ik snap niet dat ze van die kleine knopjes doen tegenwoordig. Als de oorlel iets opzet verdwijnt dat gewoon.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:48

antje_vip schreef:
Ik vraag me vooral af waarom er geen "zweerknopje" in zit. Bij mijn 2 piercings was het gebruikelijk dat het staafje iets langer was zodat de evt zwelling geen problemen gaf, en gewoon een dikkere knop erop. Ongeacht of je dat mooi vindt of niet, de wond zou toch eerst moeten helen...

dat zit er toch in? zweerknopje is toch een zweerknopje? staafje is al langer dan mijn normale oorbellen

-
Ik zeg toch dat ik nu niet naar een juwelier / piercer kan? dus vroeg ik me af wat ik ZELF kan doen tegen de zwelling.
Laatst bijgewerkt door Trui op 23-07-19 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:50

Trui schreef:
antje_vip schreef:

dat zit er toch in? zweerknopje is toch een zweerknopje? staafje is al langer dan mijn normale oorbellen

Waarom is jouw zweerknopje dan helemaal in je oor verdwenen? O:) Ik vind het niet verstandig van de juwelier om dit erin te zetten, maargoed. Als je denkt dat deze oorbel nog prima zit, hoef je 'm niet te vervangen natuurlijk ;)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:51

antje_vip schreef:
Trui schreef:
[quoe="antje_vip"]

Waarom is jouw zweerknopje dan helemaal in je oor verdwenen? O:) Ik vind het niet verstandig van de juwelier om dit erin te zetten, maargoed. Als je denkt dat deze oorbel nog prima zit, hoef je 'm niet te vervangen natuurlijk ;)[/quote]

dat zeg ik niet. ik vroeg het me alleen af +:)+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:04

Trui schreef:
wat bedoel je dan met zeep? want met douchen komt er tuurlijk ook goed shampoo ens langs en spoel ik naderhand de zeep daar express goed weg

Uni cura zeep te koop bij de supermarkt en drogist. Gewoon 1 keer per dag erop smeren en een paar minuten laten intrekken en dan afspoelen en die oorbel drogen. In de avond een zout oplossing erop. Altijd erna goed droog maken en ook niet nat laten worden behalve deze momenten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:11

Allergisch voor titanium? Dat is vrijwel onnogelijk

Ik zou langs een piercer gaan en daar om advies vragen

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 13:12

nou toch niet he want ik kan alleen goud verdragen :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:16

Amado schreef:
Allergisch voor titanium? Dat is vrijwel onnogelijk

Ik zou langs een piercer gaan en daar om advies vragen

_O- _O- _O-
Nou toch lukt het mij, ik ben allergisch voor alle soorten oorbellen. Tot ik piercingsieraden van glas probeerde en eindelijk kon ik normaal oorbellen dragen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:30

Wat je er NU aan kunt doen is het knopje eruit halen. En daarna zo snel mogelijk naar een goede piercer gaan.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:48

Zeg ook niet dat het helemaal onmogelijk is, maar de kans is echt miniem.

Voor nu zou ik inderdaad eruit halen

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 14:30

groeit ie dan niet dicht stel er moet wel een nieuwe in? dat ie dan al dicht is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:33

Als je dit eruit haalt groeit ie in no time dicht inderdaad, alleen al door de zwelling wordt t gaatje dicht gedrukt en krijg je daar niet zomaar wat anders in.