No show geldige reden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: No show geldige reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:19

Daarnaast zou ik blij zijn dat je een plekje hebt. Er zijn genoeg mensen die eerder aan de beurt willen zijn

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 21:22

Goed jullie reacties stellen me wel weer gerust, thanks! Ik ga het gewoon vriendelijk aangeven dat ik er tegenop zie morgen. Ik vind ook dat ik mezelf erheen moet sleuren, ben wat dat betreft echt een stresskip, anders zit ik er vervolgens weer een heel weekend tegenop te kijken, is ook niks..Slik nu al pijnstillers, zal ook ibuprofen proberen in te nemen. Heet douchen wellicht als ontspanning.. En ook die tip van de migraine/stresslink ga ik zeker onthouden voor afspraak over twee weken voor de migraine bij neuroloog! Gaat nu steeds over dat het hormonaal zou zijn maar zie steeds als ik stress heb/belangrijke afspraak ik weer een aanval migraine heb..
Ja klopt, ik ben ook zeker blij dat ik snel terecht kan, je gaat je steeds meer ongerust maken(steeds meer rare knobbeltjes in borst voelen :') )
Laatst bijgewerkt door Sabri op 17-07-19 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:25

Ik krijg jaarlijks een mammografie en kan je verzekeren dat het echt wel meevalt. Ik herken echt niets van die 'horror' verhalen. Je hoeft je om het onderzoek echt niet druk te maken.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 21:28

Chapeau2002 schreef:
Ik krijg jaarlijks een mammografie en kan je verzekeren dat het echt wel meevalt. Ik herken echt niets van die 'horror' verhalen. Je hoeft je om het onderzoek echt niet druk te maken.

Misschien had ik ook beter niet kunnen zitten googlen op mammografie en pijnlijk. Ik schrik echt dat sommige schrijven dat hun borstweefsel kan scheuren/de borsten dagenlang blauw, flauwvallen van de pijnlijkheid etc..Ik zie dat dan weer voor me als dat dit allemaal kan gaan gebeuren :')
Goed en fijn om te lezen dat het ook wel te doen is/meevalt :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:32

Sabri schreef:
Chapeau2002 schreef:

Misschien had ik ook beter niet kunnen zitten googlen op mammografie en pijnlijk. Ik schrik echt dat sommige schrijven dat hun borstweefsel kan scheuren/de borsten dagenlang blauw, flauwvallen van de pijnlijkheid etc..Ik zie dat dan weer voor me als dat dit allemaal kan gaan gebeuren :')

Borstweefsel scheurt niet, spier boven de borst wil wel eens wat gevoelig zijn vooral bij kleine borsten . Gewoon aangeven dat je bang bent en ze loodsen je er zo door heen. En niet gaan is geen optie want dan heb je continue migraine omdat je niey weet wat er aan de hand is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:33

De horrorverhalen die je leest lijken mij ook de uitzonderingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:35

elnienjo schreef:
De horrorverhalen die je leest lijken mij ook de uitzonderingen.

Zijn ze ook, over alle medische handelingen zijn horrorstory’s te vinden

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:40

Het verschilt heel erg per persoon en sterker nog voor elke persoon kan het ook nog heel erg per keer wisselen hoeveel ongemak ze ervaren van een mammografie. Blauwe plekken gebeuren lang niet zo vaak als jij nu denkt hoor!

Flauwvallen kan maar dat zal van nu eerder zijn van het feit dat je je zo druk maakt dan echt die mammogram. Dat is juist eigenlijk altijd de reden van het flauwvallen, niet de pijn oid, maar gewoon de spanning ervan.

Succes! Geef je spanning aan. Mammografielaboranten zijn even goed mensen (vrouwen vaak) die begrijpen je echt wel en helpen je er gewoon doorheen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:42

Over de mammografie zou ik me geen zorgen maken. Op een of andere manier vinden sommige mensen het leuk om van een medische verhalen een horrorstory te maken. Denk maar eens aan alle bevallingshorrorverhalen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar degenen die fluitend de mammo ondergaan hoor je doorgaans niet. Nu dan een keer, mij bijvoorbeeld. Nooit een centje pijn gehad met een mammografie, en heb litteken en ben bestraald, ook nu geen pijn. Het vervelendste vind ik het doodstil moeten staan als de foto gemaakt wordt. Daar ben ik op een of andere manier erg slecht in.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:53

De mensen in het ZH zijn wel gewend dat mensen het spannend vinden en loodsen je er wel doorheen.
Ik zou als het kan iemand meenemen maar toen ik voor mijn onderzoek kwam mocht er ook niemand mee maar ze waren echt superlief en ik heb er maar weinig van gemerkt. Was wel een ander onderzoek als wat jij had maar ook over het mijne waren enorme horrorverhalen te vinden.
Ander voorbeeld was toen ik jaren terug een mirena liet plaatsen, zelfde soort horrorverhalen. Ik heb op een gegeven moment maar eens gevraagd wanneer dat ding erin ging (ik lag met mn ogen stijf dicht), toen was het al klaar.

Als je nu niet gaat word de stress alleen maar groter voor de volgende keer. Als je er echt zoveel last van hebt kan je aan je HA een volgende keer als je zoiets moet ondergaan misschien iets rustgevends vragen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:03

Ga je morgen alleen naar die afspraak?
Als ik het zo lees ts kun je beter een rustig, vertrouwd, en gezellig, iemand meenemen. Je maakt je nu al zo druk en een beetje steun kan dan geen kwaad. :(:)

Het komt vast allemaal goed en morgen loop je opgelucht dat je het onderzoek hebt gehad het ziekenhuis uit. :j

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:04

Sabri schreef:
Chapeau2002 schreef:

Nooit googlen op dat soort dingen...wordt het nooit beter van.. :') ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:08

Kijk hoe je je morgen voelt en beslis dan. Overigens vond ik het uitstrijkje vervelender dan een mammo… maar dat is natuurlijk per persoon verschillend

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 22:13

Thanks voor jullie lieve berichtjes :o . Ja ik denk ook dat het reeele kans is als ik niet ga ik het hele weekend van stress er migraine aan hou omdat ik nog gaan moet + nog meer tijd heb me zorgen te zitten maken. Ik ga tegen de laborante zeggen dat ik er vreselijk tegenop zie en angstig ben, hoop dat die persoon dan wat begripvol is. Ja en ik ben echt ook supergevoelig, ieder horrorverhaal zie ik dan als levendige waarheid zo ook bij mij al gebeuren. Inderdaad er zijn altijd dat soort verhalen, bij ieder onderzoek. Moet maar weer even landen denk ik en met beide voeten op de grond..
Ja ik ga er denk ik wel heen morgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:26

Het valt echt mee hoor.Maak je geen zorgen :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:40

Gewoon bellen. Wij hebben ook een 24 uurs regeling dat iemand zich moet afmelden, maar ziekte of whatever is geen probleem als de afspraak maar opnieuw wordt ingepland.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:08

sevke schreef:
Een mammografie doet helemaal geen pijn.

Even off topic .
Blauwe plekken 2x per jaar . En echt wel dat het pijn kan doen . Maar dat is per mens verschillend

Sterkte met je migraine

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:12

Ik denk niet dat ts dat nu wilt horen.Natuurlijk voel je wel iets,maar het is echt heel goed te doen en ook weer vlug voorbij.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:11

Ik lees denk ik tussen de regels dat het een groot deel de spanning/angst is voor een mammografie. Ik heb de hel van borstkanker bij mijn moeder gezien, met een heel jong overlijden. Ik zou elk onderzoek met beide handen vast grijpen, en mij er doorheen bijten. Wel of geen pijn....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 02:03

Sabri schreef:
Ik heb dus ook nog nooit zo'n mammografie gehad. Schrik best dat mensen schrijven heftige pijn bij 'pletten' en dat borsten nog dagen blauw zijn. In hetzelfde ziekenhuis ook binnenkort afspraak ivm erge migraine klachten. Natuurlijk ook stress over de mogelijke uitslag( wat als het niet goed is?) , dus wat dat betreft zou ik eigenlijk liever wel gaan dan nog langer afwachten. Alleen met migraine is dat ook echt geen pretje..
Migraine is nu (denk door de stress) meer aan opkomen, als ik vol in de aanval zit kan ik ook echt niets meer hoor dan plat in donker liggen!

Laat je niet gek maken. Ik heb al 4x een mammo gehad en laatste duurde heel lang, omdat ze biopten namen en een dingetje plaatste.
Het doet echt geen pijn. Er zijn nare onderzoeken die veel erger zijn, maar alles is te doen, Ziekenhuizen doen dit dagelijks en ze doen het om te helpen.
Dat pletten is echt heel kort. Dan schieten ze het plaatje en is het al klaar. Vaak 2 per borst. Ben er overigens wel rood van. Voor laatste keer was mijn man mee en kwam terug en die schrok wel. Maar echt, er zijn veel ergere dingen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:30

Ga je nog vandaag?Niet te veel nadenken en gaan.Het valt echt mee en het is vlug voorbij.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:37

Sabri schreef:
Chapeau2002 schreef:

Het zal je uiteindelijk 1000% meevallen, want het hoeft helemaal niet pijnlijk of akelig te zijn. Ja tuurlijk is het ongemakkelijk en zijn er fijnere dingen om te doen in je vrije tijd, maar ik ga liever voor een mammografie dan naar de tandarts. En bedenk ook dat iedereen die voor een mammografie gaat gespannen is omdat je meestal heen gaat met een reden. Ook als je alleen voor bevolkingsonderzoek gaat, blijft het spannend om te horen wat er te zien was op het beeld. Dus probeer het een beetje minder ernstig op te vatten, als je eenmaal bent geweest zul je blij zijn dat je het toch hebt gedaan. En er is misschien nog een goede kans dat er 'niks' is en dan ben je helemaal opgelucht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:35

En? Viel het mee vandaag?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 18:44

Nou ik ben geweest en gelukkig goed nieuws *\o/* Geen afwijkingen. Hooguit ene klierweefsel wat dikker maar dat is niks ernstigs.
De mammografie viel me reuzemee! Vooraf wel pijnstillers ingenomen. Het scheelde enorm dat het een superaardige laborante was. Bij de eerste borst dacht ik nou is dit nou alles, het deed niet eens zeer? Maar toen mijn andere borst, oops, deed wel ff zeer maar niet dat ik door de grond heenzakte ofzo en het was ook echt maar kort. Daarna wachten en toen wilde ze nog dat ik bij de arts een echo liet maken. Als zekerheid aangezien ze onder de 50 jaar de mammografie niet goed konden beoordelen. Heel vriendelijke arts, legde alles netjes uit.
Ik ben blij dat het er nu opzit en ik weet dat het nu goed is! Gelukkig ook geen erge migraine gehad.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 18-07-19 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:46

Ah zie je wel, super stoer dat je t gewoon gedaan hebt en fijn dat je met zulk goed nieuws de deur uit kon gaan!